VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Steam.N

Schitterend, Frans !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Frans,
Mooi! Mooi! Mooi! 50 tinten grijs die niet vervelen.

Citaat van: SuSke op 02 oktober 2016, 23:14:06 PM
die kasseien zijn (stuk per stuk) gedrukt in archtietenkarton met een zelfgemaakt stempeltje...

Ik ken heel veel soorten 'tieten' maar archtieten?  En dan nog met karton ingepakt  ::) ::) ::)
...
Welk gereedschap heb je gebruikt om je kasseien te drukken?  Een zelfgemaakt stempeltje...  Foto's?  Beschrijving?

Succes verder met de bouw en kijk er naar uit om het in realiteit te zien!
Groetjes, Peter


Gerolf

Alweer heel knap gedaan  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


Ver weg moet je het niet steken, want het mag gezien worden...

SuSke

#1084
Citaat van: loebaske op 05 oktober 2016, 08:49:42 AM

Ver weg moet je het niet steken, want het mag gezien worden...

Zo gaat het toch meestal, de mooiste stukjes zitten altijd weggestoken  ;) 8)


Ondertussen wordt er ijverig verder gewerkt aan de bovenleiding, donderdag zou ze klaar moeten zijn  ;) (just-in-time)
En het water voor de dok wordt gehaald :)) (nog meer just-in-time)
De werken aan de scenery lopen ook op hun einde, althans toch die stukken waar ik iets van zie of te zien krijg  8)
Dan moeten de finale verweerwerkjes nog gebeuren op een paar stukjes van de baan die nu nog veel te maagdelijk zijn en de laatste bomen en struiken en ander straatmeubilair hun plekje vinden.  ::)

Time is running fast, maar we zullen er zijn  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Ben echt nieuwsgierig naar het eind resultaat...nog een paar dagen...

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

't Zal wel in orde komen zeker? :)

Nog een laatste sprintje gasten!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

Ben echt heel benieuwd! Dr zit echt goed vaart in nu mannen!

evan

Hey hop, hey hop, hey hop,  kwestie van wat aan te moedigen :)

Goe bezig mannen!!!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Citaat van: SuSke op 05 oktober 2016, 21:28:49 PM
Citaat van: loebaske op 05 oktober 2016, 21:01:30 PM

...nog een paar dagen...

Zal 't gaan JAAAAAA  8) 8)

'k Weet het, 'k weet het: het zijn er veel MEER dan een "paar": nog ACHT volledige luxe dagen tijd om verder aan de pareltjes te werken   :o ;) !
Dus absoluut geen reden om je op te winden  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Citaat van: Steam.N op 06 oktober 2016, 10:55:08 AM
Citaat van: SuSke op 05 oktober 2016, 21:28:49 PM
Citaat van: loebaske op 05 oktober 2016, 21:01:30 PM

...nog een paar dagen...

Zal 't gaan JAAAAAA  8) 8)

'k Weet het, 'k weet het: het zijn er veel MEER dan een "paar": nog ACHT volledige luxe dagen tijd om verder aan de pareltjes te werken   :o ;) !
Dus absoluut geen reden om je op te winden  ;D ;D ;D


Ik wind me niet op Jean, ik had gisteren zelfs gewoon geen zin om iets aan modelbouw te doen  :-[

Dus mijn tafeltje maar eens opgeruimd, de volgende stukken architecten karton bij elkaar gesprokkeld en dan toch maar zo rond half 12 aan het schilderen gegaan van het silogebouw. Andehalf uur later hadden de steentjes hun kleurtje.  8)

Vanavond is het clubavond en lever ik 6kg epoxy af om de dok vol te gieten, nadat alles wat in het water moet komen er in zit en alle naden gesealed zijn met ander dikvloeibaar epoxy-spul. Maar eerst de bovenleidingmannen hun ding laten doen :))
Ik zal links of rechts nog wel iets vinden dat geschilderd mag/moet/kan worden en anders sta ik gewoon wat te schilderen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

De bovenleidingmannen hebben gisteren flink hun best gedaan  8)

20161007_003922 by Frans Peeters, on Flickr

20161006_204716 by Frans Peeters, on Flickr

De draden lijken een beetje kaduuk te hangen maar dat is omdat er op dat moment geen trekspanning op de draad staat.
Om die trekkracht permanent te hebben zijn een aantal veertjes voorzien aan de eindportalen, achter de coulissen  8) 8)
De verbindingen over de bakken werken goed, met de nodige omzichtigheid te behandelen maar het systeem werkt  :o

De boot is ingepakt in cellofaan om hem een beetje te beschermen tegen de epoxy en er minof meer zeker van te zijn dat hij er daarna nog uit kan genomen worden.

Aan de dok zijn nu alle hoekjes en kantjes ook in hun finaal kleurtje gezet, lekker vuil en roestig waar nodig, netjes onderhouden waar nodig (zeker niet  ;)), en de sealing laag op de plaaster en ander materiaal is gezet. Vanavond dus het "moment suprême" om de boot in de dok te leggen, nog wat attributen plaatsen en dan de dok vol te kieperen met een klein kapitaal aan epoxy. Fingers crossed want dat kan maar één keer en fout is dan echt wel foute boel en miserie.

Voor de aardigheid ook nog een blikje op het silogebouw

20161006_190519 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Jullie hebben nog enkele dagen om te knoeien  8)