Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 mei 2016, 09:58:55 AM
ik dacht zomaar eens luidop waarom daar geen volledige kopies van maken in een gemakkelijk bewerkbaar materiaal en al dan niet gepast(en te passen) achterkant wegschuren? :-\ :-

Ik ben ook in die richting aan het denken Peter

Het moermodel zal, gelegen op een bedje van plasticine, overdekt worden met een sprei van siliconen waarbij na de noodzakelijke werktijden er van de moeder een aantal halve klonen gemaakt kunnen worden  8)
Zo blijft de moeder beschikbaar voor andere dingen, zoals tentoonstellingen en dergelijke.

Nu dus op zoek naar een speeldoos plasticine en een bus siliconen aanschaffen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Of indien er iemand  ;) ook belangstelling heeft voor die torentjes dan heb je het moedermodel....


Gerolf

Citaat van: SuSke op 28 mei 2016, 10:30:09 AMNu dus op zoek naar een speeldoos plasticine en een bus siliconen aanschaffen

En "Trennspray" ! Anders gaat je moedermodel in een blok siliconen eindigen
Onnodig te vragen hoe ik dat weet  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: Gerolf op 28 mei 2016, 10:49:08 AM
En "Trennspray" ! Anders gaat je moedermodel in een blok siliconen eindigen
Onnodig te vragen hoe ik dat weet  ::)

Die staat hier al in de kast van de vorige experimenten.

't Zou anders inderdaad een huwelijk tot in den treure worden  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Voilà, deze middag een beetje gestoeid met de plasticine om de mal voor de halve kapittels te maken

20160529_163610 by Frans Peeters, on Flickr

De silicone kan nu verder uitharden  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976



Een echte sterrechef!!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

raf

soms zitten we verlegen voor een bakje van de juiste maat
alee ikke toch want ik maak ook heel veel malletjes vooral voor mijn boten
een duikboot wil al wel eens plots zonder kanon terug aan de oppervlakte komen
ik gebruik lego blokjes om een bakje te maken
na de blokjes in het bak model te hebben gebouwd los wax er in gieten en je bakje is klaar

mooi torentje trouwens

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Normaalgesproken maak je bewuste putten in de plasticine,
maar met dit sculpteerwerk ga je de twee mal-helften ook wel mooi kunnen uitlijnen, vermoed ik  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

't zijn maar halfjes die ik ga afgieten  ;)
Ben niet echt van plan om een dubbele mal te maken (nog niet 8))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Bij een dubbelzijdige mal moet je ook nog zorgen voor hars-ingiet- en lucht-uitlaat-kanalen ;)
Als dit een halfzijdige mal wordt, zou ik er toch voor zorgen dat je hem kan afstrijken - dus wel glad  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

3rail

Succes met gieten zo meteen. :D

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

SuSke

Vandaag een beetje gestoeid met het alom gekende architectenkarton , wat styreen  8)

De kasseien voor de "lange" kant van de centers is ook gekrast.
Dan maar wat bezig geweest om de kleine keermuur voor de centers wat verder af te werken

20160530_234339 by Frans Peeters, on Flickr

20160530_234209 by Frans Peeters, on Flickr

20160530_234309 by Frans Peeters, on Flickr

20160530_234319 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Mooi werk geleverd Frans

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Merci voor de complimenten.

Deze middag aan de andere kant beginnen en morgen stripjes halen om de dekstenen te maken.
Dan kan alles in de verf gezet worden  ;) (kan ik weer zotten schilderen  8))

Het begint allemaal een beetje in elkaar te passen  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.