van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Metpetergaathetbeter

Mooi, alleen sneeuw mankeert nog !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Wim, ik zou je graag willen volgen in je bouwmethode. Ik blijft het super-fascinerend vinden, inspirerend en motiverend. En wat is je baan een genot om naar te kijken. Het wordt echt een waardige opvolger van Kautenbach, wat op zich al een uitzonderlijke parel van een baan is.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Helemaal mee eens. Er zit heel veel sfeer in je project.
Je hotelletje heb je trouwens knap verbouwd. Ik ben benieuwd naar die "ijzeren" luifel
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

niko

Citaat van: Michiel op 20 januari 2013, 20:52:00 PM
Wim, ik zou je graag willen volgen in je bouwmethode. Ik blijft het super-fascinerend vinden, inspirerend en motiverend. En wat is je baan een genot om naar te kijken. Het wordt echt een waardige opvolger van Kautenbach, wat op zich al een uitzonderlijke parel van een baan is.

Citaat van: Gerolf op 21 januari 2013, 10:33:38 AM
Helemaal mee eens. Er zit heel veel sfeer in je project.
Je hotelletje heb je trouwens knap verbouwd. Ik ben benieuwd naar die "ijzeren" luifel

helemaal mee eens

mvg niko
mvg Niko

Steam.N

Citaat van: niko op 21 januari 2013, 22:14:46 PM
Citaat van: Michiel op 20 januari 2013, 20:52:00 PM
Wim, ik zou je graag willen volgen in je bouwmethode. Ik blijft het super-fascinerend vinden, inspirerend en motiverend. En wat is je baan een genot om naar te kijken. Het wordt echt een waardige opvolger van Kautenbach, wat op zich al een uitzonderlijke parel van een baan is.

Citaat van: Gerolf op 21 januari 2013, 10:33:38 AM
Helemaal mee eens. Er zit heel veel sfeer in je project.
Je hotelletje heb je trouwens knap verbouwd. Ik ben benieuwd naar die "ijzeren" luifel

helemaal mee eens

mvg niko

Vind ik ook!  Goed bezig, mooie zichten !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

merci allemaal, de luifel moet nog komen, de rest vh hotel schiet mooi op.

vanavond vrijaf, dan een begin maken met de trottoirs, en begint het wel op te schieten, kleine shoot rondom het hotel










Kautenbach

en net ff de eertse poging gedaan om met DAS klei een stoepie aan te leggen, is wel leuk werk om te doen, ondergrond ingesmeerd met houtlijm, en dan rolletje klei erop uit drukken tegen de van te voren geplaatste stoepranden aan, met die klei kun je wel mooi alle hoogte verschillen uitvlakken. strakkies wat bijwerken en dan morgen het resultaat eens bij daglicht bekijken, en verven ect..








Gerolf

Oei, Wim. Die stoeptegels zijn wel erg onregelmatig en sommige veel te groot.
Het spijt me dat te zien, want dat past niet bij de rest van je afwerk-kwaliteiten  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

hoi Gerolf,

Je hebt, helaas voor mij, wel gelijk wat die stoep betreft. Hij is niet alleen ontegelmatig, maar hobbel ook nogal op sommige punten. Ik ga nog eens kijken of het bij te werken is, en ander, tja, komt de gemeente met een graafmachientje/of de schop langs he,

Ik had beetje gehoopt dat het wel goed zou komen, en een 1e stukje kon afwerken, ach, haastige spoed is zelden goed zien we maar weer, wel bedankt voor de oprechte kritiek ;)

railrunner

Wim,

Door uw baantje te zien krijg ik goesting in een Diekirch ;D  Maar ik denk dat je zelf een paar op hebt alvorens je begonnen bent aan de stoep.  Inderdaad spijtig, want het ontsiert het fantastisch mooi baantje.

Kautenbach



kijk, zo moet het: Tjalling heeft me deze link eens doorgestuurd, werkelijk fenomenaal 

http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=14&t=43025&start=0&hilit=de+l%27est

ergens in de buurt van pag 500!!! is de bouw van de huizenrij te zien, met stoepen..

het lastige is dat mn straat in een schuin oplopende boog ligt, waardoor de aansluitingen tussen trottoir en deur openingen niet altijd even makkelijk zijn, nou ja, kwestie van een 2e poging, wordt wel weer geruime tijd later, ik had gistenen ineens een "gaatje" in de agenda, en tja, nogmaals bezint eert ge begint, haastige spoed zelden goed, en altijd een lineaal gebruiken he...  :-[
:-[
haha het lijkt er idd op wat teveel te hebben gedronken, ach, weer een plus aan dit forum, je wordt gewezen op terechte minnetjes, en dat zal (hopelijk ;D) het resultaat weer ten goede komen he

Havoc

Over de maat van de tegels ga ik niets zeggen, maar hier in het centrum liggen ze niet veel beter... Sommige plaatsen zijn enkel geschikt voor berggeiten. Dus zeggen dat het niet realistisch is klopt niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

railrunner

Citaat van: Kautenbach op 27 januari 2013, 13:06:21 PM




http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=14&t=43025&start=0&hilit=de+l%27est

ergens in de buurt van pag 500!!! is de bouw van de huizenrij te zien, met stoepen..


Pagina 491 om precies te zijn.  Dat is bijzonder knap daar!

Kautenbach

mooi draadje he, erg inspiratie vol. wat me opvalt is dat die stoep uit kasseien en verhard zand bestaat, volgens mij een soort mengsel van cement en zand, of zoiets, heel goed toepasbaar op de oneffen delen,