VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Paulogic

En Suske... een definitieve locatie gevonden hopelijk?
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Citaat van: Paulogic op 14 februari 2014, 14:04:53 PM
... een definitieve locatie gevonden hopelijk?
Ik hoop hezelfde !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Wat is definitef de dag van vandaag ?? ???  ::)  :-X
De nieuwe locatie is van een modelspoorder en was vroeger commercieel verhuurd.
Ook hij heeft interesse in een langdurig verblijf van onze club  :) dus hopelijk zitten we er nu voor enkele jaartjes tot ... ??  8)

De ruimte is in ieder geval veel beter dan de stapelplaats en oude wasserette waar we nu in zitten.
We beschikken over zo'n 180m² waarvan er toch ruwweg geschat ongeveer 120m² gebruikt kunnen worden om de banen op te stellen en ruimte om te werken aan scenery en aan de banen. De andere 60m² moeten we verdelen in een cafetaria en stapelruimte.
Het blijft krap, maar we kunnen terug rij-namiddagen organiseren op volledig opgestelde banen  ;D

We blijven wel in Edegem wonen met de club, alleen is het nu iets verder van het centrum.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Klinkt goed.
Hoop met jullie mee dat jullie nu een tijd op jullie gemak mogen zijn.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Opa-Bullcat

Hallo Suske, succes met de nieuwe stek voor jullie baan, maar ik had een vraag.

Ergens in het begin van deze draad staat jullie containerschip, zijn dar tekeningen van of bouw plannen? Ik zoek namelijk zon soort boot voor mijn container en ook voor mijn kolen Yard.

Voor de rest schitterende baan, en ik verheug me op de rest van het bouwen.

SuSke

#125
Citaat van: Opa-Bullcat op 14 februari 2014, 17:13:55 PM
Hallo Suske, succes met de nieuwe stek voor jullie baan, maar ik had een vraag.

Ergens in het begin van deze draad staat jullie containerschip, zijn dar tekeningen van of bouw plannen? Ik zoek namelijk zon soort boot voor mijn container en ook voor mijn kolen Yard.

Voor de rest schitterende baan, en ik verheug me op de rest van het bouwen.

Volledige zelfbouw gebaseerd op een kleine technische tekening die we ergens van het wereld wijde web hebben geplukt. Ik zal eens in mijn archieven moeten duiken om te kijken of ik de tekeningen die we er toen in de club van gemaakt hebben nog terug vindt. (zal wel, ergens in de chaos van een harde schijf  ;) )
Verder was is er ondersteuning van een gepensioneerde "technieker op de grote vaart" (lid van de club) die ons goede raad gegeven heeft.

Edit: Onze "adviseur" is nog steeds lid van de club en actief bezig  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

De verhuisperikelen zijn stilaan van de baan. "Vaerwegh Dok" staat in zijn (voorlopige) opstelling klaar om ver aan te werken en dat laten we ons geen 2 keer zeggen :)

overzichtje van de baan:
aan de zichtzijde

en aan de kant van het schaduwstation

met een van de twee helixen


Stratenmakers aan de slag:



Plaats van het eerste gebouw:


Doorkijkjes en zichtjes in de lengte:




En ondertussen broeden er weer een paar ideeën in de verschillende achterhoofden, wordt er achter de schermen verdergewerkt aan stukjes scenery ...

MTD is back on track :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Positief nieuws, Frans.
Baan ziet er prima uit.
Benieuwd naar die nieuwe hersenspinsels  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railtravelmanager

 :) toffe baan en toffe club  :) als geboren Edegemnaar kan ik dit enorm apprecieren  ;)

twijfels om MTD te vervoegen, ik ben maar een amateurken met soms 2 linkse handen  :D

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Metpetergaathetbeter

Erwin toch maar doen !

Groeten Peter ;)

SuSke

Geen moment aan twijfelen Erwin, ik verwacht je volgende donderdag.
En van die 2 linkerhanden kunnen we er al zeker één gebruiken, de andere zetten we dan wel even terug rechts  :)  ;)  :D  ;D 8)

Er staat touwens nog een nieuw project op stapel ook, in die "kleine" ruimte :) :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

railtravelmanager

dag Frans,

PM gestuurd ik probeer 8 mei eens binnen te springen met mijn 2 linkse handen  :)

ben 44 kan altijd bijleren voor de gemeenschappelijke hobby hé  :)

Erwin
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

SuSke

Antwoordje gestuurd, je bent van harte welkom  ;)
En dat van die handen, dat menen we 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Weer een donderdagavond gepasseerd, en toch weer een beetje staan zitten schilderen.

Ook de stukjes die je niet direct ziet moeten er aan geloven :)



andere worden verder afgewerkt



En het onzichtbare blijft natuurlijk het rijklaar houden voor de volgende rijdag  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Weer een paar weekjes verder, ondertussen een leuke receptie gehad met de buren van het lokaal zodat die nu ook weten wat we elke donderdagavond uitspoken in ons lokaal :) ;)

Noem het een voordeel of een nadeel, maar wanneer een clubbaan helemaal opgesteld staat, ben je zowat overal aan het werken, maar krijg je ook een ander zicht op de dingen in de baan.

Naar loffelijke gewoonte weer eens een paar stukjes spoor uitgebroken om het verloop een beetje aan te passen en om plaats te maken voor een keerlus binnen in de klimspiraal. Zet je zoiets onder "optimaal gebruik van de beschikbare plaats" of verklaar je ons gewoon gek. Het laatste kunnen we best geloven :)
Alleen moet een en ander terug aangesloten en berijdbaar zijn voor de volgende rij-dag op 7 juni  ;D  8)





De schilderweren aan de kaaimuur hebben hun einde bereikt (voorlopig althans) dus wordt het nu tijd om de containerkaai zelf in te kleuren  ::)











En ook wordt een eerste opstelling in overweging genomen voor de halteplaats "Vaerwegh-Dok" en waar kan die beter liggen dan op die gigantische betonnen brug naar analogie van een station in het Antwerpse  ::)  8)





Ondertussen wordt er ook een deadline gezet op de constructie van een paar andere deeltjes scenery die we graag tegen de tentoonstelling op de baan hebben, de ideeën zitten immers al veel te lang in onze hoofden te sluimeren en gisten  :P  :-X

Wordt vervolgd...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.