Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

raf

het wissel programma in een pic aan het steken
het heeft haast een hele dag geduurd voor de zooi wil lopen.
ik moet toch eens achter een display gaan want dan kun je meer zien wat je aan het doen bent.
er moet maar ergens een tellertje verkeerd lopen en heel het programma wil niet werken.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gert Arkema

Het werk krijgt uiteraard een vervolg. Ik post niet zo vaak hier, maar als je een plaatje van het bouwwerk plaatst terwijl deze nog niet gereed is mag er ook wel een plaatje na voltooiing volgen. Dit was mijn laatste bijdrage:

Citaat van: Gert Arkema op 02 oktober 2013, 09:01:27 AM
..... Zover ben ik sinds gisteravond;




Wie Rhenen begin Maart op OnTraXs in het Spoorwegmuseum in Utrecht heeft gezien is reeds geïnformeerd. Ik heb verschillende zuiderburen langs zien komen en ook met enkele van hen gesproken. Degenen die niet konden komen zal ik op dit forum het resultaat van de inspanningen tonen:



Links is de tweede brugoverspanning te zien, identiek aan de rechter.

In volle glorie, op een filmpje van Reinout van Rees: https://vimeo.com/88815206

Reinout heeft uit het materiaal dat hij heeft geschoten een filmpje van enkel Rhenen icm Oosterbeek samengesteld. Top! Bedankt Reinout!

raf

vandaag aanhanger hout klein gezaagd
ongeveer een 3³ m
nog 12 ³ te gaan en dan hebben we het hout voor volgende winter weer binnen .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

krisds

prachtige brug, wat een kunstwerk.

jesse

Mooie brug ! Kunnen bekijken op ontraxx. Was wel een slim idee met de spiegel zo lijkt de brug nog verder lopen.

swarol

Heb ooit eens een film gezien waar er twee onder een kap gaan zitten en zo slimmer en handiger worden.

Wil jij met mij onder die kapnhaan zitten Peter hahahahahha
Groetjes Swa
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gert Arkema

Bedankt voor de positieve reacties! De brug is inderdaad behoorlijk geslaagd, deze heeft zelfs het magazine gehaald.
De truc met de spiegel is me vrij laat pas te binnen geschoten; ik vond het namelijk nogal teleurstellend om na een weidse rivieroverspanning opeens (optisch) tegen een schot te eindigen. De spiegel verdubbelt de ruimte en voorziet in die weidsheid.
Overigens hebben mijn twee-onder-een-kapgenoten ( Oosterbeek dus) dat ook een goed idee gevonden en toegepast. Bij Oosterbeek was het effect nog sterker.

PietB

Hele mooie brug Gert.
Proficiat.

grt Piet.

Steam.N

Prachtige constructie, Gert.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Klaas Zondervan

Citaat van: Gert Arkema op 08 april 2014, 12:19:57 PM
Overigens hebben mijn twee-onder-een-kapgenoten ( Oosterbeek dus) dat ook een goed idee gevonden en toegepast. Bij Oosterbeek was het effect nog sterker.
De Oosterbeekse kant heb ik op OnTraxs niet gezien. Daar stond te veel volk voor. Zijn daar ook foto's van?

jesse

Weer met een nieuw projectje bezig in On30.
Een goeder wagon zelfbouw moet nog wel geverfd worden....








Foto's zijn niet super gelukt.
En er komt nog klinknagels op als nabootsing van bevestiging.

Havoc

Na 15 jaar terug een print gemaakt. Belichten lukt, etsen ook. Boren is een probleempje (maar op te lossen) enig probleem is filmen maken. Maar ja, ben al tevreden dat er een resultaat is. Nu nog zien of het werkt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Sattrickske

Citaat van: Havoc op 09 april 2014, 19:05:03 PM
enig probleem is filmen maken.
Inktjet op transparanten afdrukken is een oplossing (desnoods wat bij kleuren met markeerstift)
En als je een laserprinter hebt, kan je de belichting overslaan.  Gewoon je print in spiegelbeeld op inkjet fotopapier met de laserprinter afdrukken, het papier leg je dan met de bedrukte kant tegen een blanke printplaat.  10-15 minuten strijken met een strijkijzer in de heetste stand, de toner (soort plastic) smelt dan tegen de print.  Daarna de print met papier en al een 30-tal minuten in een bakje water laten weken en voorzichtig het papier eraf pellen.  Daarna gewoon etsen.

Gert Arkema

Bedankt voor de reacties, daar word ik blij van  ;) .

Waar ik ook blij van word is het filmpje van Reinout van Rees en daarmee is Klaas' vraag ook beantwoord;

https://vimeo.com/88815206

reeves

Had nog wat wissels over dus iets gemaakt wat nog niet bestaat in het programma.............




Groeten Tom