Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

loebaske


sdz1976

Mooi gepruts !!

Grtz,

Samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

Knap gemaakt Frans!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Knap prutswerk Frans!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Bedankt, zal nog even wachten zijn eer ik het op de baan presenteer.  8)
Doe het prutswerk nu op verplaatsing, à la Jean tijdens de zomer  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Wat doe als je aan zee zit, het 's avonds donker en koud is en geen zin hebt in een boek lezen  ;)

Juist, je prutst wat verder aan die kleine dingen waar je aan begonnen bent  8)

















Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

niko

Zeer herkenbaar  ;)

mvg NiKO
mvg Niko

SuSke

Weer een donderdag gepasseerd en samen met de anderen wat verder gebouwd.

Het kleinood werd ook op de baan ingeplant en de grote betonnen muur werd een beetje aangepast (en misschien nog een beetje meer ;))
De achterliggende steunen voor de "centers" werd gezaagd en deels samengebouwd. Een kleine pasmontage op de baan  ::)
We gaan aandelen bij Darwi-klei kopen want hoewel er reeds een aardig kilootje op de baan ligt, het is nog niet gedaan, maar we vorderen gestaag aan de 12m lange weg :-X
De rara knik in het spoorverloop aan het bovenste schaduwstation werd ook aangepast  ;D

Soit, beeldjes kijken is veel leuker













Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Is de baan in behandeling voor acupunctuur  ?? ;D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

raf

wel een goeie manier om de rails vast te houden tijdens het lijmen
ik doe het met afstands blokjes maar het probleem is steeds de eerst rail mooi recht te kunnen leggen
de tweede volgt daarna de eerste dat is dus niet het probleem met die blokjes
in oktober eens een doosje van die speldjes kopen om te proberen of dit lukt
ik gebruik om de rails recht te leggen eerst een alu L profiel waartegen ik de rails aan schuif hoor

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Ik gebruik exact dezelfde spelden.
Om een rail recht te leggen druk je hem aan tegen een rechte lat, net als Raf zei.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

als ik dubbel spoor leg dan doe ik inderdaad een kant eerst lijmen
dan heb ik op de lintzaag latjes gemaakt met inkepingen voor de rails zodat ik altijd de juiste afstand heb
wel mijn MIJN juiste afstand want als ik de originele maten moet aan houden dan rijden ze wel verekkes dicht langs elkaar vind ik
gr raf en die speldjes heb ik gezien bij den blokker dacht ik
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

doomslu

Als je de maten van de fabrikanten aanhoudt liggen bij dubbelspoor de beide sporen meestal te ver uit elkaar.
Dat komt door de te korte bogen.

Hoe het in werkelijkheid is vind ik niet zo meteen terug, maar in H0 vind je alles in norm 112.
Op rechte stukken moet je minimaal 46 mm aanhouden (hart op hart).
In bogen wordt dat meer, afhankelijk van de boogstraal en de langste rijtuigen die je gebruikt.
Met lange rijtuigen en een straal van 40 cm geeft men 64 mm op.

Zelf hou ik me aan die 64 mm en op rechte stukken 56 mm, omdat ik vind dat je anders te goed het verschil ziet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *