Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 05 februari 2014, 14:13:52 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 05 februari 2014, 14:03:23 PM
1 kant verlichting voor je 62 en 59 was goed he, 'k word hier tuureluut van die SMD's...

Citaat van: dani op 05 februari 2014, 14:04:25 PM

Ha,'t komt door die smd's! ik dacht al... ;D

Ja zoals ik al eerder aanbracht,de 6218 hoeft enkel vooraan wit en rode verlichting(naargelang rijrichting indien mogelijk)daar hij uitsluitend aan de trek/duw gekoppeld is,en de 5939 idem-dito,daar hij enkel als eerste van een dubbeltractie rijdt.de tweede (dummy)loc hiervan is uitgerust met een funktiedecoder.
De 5317 is echter een ander verhaal... ;D

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 05 februari 2014, 15:19:39 PM
Citaat van: OlivierV op 05 februari 2014, 14:13:52 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 05 februari 2014, 14:03:23 PM
1 kant verlichting voor je 62 en 59 was goed he, 'k word hier tuureluut van die SMD's...

Citaat van: dani op 05 februari 2014, 14:04:25 PM

Ha,'t komt door die smd's! ik dacht al... ;D

Ja zoals ik al eerder aanbracht,de 6218 hoeft enkel vooraan wit en rode verlichting(naargelang rijrichting indien mogelijk)daar hij uitsluitend aan de trek/duw gekoppeld is,en de 5939 idem-dito,daar hij enkel als eerste van een dubbeltractie rijdt.de tweede (dummy)loc hiervan is uitgerust met een funktiedecoder.
De 5317 is echter een ander verhaal... ;D

;)
Die 53 is met gewone leds gedaan en dat werkt goed met een gewone decoder, aan uw decoder mankeert ergens iets...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Eindelijk gedaan, 't scheelde niet veel of ze lagen door 't raam... :D

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Zijn dat nu juist die van mij die problemen geven?
Je bent nochtans niet aan je proefstuk...
Stel je eens voor dat een oude(re) man met een visuele handycap ( ;))daar zou moeten aan beginnen!

;D ;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 06 februari 2014, 17:51:57 PM
Zijn dat nu juist die van mij die problemen geven?
Je bent nochtans niet aan je proefstuk...
Stel je eens voor dat een oude(re) man met een visuele handycap ( ;))daar zou moeten aan beginnen!

;D ;)
Deze zijn met SMD's, die van mij met gewone staafleds ..., staafleds + 59/62 = eitje, SMD's + 59/62 = geen eitje.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

al het andere moet efkens wijken voor vakwerk.... :)


conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Dirk, terug in gang geschoten  ;)
Tof.  Benieuwd hoe het eindproduct er gaat uitzien !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Meer dan één exemplaar van hetzelfde gebouwtje, vermoed ik.
Kleinserie-fabrikant  ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jesse

Vandaag wat foto's genomen van men Oe zelfbouwprojecten.
Deze projectjes zullen later dienen voor een groter project.
jha het is allemaal met moto's en racewagens :p

De pickup ( oorspronkelijk een personenwagen......)







En openwagon wagen voor racewagens.





Groetjes,
Jesse

ERVIN

In een ver verleden heb ik ooit eens geluidswerende muren gemaakt , maar door de laatste grote afbraak zijn die terug verdwenen , vanaf vandaag zijn de plannen terug gemaakt om nieuwe geluidswerende muren te maken. ;)

Paulogic

Oei... zaagt uw vrouw zo hard ???

Graptje he Erwin... ;D
mvg,
Paul(ogic)

adrievans

Bezig met een grasmaster na te bouwen van deze link,wel een andere generator gebruikt,deze zou min of meer regelbaar zijn.(hoe meer input hoe meer output)
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=37001.0
Hier wat foto`s,het messingkleurige boutje moet nog verlengt worden zodat het contact maakt met het metalen gaas.


Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

oebr

geen scenery dezer dagen, maar elektronica.

Voor het oEBr minibaantje Lammerthal ben ik bezig met de ombouw van de bedieningseenheid naar DCC.
De analoge knoppekesdoos naar de zolder verwezen en herbegonnen met een schone lei.
De kast waar de voeding en allerlei connecties in opgeborgen zaten uit elkaar gevezen en opnieuw maar logisch opgebouwd, met veel plaats als resultaat. Op de linkse foto een impressie van het frontpaneel waar voortaan ook de displays in zitten. Als basis werden de afdekplaatjes gebruikt die normaliter in dit soort pc-kasten hard discs verbergen.
Bovenaan een interface voor xpressnet, halverwege een interface voor de RS verbindingen van een Roco MM-centrale die in de kast gemonteerd werd om stand-alone te kunnen werken en om de wissels en seinen te bedienen. Tussenin sporenplannetjes met aanduidingen voor wisselstanden (retour van de wisselmotoren ipv geheugensteentjes) en seinstanden.



De rechtse foto toont een stukje van het binnenwerk. Om de wissels aan te sturen zijn de SD34 decoders van Tams gekozen. De relais op de SD34 gaan echter niet de motoren zelf sturen, maar de ABC remschakelingen die de wissels beschermen schakelen.
Om dan toch ook de wissels om te kunnen leggen is er een extra print bijgekomen met een impulsschakeling die parallel met de relais op de sd34 aangestuurd wordt en slechts enkele seconden de wisselmotoren bekrachtigt.

De andere SD34 zorgt voor de aansturing van 4 ontkoppelaars met geheugendraad.

Volgende projectje wordt de aansturing van de seinen en een interlocking die verkeerde combinaties van wissel- en seinstanden moet vermijden.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

OlivierV

Een paar pogingen tot verweren op enkele goedkopere wagons mbv pastekrijt...

Foto's komen wel wanneer ik zelf tevreden ben over het resultaat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan