Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 01 oktober 2015, 16:03:02 PM


Maar eerst die stukken aanpassen en allemaal plaatsen  ;)
eerst een lichte wash aanbrengen? :-\

SuSke

Niks van  ;), die wash is ook nodig om het glanzen van de lijm weg te stoppen wanneer ik al die kleine stukjes terug aan elkaar moet zetten op de baan  8).

Ik heb diegene die al geplaatst waren al afgebroken, nu aanpassen,...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Gisteren nog gestart aan de maraton: 10m achtergrond-schilderen  :-\


(foto vanop toekomstige zichthoogte)

Eerst de "groene" kant van de baan  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Wow, Frans - knap man !
Ga je die 10 meter nog halen voor 24/10 ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

weet ik echt niet Gerolf
Er staat nog zoveel op mijn agenda  ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Knap eerste stuk achtergrond Frans!

Al zou ik er geen marathon van maken, doe wat je kan doen qua achtergrond, geraakt je er niet, dan vergeven we je het wel. :)
Beter een mooie halve achtergrond dan een lelijke hele. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Dacht dat het 10km was  : ;) ;)

SuSke

We dromen verder Loebaske  ;) ;) of hebt ge ergens een hangaartje leeg staan waar een clubke in kan  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 02 oktober 2015, 23:14:49 PM
  ;) ;) of hebt ge ergens een hangaartje leeg staan waar een clubke in kan  ;)

Dan is 't eerst aan ons! ;D

;)

SuSke

Weer een stapje dichter bij een stukje scenery op de baan  8)

De centers zijn "ontmald"



Dan maar gelijk begonnen aan de boord die het geheel moet afwerken aan de bovenkant, dan kan het spoor geballast worden als ze op hun plaats staan  ;)
Weerom lekker prutswerk  ::)


Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

O my god  :D :D :D wat is dat verdomme mooi werk...
Heb bij de 1/1 foto's gemerkt dat er torentjes zijn en dat het afvoerwater via een soort mondje in de afvoer komt....ga je dat ook namaken?
Ewel dan is het al dikke chapoo....

Kijk al uit naar jullie OD

SuSke

#462
Geen torentjes op ons stuk, wel nog 2 markante platformpjes naast de doorsteek.
Wat we trachten na te maken, is een "evocatie" van de centers die o zo gekend zijn bij het grote publiek, maar eigenlijk zijn het de bogen die onder het ringspoor rond Antwerpen liggen. Die bogen hebben aan de kant van de ring/singel een uitbreiding gekregen in beton, maar de kant stad is nog altijd herkenbaar. Weliswaar zijn daar de "centers" leegemaakt en worden ze gebruikt als magazijn, garage,...

Edit: beloofde foto's

de platformpjes


"centers" kant stad


"centers" kant ring/singel (sorry geen overzichtsfoto)

De omgevingis in Antwerpen gekend onder "stenen brug"
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

als je vandaar meer foto's wil ik ben zaterdag in borgerhout
ik hoor het wel

mijn schoon zusje woont namelijk daar in die buurt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Bedankt voor het aanbod Raf, maar ik heb er al een redelijk aantal foto genomen, en voor wat ze moeten dienen zijn die (voorlopig) goed genoeg.
Kom trouwens zelf dikwijls genoeg daar voorbij (of bijna), dus als ik er nog specifieke moet hebben, maken we gewoon een tussenstop.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.