Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

reeves

Doos uitladen.
M'n doos me graanwagons is gearriveerd, leuk pakje na de late shift!

Groet Tom

OlivierV

Citaat van: reeves op 22 januari 2016, 21:50:31 PM
Doos uitladen.
M'n doos me graanwagons is gearriveerd, leuk pakje na de late shift!

Groet Tom
Trekt straks maar ewa prentjes. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves


SuSke

Dat is gelijk een leuk stammetje  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

philippe_007


raf

staan op een beurs in lippe
stelletje duitse wagons gekocht die verbelischte geen worden denk ik
veel volk en wel enkele mooie banen gezien

andre zijn ledjes ook gekocht dus laat het hem weten hé erik

voor de rest was het hier een van de nachten -11 en das best koud

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: raf op 24 januari 2016, 11:46:23 AM
die verbelischte geen worden
AMai, Jean-Marie Duits ???
of gaan ze ver-belgisch't worden ?   dat is wat ik dacht er in te lezen...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Philippe, wat voor printjes zijn dat? Het lijken me geen elektronicaprintjes, maar wat het wel is, geen idee.

dani

een paar "oude" PC'tjes opkuisen, updaten en klaar zetten om te verkopen.
Voor een zacht prijsje zullen ze de deur uit mogen.   Ideaal voor Koploper of gewoon om een PC op of rond de treinbaan te hebben.
Waarom ik ze ga weg doen ?  6 PC's in huis is zeker 3 te veel !  (plus nog de tablets en smartphones en zo).
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

6 pc's is veel maar niet abnormaal :D Bij mij is dat niet beter.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

gewoon te veel, Johan...   ik ben grote kuis aan het houden.  Ik was er trouwens nog eentje vergeten, een oude  80486 machine die onder DOS draait en MRDirect draaide voor mijn eerste experimenten met digitaal rijden, voordat ik mijn Ecos kocht.     
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

Citaat van: Klaas Zondervan op 24 januari 2016, 14:55:12 PM
Philippe, wat voor printjes zijn dat? Het lijken me geen elektronicaprintjes, maar wat het wel is, geen idee.

Klaas,
inderdaad allemaal elektronicaprintjes. Deze gaan gebruikt worden  voor mijn schaduwstation.
-gestabiliseerde voedingen (met spanningsregelaar 7805 en 7809),
-voor ULN2308 arrays, om mijn arduino's wat minder te belasten en de relais/Leds  te besturen.
-printjes voor 25 pins seriële connectors aan te sluiten.


Herm Jan

vandaag een stuk straat afgemaakt




groetjes Jan
Ho baan Nederlands.  Fremo. dig .traincontroller brons
Digikeijs DR5000

Steam.N

Amai!  Heel wat werk verricht  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

oebr

eindelijk eens de wisselhendel van H0fine in mekaar gestoken.
ik moet toegeven dat het ding echt functioneert en dat dat knap denkwerk verraadt.
Voor de volle 30 euro ook wel een uur of drie knutselwerk genoten (en dat is niet ironisch bedoeld, eens je door hebt wat de ontwerper wil bereiken is het in elkaar puzzelen redelijk vlot te doen).

Maar een emplacementje voorzien van een reeks dergelijke hendels zou toch veel te duur zijn, en in vergelijking met de hendels van Modratec vind ik ze ook niet zo mooi. Anderzijds benaderen ze wel beter het
uitzicht van de AEG-hendels (die van modratec lijken veeleer op Saxby-hendels).
Bovendien zijn ze een ietsje te klein (rechtop reikt de hendel zo'n 10 cm hoog).
Ook minder vind ik dat je ondanks een worp van ruim 180° slechts een schakelaartje omgooit.
Ik zou dus eigenlijk liever iets grotere, mooiere, goedkopere AEG-hendels willen die met de volle worp een potentiometer verdraaien. Zal dus zelf naar de tekentafel moeten.

Voor wie niet weet waar ik het over heb:

Op de site van H0-fine ( http://www.h0fine.com/shop/product_info.php?products_id=79 ) zien ze er zo uit... 



in de loop van het jaar zou ook een bevestiging voor meerdere hendels verschijnen, misschien zelfs inclusief versleuteling.

Bij Modratec ( http://modratec.com )  is een hendelbank (maar dan Saxby dus) wel al versleuteld...



Maar dat systeem is zeker ook niet goedkoop en zelfs nog kleiner.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992