Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Paulogic

Als ik hier af en toe nog eens kom kijken, verschiet ik steeds meer van de resultaten en vindingrijkheid van iedereen.

Man man man, mysterie mysterie...

Frans : al die buizen had je nog over van uwe studententijd zeker ?  ;D
mvg,
Paul(ogic)

OlivierV

Citaat van: Paulogic op 26 september 2016, 10:52:06 AM
Als ik hier af en toe nog eens kom kijken, verschiet ik steeds meer van de resultaten en vindingrijkheid van iedereen.

Man man man, mysterie mysterie...

Frans : al die buizen had je nog over van uwe studententijd zeker ?  ;D
Ik heb er ook een paar gesponsord.  ;D

Knap werk weer allemaal, ik kijk er naar uit om dat te gaan bezichtigen in Leuven.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

3rail

#1067
Erg goed Frans, ik sta versteld.

Maar ik ga nu chinees bestellen, heb van die aluminium bakjes nodig. ;)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

SuSke

Merci voor de complimenten, maar ik doe gewoon mijn best om er iets moois van te maken  :-[

Citaat van: Paulogic op 26 september 2016, 10:52:06 AM
...Frans : al die buizen had je nog over van uwe studententijd zeker ?  ;D

't Zijn er inderdaad van die overjaarse, de nieuwe koop ik tegenwoordig  8)

Citaat van: Chrisrail op 26 september 2016, 10:16:54 AM
Meesters met Technisch    Diploma

Super wat jullie hier tentoonspreiden.  :P :P :P

Merci Chris, een compliment voor iedereen die hier zijn beste beentje voorzet en de mooie dingen laat zien
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Een zondagmiddagje kasseien drukken levert toch wem een mooi pleintje op.
Nu volgt het schilderen nog

20161002_163901 by Frans Peeters, on Flickr

20161002_163909 by Frans Peeters, on Flickr

Verder ook wat "verfraaiing" aangebracht op een paar gevels

20161002_173708 by Frans Peeters, on Flickr

20161002_173945 by Frans Peeters, on Flickr

20161002_173658 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Alweer prachtige beelden !!!
Nog twee lange weken, vóór we dit prachtwerk in het écht kunnen zien ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Het zal wel origineel zijn maar ik heb een hekel aan grafitti. Ik vond het zonder dat geklieder veel mooier, maar ja..smaken verschillen, nietwaar.
Prachtige kasseien met dat bijna ingewerkte tramspoor
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Prachtig! Alleen jammer van die lelijke tags.... Afgrijselijk in 't echt, nu ook op de modelbaan?  Maar ieder z'n ding. Als jullie het mooi vinden... 't, is jullie baan!  ;D

Maar voor de rest, PRACHTIG!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

3rail

Schitterend die kassei stroken.

Waarvan en hoe maak je die, ik heb in de toekomst ook nog wel het een en ander aan deze stroken nodig. ;)
Ook die houten beplanking is zeer geslaagd.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Michael

Frans prachtige bouwsels en wat verwering betreft een mooie houten wand, echter wil ik daar wel een volgende opmerking bij plaatsen, wellicht heb je ergens zo'n wand gezien, mijn pa was schrijnwerker en zou zo'n houten wand nooit op deze manier hebben gemaakt maar de "naad"laten verspringen. Dus met een halve plank beginnen, de volgende rij een hele en zo om en om. Nu waarschijnlijk te laat om het nog over te doen. Dat wordt een 10 -
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Bedankt voor de complimenten en de commentaren  ;) 8) :))

tja, Graffiti - Een pest voor de een, een kunst voor de ander. Ik kan graffiti kunst zeker waarderen als een vorm van "street-art" op daarvoor voorbereide en toegelaten stukken.
Graffiti als uiting van frustratie is iets waar we helaas al enige decennia geplaagd worden. Zo oud al? Zeker, in de jaren tussen de oorlogen werden muren ook volgeklad, na de oorlogen is dat gewoon verder gegaan. Alleen de inhoud en de materialen zijn anders geworden. Feitelijk is graffiti zelfs al een vorm van meningsuiting geweest in het oude Athene en Rome. Dus, van alle tijden.

