Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

SuSke

Een donderdagavond op de club:

Bomen voor het "bos" verder afwerken (zonder foto)

Om dan toch nog iets aan de baan te doen, toch ook maar een module uit de baan genomen en wat verder geprutst aan een stukje dat al een hele tijd stond te roepen op wat "afwerking".
Of het geslaagd is, laten we aan anderen over  8)

De "oude" aansluiting naar het schaduwstation










Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Netjes gedaan....
Bij de eerste foto...past toch niet die witte heuvel.....

sdz1976


Ik vind het in elk geval geslaagd!! 8)

Als ik toch iets moet opmerken zou ik de bovenkant van de rails ook roest verven, en iets meer kruid tenzij er nog treinen over moeten.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Het is inderdaad de bedoeling om het stukje spoor nog te gebruiken als een tijdelijk uitwijkspoor voor een kort treintje of een loc.
Strookt dat met de werkelijkheid ?? Ik weet het niet maar bij ons in ieder geval wel  8)

Er moet natuurlijk nog de nodige signalisatie bijgezet worden  ;)
U-bord aan het begin van het spoor, een stopbord achteraan en een paar half vergane dwarsliggers in het spoor (wordt nog wat prutsen bedenk ikzelf net  :-[)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

En een stootbok of zo ontbreekt ook nog.

Wel knap sfeertjes  :)

EDIT:  Je reactie kwam net voor mijn post... dus vergeet mn opmerking over stootbok :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Een middagje draaiwerk met artisanale middelen levert een mooi kolommetje op om het torentje verder af te werken.

Met de artisanale middelen aan het werk  8)



Met als resultaat  ;) ???



Het kleurverschil heeft niets te maken met het aanbrengen van een kleurtje op het kapittel, gewoon een ander "soort" styreen dat zo een beetje grijs wordt bij manipulatie, bizar eigenlijk.

Rest er nu alleen nog de sculptuur aan de voet van dit torentje  ;)
Wordt ook iets speciaals, een verschoven 6-hoek met wat afgeplatte donuts met hoekjes eronder  ??? :o

Als dat dan allemaal klaar is, wordt het geheel doormidden gezaagd om er, na rijp beraad gisteren met Gerolf, een siliconen mal van te maken en de nodige (2) afgietsels te maken in resin.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Als je er toch een mal van maakt, moet het dan nog doormidden gezaagd worden?  Je kan dan het moedermodel tot halverwege in de siliconen plaatsen.  Het is maar een denkpiste omdat je bij het zagen misschien ongewilde schade kan aanrichten

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 27 mei 2016, 17:53:13 PM
Als je er toch een mal van maakt, moet het dan nog doormidden gezaagd worden?  Je kan dan het moedermodel tot halverwege in de siliconen plaatsen.  Het is maar een denkpiste omdat je bij het zagen misschien ongewilde schade kan aanrichten

Groetjes
lijkt mij de meest gemakkelijke werkwijze  :-\

SuSke

Even een avondje doorgetrokken om de voetjes van de kolommetjes ook klaar te krijgen  ;)

20160527_223240 by Frans Peeters, on Flickr

20160527_223134 by Frans Peeters, on Flickr

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

3rail

Erg mooi gedaan Suske.

Nu nog even er een mal van maken en dan gieten. :D

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Amaai, prachtig mooi gemaakt....

Welkom bij de familie van gekke modelbouwers  ;) ;)

Steam.N

Modelbouw naar mijn hart !
Bij je vorige bijdrage dacht ik nog: daar kan toch een één-stuks siliconenmal voor gemaakt worden?
Maar nu ik de afgewerkte onderkant zie ... zal je leven een stuk eenvoudiger zijn met een twee-stuks mal.

Succes met het dwars doorsnijden !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

ik dacht zomaar eens luidop waarom daar geen volledige kopies van maken in een gemakkelijk bewerkbaar materiaal en al dan niet gepast(en te passen) achterkant wegschuren? :-\ :-