VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Herwig

« Reactie #976 Gepost op: 03 september 2016, 21:23:44 pm »
Citaat:    "De deuren voor de industriële hal zijn voorzien van de nodige laatste detail en op hun plek gezet"

> En ook van (anti-)panieksluitingen en hydraulische deurdrangers weten ze blijkbaar alles bij MTD ...
( Gézé, BKS, Dorma ...?)

SuSke

Citaat van: Herwig op 12 september 2016, 11:10:27 AM
« Reactie #976 Gepost op: 03 september 2016, 21:23:44 pm »
Citaat:    "De deuren voor de industriële hal zijn voorzien van de nodige laatste detail en op hun plek gezet"

> En ook van (anti-)panieksluitingen en hydraulische deurdrangers weten ze blijkbaar alles bij MTD ...
( Gézé, BKS, Dorma ...?)


Alleen de stormkettingen zijn er niet op geplaatst, maar die zullen daar ook niet direct nodig zijn :))

Dat hebt ge als er van die mannen in de club zijn die in die bouwbusiness zitten hé  ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ACFI

Citaat van: SuSke op 12 september 2016, 10:38:30 AM
...
Ik heb er een sjabloon voor gemaakt, dan de letters met acrylverf getamponeerd en verder verweerd.
Door het tamponeren met weinig verf kan je al een eerste "verwering" in de beschrifting aanbrengen, de rest (licht grijze dry brush, pin wash voor de nagels,...) is daarna gebeurd.

Printje gemaakt voor de sjabloon, versterkt met plastic-folie en sjabloon uitgesneden (hels werkje)

Prachtig werk. Hels werk.

Het stadium van de witte frakskes is hier al een tijdje voorbij. Zelfs de duivel gaat er gillend van lopen. (in de veronderstelling dat die enige interesse in modelbouw heeft).

ACFI.

Koen

Fantastisch gemaakt   ;).
Ik ben echt benieuwd om jullie baan terug te zien.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Citaat van: ACFI op 12 september 2016, 11:32:30 AMHet stadium van de witte frakskes is hier al een tijdje voorbij. Zelfs de duivel gaat er gillend van lopen.

Mooi compliment voor Frans  ;D  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: ACFI op 12 september 2016, 11:32:30 AM
... Zelfs de duivel gaat er gillend van lopen...

'k zal hem dan nog een beetje meer de duvel aandoen  ;)

Een avondje rustig wat met styreen spelen brengt ook wat op, namelijk het volgende gebouw voor tegen de achtergrond aan de andere kant van de grote witte loods. Zo geraken alle gaten tegen de achtergrond ook stilaan vol  :-[ :-[

20160912_221333 by Frans Peeters, on Flickr

20160912_221409 by Frans Peeters, on Flickr

20160912_231600 by Frans Peeters, on Flickr

En in de eerste kleurtjes krijg je dan zoiets  8)

20160912_234158 by Frans Peeters, on Flickr

Het was een vruchtbaar avondje :)) maar verder afwerken zal voor woensdag zijn, morgen avond wordt er een rondje in de club gespeeld. Daar ligt ook nog wat te wachten op afwerking  ;) :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Knap werk geleverd Frans, je word met het uur beter  ;)

Steam.N

Goed bezig, Frans !  Turbo mode  ;)
Hoekjes zijn erg propertjes afgewerkt !

Krijgt de schildering nog wat bijsturing?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Citaat van: Steam.N op 13 september 2016, 08:16:43 AM
...Krijgt de schildering nog wat bijsturing?

zeker Jean.
Van morgen besloten dat er eerst nog een bruine wash over gezet zal worden en hier en daar een aantal plekjes "vernieuwd metselwerk" voor ik aan het voegwerk begin. De kleuren zijn al iets vervaagd, maar zijn nog te scherp naar mijn zin.

Dan nog een roestige stalen poort erin en bij deze gevel de obligate grafitti spuiters eens langs sturen.
Zal weerom weekend zijn eer het klaar is - die droogtijd ook weer elke keer :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Je knalt dr lekker over Frans! 8)

SuSke

Die 1000ste reactie moet ik ni toch wel op mijn naam schrijven  ;) 8)

Vandaag weer een aardig stukje opgeschoten met de montage van de bovenleiding. Het uitgedokterde systeem werkt en blijft stabiel onder een zekere trekspanning.
De aanzet is gegeven voor het volgende stuk(je) achtergrond scenery: een oude loods van zo'n 60cm lang met de gekende lessenaarsdaken  ;) Je zal er alleen niet veel van zien want het zit achter de dijk met de centers.

Ondertussen is hier ook wat verder gewerkt aan het gebouwtje. Ondanks dat de verf bijna droogt in je borstel, toch maar al aan het voegen gegaan. Resultaat nog niet helemaal naar mijn zin, maar het moet wel een vervallen gebouw worden, we kunnen dus nog een beetje doorkliederen.

sorry, geen foto's  :-[
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: SuSke op 14 september 2016, 01:09:36 AM
Die 1000ste reactie moet ik ni toch wel op mijn naam schrijven  ...

Proficiat, Frans !
Leuk, maar je foto's en realisaties zijn nóg leuker  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Citaat van: Steam.N op 14 september 2016, 09:27:35 AM
...Leuk, maar je foto's en realisaties zijn nóg leuker  ;)

Omdat je het zo mooi vraagt Jean.

Gevel heeft zijn voegwerk gekregen en terug een beetje opgefleurd met wat dry-brushing, ziet er al een beetje beter uit nu maar moet nog verder vervuild worden ;)

20160914_224514 by Frans Peeters, on Flickr

En omdat dat vierkant gat in die gevel ook dicht moet maar gelijk een poort gemaakt

20160914_224544 by Frans Peeters, on Flickr

of van iets dichterbij  8)

20160914_224431 by Frans Peeters, on Flickr

20160914_224440 by Frans Peeters, on Flickr

En dan gelijk ook maar een blik op het pleintje achter de centers, weerom kasseien prikken en betontegels tekenen en ... ?? ???  :P

20160914_234650 by Frans Peeters, on Flickr

En dan op de club dus nog een gevel van 60cm lang en een volledig gebouw van 45cm breed en 30cm hoog.
Bezigheid genoeg dus :)) :))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

ah, daar lag ooit smalspoor of lijkt dat maar zo?

SuSke

Het is een tram op meterspoor (12mm in H0) maar niet operationeel op de baan. 't Is enkel dit stukje dat een spoor heeft :)) :))
Maar het gebouw tegen de achterwand zal des te spectaculairder zijn  8) 8) 8) geflankeerd door de notariswoning uit een gekend gamma en een zelfbouw toegangspoort tot een industrieel complex. Nog veel werk dus :o (maar gelukkig niet allemaal voor mij alleen  :) )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.