Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Steam.N

Schitterend, Frans !!!   8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Chrisrail

#902
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Floris


loebaske

Frans....steek eens die tandenstoker eens deftig in uw mond  :D :D :D
Ge zijt geen uitzonderlijk geval, ik pak die ook altijd ook aan de verkeerde kant.....

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 02 augustus 2016, 16:10:25 PM
ik pak die ook altijd ook aan de verkeerde kant.....
oei ben jij dan zo ene ! 8) ;D ;)

TBCédric

Wat als je de hekjes galvaniseerd of op een snelle manier kan laten eroderen <->groen/zwart uitslaan?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Eroderen of natuurlijk verweren zou kunnen met de gebruikte materialen:

  • hekjes zijn door Gerolf geëtst in nieuwzilver - dat wordt normaal zwarter
  • stijlen zijn gemaakt uit messing profiel - dat wordt lekker grijs-groen

Maar het geheel is aan elkaar gezet met secondenlijm waardoor je stukken hebt die van de buitenlucht zijn afgesloten en dus niet meer natuurlijk verweren.
Misschien als ik nog tijd heb en in een gekke bui zit (en dat is niet altijd het geval  ;) ) schilder ik die stijlen nog donkergroen met een koperen knop en zilveren biesjes
De hekjes laat ik zoals ze zijn anders zijn alle details weg.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

tja, omgeving met wat papier afdekken en voorzichtig airbrushen? als je met veel lucht en weinig verf spuit moet dat aardig gaan en smeer je de details in elk geval niet vol.

Gerolf

Mooie foto's  8)

Je zou de stukken ook chemisch kunnen zwarten.
De secondelijm zal hier en daar de inwerking beletten, maar dat kan je misschien drybrushen
Airbrushen zoals Floris suggereert kan waarschijnlijk ook

Je hebt wel wat stukjes extra om iets op te testen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Ze zullen een "voorzichtig penseeltje" zwarte lak krijgen om het smeedijzer effect van vroeger er toch in te krijgen.
Stukjes die nog "los" zitten, kunnen met de tamponeermethode een kleurtje krijgen, de andere zullen goed "geïsoleerd" moeten worden van het andere werk.
De luchtspuit is nog niet terug operationeel thuis (manco op een fitting  >:( )

Finishing touch wordt de boel links en recht een kleine retouche geven  ;)

Plaatsing op de baan zal dus voor zaterdagmiddag zijn, en dan een snelle afwerking van het aansluitend landschap voor de fotosessies voor de MSM-expo en eigen tentoonstelling
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

In 't zwart zijn ze toch mooier  8)
Maar of het nu goed is of niet, de verf krijg ik er toch niet meer af  ;D ;D

20160804_001125 by Frans Peeters, on Flickr

20160804_001021 by Frans Peeters, on Flickr

De nieuwe helling voor de andersvalide Preiseriaan (is nog niet af  :-[ ) er ook eens losjes voorgezet.

20160804_001225 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Hek past perfect, zo in 't zwart. Meesterlijk etswerk, ook! Ik blijf last hebben met de invalidehelling, zowel de betonnen als deze moderne plexiglazen versie kunnen me niet helemaal overtuigen. Maar dat ligt eerder aan mij, dan aan jullie modelbouwkunde. Heel knap werk!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Zo'n hedendaagse, toegevoegde helling aan een oud gebouw of een historische omgeving is meestal gewoon ... lelijk & storend.
Zoals hier in deze chique rustieke buurt met die fijne balustrade, vloekt het   in het echt   en in   H0.

>   !  Maar de mensen-met -beperking (tijdelijk of definitief) zijn er zeker mobieler mee, en dankbaar ... !

Goed, en mooi, gedaan, MTD.