Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Peter

Beperkte oplage is bij Piko iets helemaal anders dan bij LSM
Bij Piko wil dit gewoon zeggen dat het model altijd leverbaar blijft maar dat de nummers kunnen veranderen.
Ook dat er nog meerdere versies/kleurstellinge van komen bv. tijdperk III

Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Citaat van: Peter op 05 januari 2015, 12:41:58 PM
Beperkte oplage is bij Piko iets helemaal anders dan bij LSM
Bij Piko wil dit gewoon zeggen dat het model altijd leverbaar blijft maar dat de nummers kunnen veranderen.
Ook dat er nog meerdere versies/kleurstellinge van komen bv. tijdperk III


Okè, deze uitleg klinkt voor mij al heelwat beter, ik wacht vooral op de Tijdperk 3 versies.
MC

Peter

Marc, een voorbeeldje
Ik heb bv. van Piko de eerste versie van de Duitse V200 Ondertussen hebben zij die al in een viertal andere versies gebracht maar de 1e is nog steeds leverbaar
Ik zou me dus geen zorgen maken, want hun systeem in niet te vergelijken met bv. LSM waar na de eerste reeks je maanden (of meer dan een jaar) moet wachten op de volgende.
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Peter, dat klinkt in elk geval hoopvol. Zelf heb ik geen ervaring met Piko maar als dat zo is dan vind ik hun manier van werken veel klantvriendelijker dan die van LS Models. Dus in de toekomst mag Piko van mij gerust alle modellen uitbrengen die LS al jaren geleden heeft aangekondigd maar nooit heeft uitgebracht, waaronder deze rangeerlocomotieven.
MC

Peter

Piko kennende, zou ik vermoeden dat ze die onderstellen nog voor andere types (indien mogelijk) zullen gebruiken (Belgische ??)
Met vriendelijke groeten
Peter

RD25

Citaat van: Sicco op 04 januari 2015, 21:04:28 PM
De lijst voor zover ik hem heb (dit is de 'tweede generatie' namen van eind jaren negentig). Let op: er werd wel eens van naam gewisseld b.v. bij overplaatsing van stelplaats. Ik sluit dus ook niet uit dat ene loc twee namen heeft gehad. Immers, de namen waren de basis, de locs konden wisselen! Ook hebben niet alle locs tegelijk een naam gedragen en zijn ze soms weer verwijderd. (Vrouwen)namen zijn niet opgenomen daar deze niet officieel waren en niets met de radionamen van doen hadden.

7001 Artemis
(...)

Hallo Sicco, goed werk, clap clap.

Maar let op dat de naam in hoofdletters !

7001 Artemis maar 7001 ARTEMIS, etc.....  :-[
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

loebaske

Jullie even gerust stellen, die nummers die nu aan bod komen en de volgende zijn in een beperkte oplage en de reden is zoals Peter aanhaalde, er komen zoveel verscheiden modellen en varianten uit dat men moeilijk een pak in overstock zal  produceren...

Dus m.a.w. de 8217 is het eerste nummer en nadien zal die nooit meer geproduceerd worden, wel in de toekomst een ander 82..
wie reeds een bestelling heeft geplaatst bij zijn vakhandelaar kan er bijna zeker van zijn dat dit nr in zijn bezit zal zijn, tenzij de handelaar er te weinig besteld heeft.

centauri167

Is er al een prijsvork bekend ?
Heb al wat sites van treinwinkels bekeken maar op de meeste staat er niets over deze modellen en op de enige waar je ze kon reserveren stond geen prijs ...
Voor een model dat volgende maand zou uitkomen moet er toch al een prijs bekend zijn zou ik zeggen ?

doomslu

Citaat van: loebaske op 04 januari 2015, 12:33:54 PM
Voor wie graag de prijs wil weten....................

de basis prijs is 129€

voor een  digi en sound weet ik voor het moment niet de officiele prijs...
Hier stond het...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Even de foto's uit de catalogus gehaald en hier geupload, is altijd gemakkelijk om terug te bekijken of de text te lezen.





;)

the_gold

Aan de hand van de foto's hierboven ben ik niet overtuigd...dan toch liever wachtn op LSM.

Rangeerduivel

Ook ik zou liever een rijtest-verslag van dit beestje afwachten,
De laatste tijd zijn we heeeel goede rijeigenschappen van Piko gewoon,maar 6wieltjes,waarvan er 2 met anti-slipbanden overtrokken zijn die de stroomafname niet ten goede komen,dat doet mij een beetje twijfelen.
In dergelijke configuratie zouden afgeveerde assen en/of driepuntsophanging niet misplaatst zijn,maar past dit dan nog in die democratische prijsstelling?
Ik baseer mij hier een beetje op de ervaring die ik met mijn Roco 80ers heb,en die lopen niet altijd even vlot over Piko wissels
Daarbij hebben de Roco's wel geen bandjes zodat ze "meer van stroomtoevoer kunnen genieten".
Maar nogmaals,ik ga mij hier niet over uitspreken,het is maar een bedenking,de praktijk zal het uitwijzen...

;)

Sicco

Citaat van: Stieven76 op 05 januari 2015, 11:19:30 AM
Ik heb een Roco 8062, die staat nog niet in jullie lijst.

Die heeft dan ook geen radionaam  :D

Sicco

Citaat van: loebaske op 05 januari 2015, 15:29:37 PM
Jullie even gerust stellen, die nummers die nu aan bod komen en de volgende zijn in een beperkte oplage en de reden is zoals Peter aanhaalde, er komen zoveel verscheiden modellen en varianten uit dat men moeilijk een pak in overstock zal  produceren...

Dus m.a.w. de 8217 is het eerste nummer en nadien zal die nooit meer geproduceerd worden, wel in de toekomst een ander 82..
wie reeds een bestelling heeft geplaatst bij zijn vakhandelaar kan er bijna zeker van zijn dat dit nr in zijn bezit zal zijn, tenzij de handelaar er te weinig besteld heeft.

Puur ter interesse: via welke weg gaat Piko ons op de hoogte brengen van nieuwe nummers? Kwestie van tijdig kunnen bestellen als er een bijzit die mijn voorkeur heeft.

Sicco

Citaat van: the_gold op 05 januari 2015, 18:20:40 PM
Aan de hand van de foto's hierboven ben ik niet overtuigd...dan toch liever wachtn op LSM.

Wat zijn je zorgen?