Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

evan

Zo leert m'n dat, door gewoon er aan te beginnen :)  Goed Bezig!


Hier 5 dagen vrij en dus vijf dagen aan m'n huidig project werken want het moet klaar tegen half juni  8)  Whopp, Whoop!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Citaat van: jean-luc op 29 mei 2017, 19:06:47 PM
Goed gedaan man!
Ik wenk wel dat de ruimte naast het hartstuk te breed uitgevallen is. Tenzij je enkel met code 100 wielen rijdt.
Maar voor een eerste poging ziet het er helemaal niet slecht uit.
De strijkregels dienen precies nog wel geplaatst te worden. Die zullen nog wel een handje helpen tijdens het rijden erover.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Nu rustig mails aan het beantwoorden met vree stomme vragen in van eventuele belangstellende mensen die waarschijnlijk niets gaan kopen.
Dus vree spannend hé?
Den Eric.

raf

#7458
de olifant staat op zijn plaats voorlopig want hij moet er nog vanaf om gezandstraald te worden
waarna hij terug hersteld kan worden (barstjes uitfrezen en terug vullen )en dan krijgt hij een kleurtje en eindelijk twee slag tandjes
je ziet aan BV de achterpoot een horizontale barst en als daar niets aan gedaan word dan vriest dit i de winter kapot en dat wil ik vermeiden .aan de poten is hij ook beschadigd doordat ze er stiften hadden ingedraaid om hem in beton te kunnen verankeren .


zware kadee hoor want hij zit zo rond de 70 kilo en om dat alleen te verplaatsen das nie goe veur de rug
de schaal is ongeveer 1/4 dus het is nog steeds modelbouw al hebben we deze geërfd van een vriendin

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbouwpatrick

Raf gaat ge dierentuin beginnen.
Vraag baby olifanten hebben die al slagtanden

LOL

raf

hahah andwoord deze is 1/4 dus die is volwassen
dus ja die hebt kleine slagtandjes
die krijgt nie zo van die joekels zoals je op sommige foto's ziet want dat zijn inderdaad reeds oude bullen
nee kleine fijne tandjes zijn inderdaad voor deze olifant mooi

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

en oogskes die licht geven met pwm sturing
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

modelbouwpatrick


Waterman

Bedankt allemaal voor de reacties op mijn eerste poging tot wisselbouw. Ik heb de voorbije weken weinig tijd gehad om met wisselbouw bezig te zijn, maar nadat Max Verstappen gisterenavond uitviel en de rest van de GP van Canada toch maar weinig spannends meer beloofde heb mijn gereedschap maar eens weer bovengehaald en wat verder gewerkt. De uitstekende railstaven werden ingekort, de contrarails gevijld en geplaatst, en de printplaat bielzen werden doorgevijld om de wissel elektrisch te isoleren.



En in een poging om op alle vragen en opmerkingen te antwoorden: ik heb als voorbeeld een standaard Fleischmann Profirail wisselgebruikt. Gewoon op de kopieermachine gelegd en een kopie gemaakt. De spoorbreedte van de kopie bleek te kloppen, dus ik ging ervan uit dat de kopieermachine niet met de afmetingen gerommeld had. Werktekening klaar. De railstaven komen ook van gedemonteerde Fleischmann Profirails, omdat ik die nu eenmaal ter beschikking had.

Gezien ik op een paar railmallen na alle gereedschap ter beschikking had ben ik aan de spoorstaven beginnen vijlen (puntstuk, tongen, etc.). Eens die allemaal klaar waren kon ik aan de verleiding om verder te bouwen niet weerstaan en ben ik de wissel gewoon gaan samenstellen op de werktekening. Helemaal nauwkeurig is het zeker niet, maar de afstanden van de contrarails komen overeen met die van een Fleischmann wissel. Uiteindelijk heb ik van deze eerste poging veel geleerd, bvb dat een mal echt wel onontbeerlijk is!

Pogingen om mooiere, slankere en complexere wissels te bouwen volgen later nog!

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

absoluut een meer dan verdienstelijk poging, ik zou er zelfs niet aan beginnen denk ik.
Dus goed van jou dat je het aan durft en het gewoon gedaan hebt.   
De (opbouwende) kritiek zal je helpen om het in de volgende keren nog beter te maken.  Ik ben benieuwd
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Prachtige wissel, Max viel uit en is een beetje zijn straf voor Vettel zijn voorspoiler eraf te rijden,blijkbaar heeft Verstappen een beetje problemen met zijn ruimtelijk inzicht; als er voor de anderen geen gaatje is dan geldt:/is dat ook voor Verstappen, die meent altijd onterecht een gaatje te vinden en als het dan verkeerd gaat is het steeds een ander!Anderzijds had hij al geluk dat hij geen klapband had van zijn manoeuver :-\ ;)

Waterman

Vermoedelijk hing er Max sowieso nog een sanctie boven het hoofd voor het kortwieken van Vettel. Rookie mistakes denk ik dan, al kan hij dat excuus niet eeuwig blijven gebruiken.
Nu over het ruimtelijk inzicht van Vettel bij het inhalen van Ocon valt er ook wel wat te zeggen  :P

Bedankt allemaal voor de complimenten over de wissel  :)

krisds

goede poging! vergeet niet op de juiste plaatsen je rails door te slijpen, voor kortsluiting te voorkomen en eventueel je puntstuk te isoleren. Je kan ook "templates" downloaden en printen van deze site;
http://www.handlaidtrack.com/fixtures-ho

bollen neus

Pakjes maken van verkochte items naar verschillende kopers. Rustig werkske en maken dat niet het verkeerde terecht komt bij de verkeerde koper, wakker blijven.
Dan enorm veel plannen maken wat ik allemaal nog zou moeten doen, verbouwen aan locomotieven, vervuilen van wagons (die moeten dan eerst gedemonteerd worden), me wat verdiepen in digitale stuff voor baan, dan schetsen hoe er een baan eventueel zou kunnen uitzien (daar zijn al 10 tal papieren aan besteed maar nog geen juiste). Natuurlijk schaal O is iets groter dan Ho maar met echt geen enorme baan worden. Denk meer aan het plezier van rijden voor mij, ook al omdat ik nog geen baan heb gehad. Dus een uitdaging te meer. Al was het stapke per stapke voor het leggen want snel zal het hier voor mij niet gaan.
Enfin en dan nog genieten van koele drank in de zon, tis in orde en meer moet dat ook voor het ogenblik niet zijn reeds.
Den Eric.