Vaerwegh Dok situeert zich in de laatste 20 ) 30 jaar van onze tijdsrekening, dus de recente geschiedenis. Helaas is de graffiti daar een onderdeel van.

Ik vindt de stukken ook mooier zonder graffiti, maar ik vind ze ook mooier zonder vervuiling  ;)
Als je de plaats van deze stukken op de baan zal zien, hoop ik dat je begrijpt waarom er net daar graffiti is gespoten.

Ook nog even melden dat ze nog definitief gemaakt moeten worden door een laagje matte vernis na ze ook even onder handen te hebben genomen met wat verweringskleurtjes  8)

Citaat van: 3rail op 02 oktober 2016, 18:57:48 PM
Schitterend die kassei stroken.

Waarvan en hoe maak je die, ik heb in de toekomst ook nog wel het een en ander aan deze stroken nodig. ;)
Ook die houten beplanking is zeer geslaagd.

Edward.

Edward, die kasseien zijn (stuk per stuk) gedrukt in archtietenkarton met een zelfgemaakt stempeltje. De straat- en boordstenen zijn ingetekend met een aangescherpt 0,5mm vulpotlood.
De kleur die er nu op staat is de basis kleur voor de voegen. Vanaf nu volgen er nog zo'n 5 tot 7 schildergangen eer het klaar is. Een paar bladzijden terug heb ik het hele proces al eens uitgelegd toe ik bezig was met de centers.

Hier zijn 2 platen van 3mm op elkaar gekleefd, waarbij de bovenste laag karton verwijderd is (bij de 2de laag zelfs allebei de kartonlagen).

Citaat van: Michael op 02 oktober 2016, 19:21:04 PM
Frans prachtige bouwsels en wat verwering betreft een mooie houten wand, echter wil ik daar wel een volgende opmerking bij plaatsen, wellicht heb je ergens zo'n wand gezien, mijn pa was schrijnwerker en zou zo'n houten wand nooit op deze manier hebben gemaakt maar de "naad"laten verspringen. Dus met een halve plank beginnen, de volgende rij een hele en zo om en om. Nu waarschijnlijk te laat om het nog over te doen. Dat wordt een 10 -

Dat is ook een manier van werken Michael. Ik heb in de Antwerpse haven evenwel legio magazijnen gezien met de planken in het verlengde van elkaar. Deze manier maakte het voor mij gemakkelijker om met lange houtjes te werken die na het plaatsen doorgesneden werden. De enkele weerbarstige plankjes gaan dan ook hun eigen leven leiden  ;) Een nadeel van een verspringende naad is wel dat het lekwater telkens op de kop van de onderliggende plank terecht komt en je eigenlijk houtrot bevorderd  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Ja Frans, zoals je zelf opmerkte dat smaken inderdaad verschillen.
Persoonlijk vind ik de gewoon verweerde dingen veel mooier. Dat verweren is trouwens uitstekend gedaan.

De tramsporen tussen die kasseien, is dat de bedoeling voor er een tram op te plaatsen, of eventueel te laten rijden,of moet
gewoon een tramspoor uitbeelden dat niet meer gebuikt wordt
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Citaat van: Peter op 03 oktober 2016, 11:34:36 AM
De tramsporen tussen die kasseien, is dat de bedoeling voor er een tram op te plaatsen, of eventueel te laten rijden,of moet
gewoon een tramspoor uitbeelden dat niet meer gebuikt wordt

Die tramsporen liggen er nu louter ter indicatie om de stenen te kunnen drukken.
Na afwerking van de kasseien wordt de plaat in een aantal stukken gesneden rond de sporen zodat die er eigenlijk uitvallen :)
Op de onderlaag ligt momenteel een stuk spoor gemonteerd en die stukken worden er dan tussen geplaatst.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Gisteren de kasseien nog van een paar laagjes kleur voorzien en vanavond de pletrol erover gehaald.
Ze zijn klaar om op de baan op hun plekje te gaan liggen, lekker ver weg in een klein hoekje  ;) 8)

20161004_001837 by Frans Peeters, on Flickr

20161004_001829 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1