VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Kautenbach

indrukwekkende baan aan het worden ;)

SuSke

Nog eens een teiltje bijschuiven  8) :o ;)

Even kijken of het kleedje voor de centers past





En na wat stoeien met paint en andere softe dingen, eindelijk een degelijk ontwerp om de mozaïeken uit te halen



Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske


Steam.N

iet er alweer erg goed uit, Frans !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gledina

Goe bezig Frans
Blijven oefenen.  8)

Dieter
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

SuSke

#395
Zeg je op een donderdagavond: "De boel is geschilderd, laat je maar eens goed gaan."  :-\

Krijg je dit 8) :o ???







Dat heb je met opgebroken aansluitingen  ;) ;D

Uit een plaat dun recuperatie MDF van een keukenbled uit de Zweedse meubelgigant zijn de valbeveiligingen voor de spiralen gezaagd.
Nu die dingen ook in een kleurtje zetten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#396
Suske mij mag je alvast noteren want ik wil niet alleen zien hoe die baan eruit ziet uit maar ook Wiske ! 8) ;D ;)

loebaske

baah ze hebben zich maar half laten gaan, wees blij Frans...

SuSke

#398
Even terug teiltjestijd  ;D ;D ;D

Een beetje gestoeid met de mozaïekjes van enkele posten geleden.
Profieltjes voor de natuursteen imitatie aan de plaatjes voor de mozaïekjes gekleefd, zonder dat het aan mijn vingers bleef kleven  ;)



En dan na heel wat passen, prutsen, lijmen, vasthouden,...




Of in een "line-up"



of met een presentatie van het definitieve jasje...




Nu alles laten drogen en even wat verder doen aan een ander projectje, het achtergrondgebouw uit post 381 krijgt een andere drager. Het architectenkarton begon alle kanten op te wijzen, dus wordt het vervangen door een plaatje MDF van 3mm 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Vooral die laatste foto vind ik 8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Jawade, dat is op en top mooi, is dit ook in het echt zo die mozaïek??


TBCédric

Knap stukske scenery!
Maar ligt het alleen maar aan mij of vind ik die mozaïeken qua helderheid en kleur niet echt zo super bij de rest passen?
Ik denk dat moesten de mozaïeken wat vuiler of donkerder zijn, dat het geheel er nog beter zou uitzien.
Toch is de rest van het werk toch weeral super te noemen!  8)

Ik kijk verder uit naar het verdere verloop van dit stukje scenery en de rest van de baan. Hopelijk kan ik volgend jaar eens naar de opendeur komen.  ;)

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 20 september 2015, 13:21:54 PM
Knap stukske scenery!
Maar ligt het alleen maar aan mij of vind ik die mozaïeken qua helderheid en kleur niet echt zo super bij de rest passen?
Ik denk dat moesten de mozaïeken wat vuiler of donkerder zijn, dat het geheel er nog beter zou uitzien.
Toch is de rest van het werk toch weeral super te noemen!  8)

Ik kijk verder uit naar het verdere verloop van dit stukje scenery en de rest van de baan. Hopelijk kan ik volgend jaar eens naar de opendeur komen.  ;)

Ik dacht dat mozaïek een soort porselein is en dus min of meer zelfreinigend,dus het is normaal dat het altijd frisser blijft ogen dan bakstenen of ander poreus materiaal

;)

SuSke

De mozaïeken zijn gemaakt uit foto's van de echte die in de centers tussen Antwerpen Centraal en Berchem zitten na de restauratie.
Die zijn ooit veel levendiger geweest van kleur, in de loop der jaren wel vervaagd.
Hoe ik de vervuiling van die mozaïeken ga aanpakken moet ik nog even bekijken.
Het zijn nu laser prints, dus min of meer waterbestendig, maar voor de veiligheid toch een laagje matte vernis erover zetten.

De verwering zal echter pas gebeuren nadat alles mooi op zijn plaats zit. Voor de bogen en mozaïeken terwijl ze nog in de mal zitten, de gevels en andere ornamenten pas als het op de baan staat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.