Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Juist een grote bestelling gedaan van Weinert onderdelen zowel voor O als voor de Ho modellen die nog op de afwerklijst staan.
Als die binnen zijn kunnen we rustig wat verder foefelen aan modellekes.
Den Eric.

SuSke

116 gaatjes 0,7mm boren in een rond staafje van 1,3mm  ::)



en dat resulteert dan na een ander zenuwslopend werkje van staaldraad rijgen en alles uitlijnen in



Waar gaat dat weer komen te staan ??  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Worden dat van die geluidswerende dingen? Voor op her Hadewych dok?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Moeten de draadafsluitingen worden rond de silobelading op Vaerwegh Dok.
Heb er maar een kleine 2 meter van nodig  :-\
Wat er nu staat is ongeveer 80cm lang (4x21cm)

Wat moet er nog bij komen:
- spandraden voor de rasterdraad
- rasterdraad
- 3 prikkeldraden aan de bovenste eindjes
- in functie van de hoekverdraaiingen de stabilisatiestangen
- 2 grote inrijpoorten
- 2 slagbomen
...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ben

Mooi werk Frans. Ben ook benieuwd naar het rasterdraad als je daar later een voorbeeld van kan laten zien. :)

Gr, Ben.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Ondertussen ook bezig met een dioramatjetjetjetje in een stoofbuis  ;)
Niet zo technologisch als Gerolf, maar compleet de andere kant van de/mijn modelspoorwegbouw en zelfs in een andere dan de mij vertrouwde schaal  ;) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: SuSke op 06 augustus 2015, 09:28:18 AM
Ondertussen ook bezig met een dioramatjetjetjetje in een stoofbuis  ;)
Niet zo technologisch als Gerolf, maar compleet de andere kant van de/mijn modelspoorwegbouw en zelfs in een andere dan de mij vertrouwde schaal  ;) ::)

Laat maar zien, Frans !
Wat wordt het?  Schaal I ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Neen Jean, spoor 0 is al gek genoeg  ;)
Hoewel ik het misschien wel naar 1/35 kan trekken omdat ik daar ook nog een heleboel niet spoor gerelateerd gerief van heb zitten  8)

Als ik dit weekend tussen al de andere 1/1 dingen nog een beetje tijd vind om het idee al aan te zetten, krijg je foto's te zien  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bollen neus

Begonnen aan lijst van afgewerkte modellen samen te stellen en aangezien alles met één hand maar gaat is het een ferme kluif. Lijst opgesplitst in delen, kader met foto van afgewerkt model, dan de naam of type , daarnaast de volledige beschrijving van alles wat er aan is verbouwd en gewijzigd. Ook LED en beschrijving machinist/begeleider/rangeerder. Gebruikte donor model vermelden. Mooi werkje als alles klaar is. En te zeggen en schrijven dat het enkel NOHAB modellen zijn. Verschiet er zelf van.
Maar het is niet te vermoeiend en tegen de verveling een goede zaak .
Den Eric.

Gerolf

Je wist het al wel, maar ik kijk uit naar die foto's, Frans  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Citaat van: SuSke op 06 augustus 2015, 09:28:18 AM
Ondertussen ook bezig met een dioramatjetjetjetje in een stoofbuis  ;)
Niet zo technologisch als Gerolf, maar compleet de andere kant van de/mijn modelspoorwegbouw en zelfs in een andere dan de mij vertrouwde schaal  ;) ::)

Stoofbuizen zijn er in alle maten, dus dat wil niets zeggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

gledina

We weten dus weeral wat te doen vanavond.  ;) ;) ;)

dieter
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

SuSke

Citaat van: Havoc op 06 augustus 2015, 11:27:33 AM
Citaat van: SuSke op 06 augustus 2015, 09:28:18 AM
Ondertussen ook bezig met een dioramatjetjetjetje in een stoofbuis  ;)
Niet zo technologisch als Gerolf, maar compleet de andere kant van de/mijn modelspoorwegbouw en zelfs in een andere dan de mij vertrouwde schaal  ;) ::)

Stoofbuizen zijn er in alle maten, dus dat wil niets zeggen.

Een opgelgde maat: maximum diameter 100mm, lhoogte 300mm

En het is geen echte stoofbuis, maar een stuk van een ventilatiekanaal, dat werkt iets makkelijker, hoewel een echte (gebruikte) stoofbuis wel andere ideeën doet opborrelen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.