Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

BC911

Leuk filmpje met mooie treinen op de baan  8).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

SuSke

Kleine afwerking die het toch weer iets meer "af" maakt  ;)



Verder doen mijn vingers vandaag pijn als ik op mijn klavier een bericht intik  :-\ (en vermoedelijk niet alleen die van mij  8) )

De reden  ;)




Het resultaten  :o




Nog een reeksje te gaan  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Wat gebeurt er op een dinsdagavond bij MTD  ;)







Verder zin een aantal "te grote" bomen een stuk terug gesnoeid om beter in het voorziene kader te passen. Zo krijg je uit 1 grote boom toch 4 kleinere  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Ik zou het niet weten wat men doet op een dinsdagavond bij MTD ?



SuSke

Snijden, plakken, krabben, schuren, ... Allemaal voor die kleine torentjes aan die centers  8)

Het origineel:



De realiteit benaderen in een tekening:



En dan maar aan de slag gaan:



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

erik de noorman

Hoe zeggen ze dat: zot zijn doet geen zeer. :-\ ;D

Erik.


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Mooi werk, die torentjes.
Altijd leuk knutselen, zo'n kleine constructies in styreen   :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Vakwerk   topklasse...

Gelukkig staat dit bij SuSke als handtekening "Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast"




3rail

Erg mooi Suske.

Maar hoeveel van die torentjes heb je nodig?
Ik denk dat als je er 20 nodig hebt je stilaan naar het gekken huis kan.  ;) ;)

Ik wens je dan ook veel succes met die andere 19. ::) ::)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Chrisrail

#700
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Gerolf

Mooie sokkel, Frans.   8)  :P
Succes met de verdere opbouw !

Citaat van: 3rail op 26 mei 2016, 07:58:59 AMMaar hoeveel van die torentjes heb je nodig?
Ik denk dat als je er 20 nodig hebt je stilaan naar het gekken huis kan.  ;) ;)

Ik wens je dan ook veel succes met die andere 19. ::) ::)

Suske heeft het in de beschrijving over "het origineel".
Dat klinkt voor mij als moedermodel voor siliconenmal en resin (of gips, of witmetaal)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

#702
Deze gek dankt jullie voor de complimenten  ;)  (gelukkig voel ik me niet alleen tussen die andere maniakale modelbouwers die hier regelmatig de revue passeren  ;) (

Over die torentjes
Ik heb er zo 2 "halve" nodig  8)

Ik maak dus zo 1 torentje en zaag het dan door dan heb ik mijn 2 torentjes  ;D (hoewel dat ook niet eenvoudig zal zijn :-\ )

Ofwel kan ik met de mooiste "halve" kant een siliconen mal maken.
Maar ik kan ook van een hele toren een halve mal in latex maken en dan een halve toren gieten in resin of plaaster.
Ik heb nog even tijd om daar over na te denken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vyncky

Citaat van: SuSke op 26 mei 2016, 09:39:44 AM
Deze gek dankt jullie voor de complimenten  ;)  (gelukkig voel ik me niet alleen tussen die andere maniakale modelbouwers die hier regelmatig de revue passeren  ;) (

Over die torentjes
Ik heb er zo 2 "halve" nodig  8)

Ik maak dus zo 1 torentje en zaag het dan door dan heb ik mijn 2 torentjes  ;D (hoewel dat ook niet eenvoudig zal zijn :-\ )

Ofwel kan ik met de mooiste "halve" kant een siliconen mal maken.
Maar ik kan ook van een hele toren een halve mal in latex maken en dan een halve toren gieten in resin of plaaster.
Ik heb nog even tijd om daar over na te denken.

Ik zou voor de 2de optie gaan. dat lijkt me veiliger...


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Gerolf

Lijkt me ook
Dat stuk recht in lengterichting doorzagen lijkt me niet haalbaar. Bovendien verlies je de dikte van je zaagsnede ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw