Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Herwig

't Gebeurt hier wel      op een drafje (*)      &       op een hoopje.
Knappe zaagtanddakjes aan de (halve) meter, als tussendoortje.
* Zonder enig verlies van kwaliteit dan nog.                        Mooi.

SuSke

'k zie mannekes met witte frakskes  8) 8) 8) :)) :))

Heb me gisteren (niet te veel) en vandaag verder bezig gehouden met het trapje  ::)

de traptreden (9,5x3mm tranenplaat N-schaal)
20160918_193530 by Frans Peeters, on Flickr

leuningen uit plasticard 0.4x1mm, 0,3 en 0,6mm nieuwzilverdraad.
20160917_174353 by Frans Peeters, on Flickr

Maar het voorlopige resultaat staat me wel aan

20160918_212034 by Frans Peeters, on Flickr

Nog een leuningkje te gaan  ::) :P ???

En op het vervallen magazijntje zijn de dakranden ook geplaatst, gemaakt uit aluminium folie op een snel gemaakt malletje  ;)

20160918_173658 by Frans Peeters, on Flickr

20160918_155041 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: SuSke op 18 september 2016, 23:05:50 PM
'k zie mannekes met witte frakskes  8) 8) 8) :)) :))

Gewoon negeren - dat doen ze allemaal  ;D  ;D
  ( ... zegt een manneke dat soms zelf een wit frakse draagt  ::) )
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Je blijft super goed bezig, Frans !
Ik kom dat zéker bezien, als het bij MTD opendeuren zijn !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Knap gemaakt! Ik hoop dit te kunnen bewonderen op jullie opendeurdagen  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

philippe_007

Citaat van: Steam.N op 19 september 2016, 07:16:48 AM
Je blijft super goed bezig, Frans !
Ik kom dat zéker bezien, als het bij MTD opendeuren zijn !!!

+1, zeker nu ik toch niet moet werken dit weekend

SuSke

#1026
Jullie zijn allemaal welkom om die fijne dingen te gaan zoeken op de baan  ;) ;) 8).

Ondertussen is de dag weeral een heel eind gevorderd en zo ook de verschillende projectjes waar ik mee bezig ben  ???
Toch makkelijk als je zo 3 of meer dingetjes hebt liggen, dan kan je lekker switchen tijdens de obligate droogtijden :)) :))

De dakplaten op het kleine magazijn hebben hun goede kleurtje gekregen en natuurlijk ook een beetje "afzien-sausje"  :-[

20160919_212427 by Frans Peeters, on Flickr

Ook het lange achtergrondgebouw heeft een beetje te lijden gehad wat "viezigheid" :o , natuurlijk pas nadat het van een naam voorzien was  :).

20160919_205628 by Frans Peeters, on Flickr

20160919_212512 by Frans Peeters, on Flickr

En voor dat grote gat in de muur :)) , hebben we dan maar een pijpje gemaakt dat een eind boven het dak uitsteekt  ;) ;)

20160919_150644 by Frans Peeters, on Flickr

En dat die ook een aangepast kleurtje moet krijgen is vrij logisch  ::)

20160919_212605 by Frans Peeters, on Flickr

Op zijn plek in de gevel :)) , maar voorlopig nog zonder de kabels en steunen :-\

20160919_212825 by Frans Peeters, on Flickr

Lag daar ook nog ergens een trap te wachten op zijn voltooiing ;D , dan heeft die ook zijn beurt gekregen  8)

20160919_205430 by Frans Peeters, on Flickr

Lang weekend is over :( , dus nu terug naar avond-modus om verder te werken aan de volgende reeks projectjes  8) :o
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris


3rail

Ziet er allemaal weer fraai uit Frans. :D

Ben benieuwd naar de volgende update.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

sdz1976

Wat ben je toch een krak, in mooie vieze dingen maken meneer Frans!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Michiel

Frans, dat ziet er erg goed uit. Die extra's zoals de trap (bijzonder knap gemaakt), en de schouw (heel effectief), de dakrand, opschrift, enz,... maken van die kale muur een erg boeiend geheel. Ik volg, geniet en leer....
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Gisteren op de club zijn we er dan toch in geslaagd de perrons een beetje in een netter kleurtje te krijgen, morgen verder afwerken.
Ook het spoor op de Centers is nu voorzien van het nodige ballast, dus dat kan ook weer een beetje ingekleurd worden morgen.

Vandaag een kort knutselavondje gehad. Er ligt hier ook nog een subsidiedossier voor de club dat af moet geraken  ::)
Maar er toch in geslaagd het schouwke van een degelijke steunstructuur te voorzien. Nu alleen nog de regenwaterafvoeren en wat andere "aankleedsel" en het volgende stuk is weerom klaar.

20160922_000217 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

railrunner

Modelbouw naar mijn hart.  Heel leuk om te zien hoe je de details realistisch verwerkt in dat gebouw.  Ik vind de afwerking van het hele gebouw trouwens top en inderdaad uitnodigend om eens langs te gaan op jullie tentoonstelling om het eens in het echt te zien.

Traanplaatjes in schaal N...  nog efkens en helemaal een schaalsverandering  ;D ;)

Floris

Die schouw is wel erg prettig. Nog een tip om minder harde randen aan de roestdruipsporen te krijgen: maak een groot stuk van het muurvlak vochtig (niet kletsnat) met terpentine en begin dan pas met het zetten van de druipsporen. Zo vloeien ze mooier uit en omdat het hele vlak ineens droogt in plaats van alleen het druipspoor blijft de verf liggen en trekt die niet naar de randen van het druipspoor.

SuSke

Citaat van: railrunner op 22 september 2016, 05:38:57 AM
...Traanplaatjes in schaal N...  nog efkens en helemaal een schaalsverandering  ;D ;)

Nee geen schaalverandering op komst, tenzij in de andere richting  ;)
Waarom dan toch die N-schaal tranenplaatje? Gewoon omdat die voor H0 eigenlijk beter kan dienen voor spoor 0, gewoon veel te grof dus.

Citaat van: Floris op 22 september 2016, 10:16:36 AM
Die schouw is wel erg prettig. Nog een tip om minder harde randen aan de roestdruipsporen te krijgen: maak een groot stuk van het muurvlak vochtig (niet kletsnat) met terpentine en begin dan pas met het zetten van de druipsporen. Zo vloeien ze mooier uit en omdat het hele vlak ineens droogt in plaats van alleen het druipspoor blijft de verf liggen en trekt die niet naar de randen van het druipspoor.

Ik vind ze zelf ook te "hard" Floris.
Ik werk voorlopig nog alleen met acrylverven, dus een compatibiliteit met terpentine  ??? ???
Ik maak het vlak dat verweerdmoet worden inderdaad al stevig nat met water (al dan niet ontspannen) en geef washes met sterk verdunde verf. Die resultaten zijn meestal goed.
Wat er hier is misgelopen? Waarschijnlijk net niet nat genoeg gemaakt en de dry-brush met een iets te vochtig penseel . Zal wel zoiets zijn.

Ik vind het resultaat al bij al nog meevallen ondanks het feit dat het me gisteren echt niet meezat met het modelbouwen.
De structuur wou niet blijven zitten, lijmvlakken te klein om snel te werken, draadjes van 0,3mm die op de grond vallen en spoorloos worden,... Je kent het wel dat gevoel "vandaag lukt het me niet"  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.