Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

ERVIN

#3015
@Luc , de bedoeling is dat enkel de containertreinen in de containerterminal binnenkomen ( 8 sporen) , idem dito met de kolentreinen in de kolenterminal. ( 3 sporen)
Naast mijn containerterminal liggen vier doorlopende sporen , twee van deze sporen zijn de wachtsporen voor de containertreinen die dus moeten wachten om de terminal binnen te kunnen rijden in geval van grote drukte in die terminal , de twee andere sporen zijn enkel doorgaande sporen waarop enkel goederentreinen van allerhande aard zullen voorbij komen ( staaltreinen - keteltreinen enz..) reizigerstreinen komen niet in deze zone , dus het goederenvervoer ondervind hiervan geen enkele hinder , deze goederentreinen rijden dus gewoon hun rondjes om nadien terug te keren naar het zichtbaar schaduwstation ( lengte hiervan is zo'n 7 meter en er zullen 12 tot 14 sporen komen te liggen). ;)

Maar dus nog een hoop werk , extra booster + trafo aangekocht , een hoop wissels reeds in mijn bezit evenals rails , maar hier komt geen ballast , geen scenery e.d...

mnieuwlaet

Citaat van: doomslu op 20 april 2014, 21:52:47 PM
Citaat van: ERVIN op 20 april 2014, 19:34:29 PM
Eerste rails aan het leggen van mijn " zichtbaar" schaduwstation , en dan test-rijden. :)
Erwin, vertel eens meer hierover. De opzet en zo...
Ik zat gisteren namelijk ook te denken over zoiets.
Ik kom echter tot de conclusie dat ik veel meer treinen heb dan ik opstelsporen zal kunnen leggen. Hoofdbrekens...  :-[ :o

Wat ik fantastisch vind is dat je gewoon bezig bent met je eigen treinbaan Luc. Of toch altans aan het nadenken erover.
Natuurlijk zijn wachtsporen zeer interessant anders doen die treinen extra kilometers, betalen voor reiswegen... de baas zal nie content zijn.

Ben nu trouwens bezig met alles klaarlmaken voor verjaardagsfeest morgennamiddag? want kdoe eerst nog ne vroege dienst.

doomslu

Maarten, we doen voort, maar wel aan een tempo dat 100 keer lager ligt dan Evan en Jean...  ???

Je brengt me op een idee, ik heb het draadje 'Manternach' een update gegeven. ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Vandaag een hele lading klauwplaten toegekomen voor het machinepark van een museumwerkplaats.  Hagen Von Ortloff was er als de kippen bij voor een reportage.  Dat de klauwplaten nog geen klauwen hebben speelt voor hem geen rol.  Het zijn wel de klauwplaten om wielbanden af te draaien (vandaar 'grote' de afmetingen).



En een foto van tijdens de bouw



Groetjes, Peter


Steam.N

Kanjers van klauwplaten !!!
Benieuwd naar de klauwen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

PeterC

Citaat van: Steam.N op 21 april 2014, 19:33:55 PM
...Benieuwd naar de klauwen  ;)

Daar ga ik mij rap vanaf maken: op dergelijke grote klauwplaten zijn het rechthoekige klauwen (geen 'getrapte' zoals op een universele draaibank).  ...En ik heb (nog) geen freesmachine  ;)   Ik 'ken' wel iemand die er eentje heeft voor op zijn proxxon  :)

Groetjes, Peter


raf

ik heb ook een dremeltje

hier zie je een van de jongste leerlingen aan het werk
hier is hij kunststof aan het verspanen maar ja hij was wel zijn bril vergeten op te zetten
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Raf,

Toch nog 'een maatje te klein' voor wat nodig is om stoomlocs te 'reviseren'  :)  ...En 'een maatje te groot' voor 1/87° klauwtjes  ;)

Groetjes, Peter


raf

nee het kan perfect gebruikt worden want ik bouw er 1/50 boten mee
ik heb een speciale kop gekocht waar ik zelfs bootjes van 0.5 mm in kan steken.
freesjes van 1 mm  zijn geen probleem daar die een standaard steeltje hebben wat diameter aan gaat.
40 RPM is het langzaamste en 1500 is de max aan RPM.
het voordeel is dat je er perfect recht mee kan frezen.
nadeel is dat de computer defect is en de frees dus manueel gestuurd moet worden.
een nieuwe computer kost 3000 euro niet geplaatst en het plaatsen kun je niet zelf doen.
dat is dus een beetje veel voor mijn geld beugel en dus daarom manueel bedienen.
tot ik zelf een manier gevonden heb om de schaal latten uit te lezen met een pic processor.
dan heb ik tenminste toch terug een uitlezing

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 21 april 2014, 21:55:47 PM
...tot ik zelf een manier gevonden heb om de schaal latten uit te lezen met een pic processor.
dan heb ik tenminste toch terug een uitlezing

Glazen latten?  Werkt hetzelfde als een incrementele encoder (kwadratuur encoder).  Een fluitje van een cent voor een PIC  ;)  Hetzelfde principe als die goedkope digitale schuifmaten.  Enorm veel info over te vinden om zelf een interface te maken.


Groetjes, Peter


Koen

Ik ben momenteel zware werken aan het uitvoeren. We zijn een "tussenverdiep" aan het maken in de garage waar materialen met een grote lengte kunnen gestockeerd worden. Hirevoor hebben we een houtenbalk van zomaar 7m90 moeten monteren. Op deze manier creëren we weer wat meer plaats en kunnen we alles reorganiseren zodat ik meer plaats krijg om de moldulebaan op te stellen en uit te breiden.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

OlivierV

#3027
Mij aan het afvragen van waar die kortsluiting op mijn module komt (eerste module met wissels waar ik een testritje op wou doen na ze te hebben bedraad).

Alle wissels zijn geïsoleerd (tillig elite code 83 met puntstukpolarisatie).

edit: al gevonden. :) (2 draadjes verkeerd gesoldeerd)

edit2: wat ook wil zeggen dat ik nog eens aan mijn baan aan het werken ben, dat was ook al weer eventjes geleden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

decalplakwerken  doen.

Eric. :)

Havoc

Citeertot ik zelf een manier gevonden heb om de schaal latten uit te lezen met een pic processor.
dan heb ik tenminste toch terug een uitlezing

http://www.yadro.de/ Staat ergens op die site als ik me goed herinner.
Met vakantie voor onbepaalde duur.