Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Een stukje langs de Maas

Gestart door OlivierV, 14 februari 2013, 13:45:40 PM

niko

Ga je die vijzen ook gebruiken als aansluitpunt voor stroom of steken ze niet door de plaat?
mvg Niko

OlivierV

Neen, ze steken er niet door, het is ook niet nodig want bv op de helling liggen 2 stukken flexrail, elk stuk is voorzien van stroom langs de "ringleiding", hetzelfde geldt voor het opstel/kopspoortje. ;)

Ben net even mijn ballast gaan controleren, ene spoor helemaal hard, het andere is een beetje een tegenvaller, dan maar opnieuw en het droge resultaat afwachten.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

niko

Heb net nog het draadje gevonden wat ook in MSM  verschenen is over de stootbok
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=15416.0
mvg Niko

OlivierV

#78
Bedankt voor de link Niko, het lampje ga ik wel niet toepassen, daar een geschilderd kruisje voldoende zou zijn voor dit stootblok.

Hier een sfeerprent met ballast. Deze is wel nog niet overal even goed uitgehard maar op de helling gelukkig wel al. 5315 mag de boel dan eens zogezegd bestijgen.



Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Knap maar helaas voor jou 53'er heeft deze het verkeerde dak.(één van de fouten van ROCO)

OlivierV

#80
Citaat van: bollen neus op 27 september 2013, 17:59:30 PM
Knap maar helaas voor jou 53'er heeft deze het verkeerde dak.(één van de fouten van ROCO)
Dank Eric, dat verkeerde dak stoort mij niet zo, wel verschilt het dak met dat van de Type 204.005 die ook in mijn kast zit.

Ben nog wat aan het prullen geweest met het stootblokje.



edit: met dank aan Ijsboerke voor zijn megageschikte houtjes in hun ijsjes.

Straks pintjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Wel ik ga me er ook zo eentje maken. Komt goed van pas en mijn planning is nu toch in de war.  ;)
Ik had van die plastieken liggen maar deze is veel mooier.

dieselfreak

@ Olivier: ik wil jouw stootblok pret niet bederven maar dat is wel een serieuze houten balk, het zou er mooier uitzien als je hem iets smaller zou maken, schol!
MC

OlivierV

#83
Citaat van: dieselfreak op 27 september 2013, 23:01:52 PM
@ Olivier: ik wil jouw stootblok pret niet bederven maar dat is wel een serieuze houten balk, het zou er mooier uitzien als je hem iets smaller zou maken, schol!
'k Was 't daarnet gelijk ook al aan 't peinzen.

edit: ondertussen is 't ook al versmald en is mijn ballast ook volledig droog.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

#84
Nog wat stootblokpret, maar dan beter dan voorheen en ondertussen ook helemaal naar mijn zin.


- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Brossel

Citaat van: bollen neus op 27 september 2013, 17:59:30 PM
Knap maar helaas voor jou 53'er heeft deze het verkeerde dak.(één van de fouten van ROCO)

Inderdaad...maar hé: omnummeren naar de 5209 en hij klopt wel!
Die lok had namelijk wel de stoomverwarmingsketel om rijtuigen te kunnen verwarmen en vandaar die uitlaat.
Andere optie is de uitlaat voor de stoomverwarmingsketel weghalen, gat opvullen en dichtplamuren...zo heb ik dat gedaan bij mijn 5315. Dan klopt het ook weer!

Groetjes Beumer
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

OlivierV

Ach, ik stoor mij zo niet aan de fout omdat ik er ook niet van weet, een 52 komt er ook nog wel een keertje, maar niet direct.

Vandaag aan het zagen geweest, straks een met tevredenheid een pintje drinken.

Mijn excusie voor de erbarmelijke iPhone foto, maar de 350d ligt op te laden om morgen mee te nemen naar Hangar 27.


Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

gemaakt of stukgemaakt ? :o

Groeten Peter ;)

Volgens de foto's is het niet bij één pintje gebleven ? ;D

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 oktober 2013, 21:35:28 PM
gemaakt of stukgemaakt ? :o

Groeten Peter ;)

Volgens de foto's is het niet bij één pintje gebleven ? ;D

De bakken zijn gemaakt en ja ze zijn scheef eh, voor mijn lichte boog.

'k Heb trouwens nog geen enkel pintje gedronken vandaag, straks wel. ;)

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

d'r zit daar wel een serieus gat in of heb je een splintertje in je vinger ?  :-\ :)

Groeten Peter ;)