Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

vanmiegroet

#1050
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Mooie foto's van een van mijn lieverlingslijnen (aalst-burst)

Jij ook al?
Ik ben opgegroeid op een boogscheut van die lijn. Het bruggetje op de tweede foto waar de lijn Brussel-Gent over passeert was vlakbij. Helaas, als ik daar in de buurt ben dan rijden er geen treinen, want dat is meestal in 't weekend.


Ik woon in zele en lebbeke en als ik dan eens in aalst ben dan kijk ik altijd naar die lijn.
Ik heb hem al eens afgereden in een trein en eens de trein terug gemist.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Powered By Diesel

#1051
Vandaag een vrije dag nuttig doorgebracht in Mol en Liers.













running on heavy fuel

OMC

#1052
citaat:
Geplaatst door ERVIN


Gelukkig gaan ze de 6292 terug herstellen.



Helaas is dat laatste blijkbaar toch niet waar, de 6292 zal niet meer hersteld worden heb ik gisteren vernomen [:(]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

#1053
Paar leuke fotos!  Zeker die foto met die "ontroestingstrein" en een reizigers erboven[:p]

Vandaag zag ik te Antwerpen zuid een 77 met 2 vreemde wagens onder me door rijden (brug), maar ik stond voor het rode licht met mn wagen[:(] en kon er niet de gewenste aandacht aan besteden
oa Een knalrode reizigerswagen met witte horizontale lijn erdoor?  Heeft ieman een idee?

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

B-Cargo

#1054
De hersporingswagen van TW Antwerpen misschien?

evan

#1055
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

De hersporingswagen van TW Antwerpen misschien?



Zou kunnen...

De trein was komende  van de waaslandhaven of Boom/ hemiksem.  Troubles dus...

Thx B-Cargo
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#1056
Yep Maxim!  Dat is em![;)]  Thx
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#1057

Steam.N

#1058
Hoe functioneert dergelijke hersporingstrein?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#1059
Knappe foto's.  Bedankt

Ik heb bij de MIVB geregeld mee trams herspoord aar ik bij de interventieploeg werkte voor wissels en bovenleiding.  Dit ging vooral met Hydraulische gereedschappen.  Ik vermoed dat deze op een soortgelijke wijze gedaan worden en dat deze in de wagons zitten.

Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

B-Cargo

#1060
dat klopt inderdaad! de hijskraan wordt pas van stal gehaald als er een zware onstporing heeft plaatsgevonden.

Michiel

#1061
Twee duo's te Eigenbrakel: de klassieke tweetjes werden vanaf deze week kennelijk vervangen door duikbrillen, en wel 2 stelletjes op ??n perronspoor; eentje voor Brussel-Zuid, en 3 minuten later vertrek de tweede richting Mechelen (kwestie om niet in de verkeerde te stappen). En, elke dag rond 7h45 's morgens komt deze dubbele HLE23 voorbij razen, doelgericht en onverzettelijk richting Brussel.


groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

#1062
citaat:
Geplaatst door evan

Knappe foto's.  Bedankt

Ik heb bij de MIVB geregeld mee trams herspoord aar ik bij de interventieploeg werkte voor wissels en bovenleiding.  Dit ging vooral met Hydraulische gereedschappen.  Ik vermoed dat deze op een soortgelijke wijze gedaan worden en dat deze in de wagons zitten.

Groeten

Een voorbeeld uit Luxemburg (demo hersporing):

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

#1063
Awel bij de MIVB ging het op dezelfde manier [;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#1064
Dank je wel, Luc en Evan:
Een voor mij nieuwe term ("hersporingtrein") die wat betekenis gekregen heeft. [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }