Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Steam.N

#1890
Hey, Luc !  Wees niet te bezorgd.  [:)]
Ik voel me prima, en die acryl verfjes zijn zo braaf als lammekes [:D]

En 't vrouwke zit hier nog altijd te glunderen, in haar fris geschilderde kleedjes [:D]
Straks krijgt ze wat gezelschap.
(en ik beloof me deze avond in te houden [;)])  Geen gemijmer !  (D?t kan ik niet garanderen [:o)])


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

#1891
citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik heb altijd al gedacht dat sommige vluchtige stoffen in verf niet goed zijn... [:o)][:D]



[:D][:D][:D]

ysbeer

#1892
citaat:
Geplaatst door Steam.N

En 't vrouwke zit hier nog altijd te glunderen, in haar fris geschilderde kleedjes [:D]




Pas nou op ze is hardstikken nat.
Ik zou haar eerst laten drogen.
Alhoewel....
wim

gardevil

#1893
citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Steam.N

En 't vrouwke zit hier nog altijd te glunderen, in haar fris geschilderde kleedjes [:D]




Pas nou op ze is hardstikken nat.
Ik zou haar eerst laten drogen.
Alhoewel....
wim



't zal derom spannen ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

#1894
[:D][:D][:D]  Jullie moesten eens weten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#1895
@ Jean en de anderen die er op reageerden: schitterend [:D] [:D] [:D]
Wat ik een beetje jammer vind: deze mijmeringen zullen verdwijnen tussen het grote draadje. Binnen enkele maanden is het onvindbaar ...
Toch jammer dat we geen stukken uit een draadje kunnen verplaatsen naar een nieuw topic (in de modelspoor-babbelhoek bijvoorbeeld) [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#1896
citaat:
Geplaatst door Gerolf

@ Jean en de anderen die er op reageerden: schitterend [:D] [:D] [:D]
Wat ik een beetje jammer vind: deze mijmeringen zullen verdwijnen tussen het grote draadje. Binnen enkele maanden is het onvindbaar ...
Toch jammer dat we geen stukken uit een draadje kunnen verplaatsen naar een nieuw topic (in de modelspoor-babbelhoek bijvoorbeeld) [:I]


Misschien nieuw draadje openen modeltreinproza of climax -citaten (ooit reklame Climax-boeken, boeken met stijgende spanning ?) ?[8D]
Groeten Peter[;)]

Steam.N

#1897
@allen: bedankt voor de leuke reacties.  

@Gerolf: mijn onverwacht spruitje vindt je nu terug in een nieuw draadje in de babbelhoek.
Wil je het anders/elders: be my guest [;)]

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

#1898
"'t zal derom spannen" Hopelijk spant het niet te hard. [:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Steam.N

#1899
Johnny,  het is inderdaad spannend !

Ik zit hier op een plaats van zware misdaad, of is het een vreed zwaar accident ????
Losse armen en benen liggen hier verspreid, lichamen in 't rond ...

Op dit ogenblik ben ik eerder een chirurg, en probeer de juiste lichaamsdelen aan de juiste bodies te hechten ...
De zweetdruppels lopen van mijn voorhoofd, terwijl ik in opperste concentratie de patienten de nodige microgrammen Tamiya toedien ...

Als er komende dagen maar geen afstotingsverschijnselen optreden ...
Duimen maar (enfin, door diegenen die hun duimen nog kunnen aansturen ...)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Binco

#1900
Vandaag voor de eerste keer geairbrushed.
Niets cursus, niets internet.
Gewoon zelf cursus [}:)]
Wist al wel hoe een airbrush werkte door de vele draadjes hier op het forum.
Toch even de handleiding doorgenomen en Hop begonnen.
Mijn eerste tests laat ik liever niet zien ... [:D]
Na nog geen 3 uur oefenen begonnen aan 2 wagons (Roco Clean) die al rondtoerde in mijn eigen ontwerp van de 'Infrabel Onderhoudstrein' maar nog steeds een lelijk metallic dak hadden.
Ze zien nu mat grijs, met een zwarte waas in het midden als vervuiling.
Puur op gevoel en het resultaat vind ik best goed.
Ook al bevestiging gekregen van anderen en dat geeft een goed gevoel.

Zal nog wel heel wat moeten oefenen maar vind het best leuk.
Weeral een vaardigheid rijker,
dus mensen moraal van het verhaal:
gewoon aan beginnen, vallen en opstaan en niet opgeven!! [8D]
Zal nog eens proberen een foto te nemen,

[:)][;)]

Geert

#1901
citaat:
Geplaatst door Binco

Vandaag voor de eerste keer geairbrushed.
Niets cursus, niets internet.
...
Zal nog eens proberen een foto te nemen,

[:)][;)]



Ik denk er ook aan te beginnen , dus laat maar zien wat je nu al kan...

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Binco

#1902
De daken kwamen dus van deze 2 wagonnetjes, een blinkend grijs dak.
All? je kent ze wel h?, de Roco clean wagon's.


Nadat ze zijn gespoten in een mat grijse kleur en in het midden met een wat meer donkere tint zien ze er zo uit.


Wel moeilijk op foto vast te leggen! In het echt zien ze er niet zo licht uit als op de foto. Het dak is wel wat donkerder en het grijs in het midden is dieper. Dat heeft echt zo iets weg van roet en vuil.

Was al blij dat dit goed gelukt is, het was een egale laag verf, op een niet effen ondergrond (bol + ribbels).
De experts zullen hier misschien eens me lachen, maar vond dit toch niet slecht voor een beginner. Het is tenslotte toch dat je er plezier aan beleeft niet? [:o)]

We gaan verder, vandaag nog wat experimenteren.

@Geert,
gewoon aan beginnen,[;)]
ik heb wel eerst 2 uur zitten 'smossen' op kappen die ik nog had liggen vooraleer ik deze daken heb aangepakt.

[:)][;)]

Gerolf

#1903
Goed dat je de stoute schoenen aantrekt, Stephen. Ik vind het resultaat zeker niet slecht [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

#1904
Ziet er voor een eerste keer helmaal niet slecht uit.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )