Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

#1770
...Maar we wijken af van dit topic...

[/quote]

...en daar ben ik het dus 100% mee eens.[;)]

Gerolf

#1771
citaat:
Geplaatst door doomslu
Stel dat je de foto's rechtstreeks kon uploaden, welke stappen zou je dan minder hebben??? 5 en 6 denk ik, ongeveer 5 seconden werk. [:D]
Stap 4 en 5, eigenlijk [;)] - maar inderdaad niet veel werk ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bert Ossevoort

#1772
Op blz 115 van dit draadje zagen jullie al een foto van het overspuitwerk van enkele roco modellen,ex acts en daarna even fantasie VBS geweest ,maar nu terug in de oorspronkelijke kleuren van de nmbs ,1e eigenaar,
de roco loks zijn alleen ontdaan van het 3e frontsein wat op de acts loks zat ,ral kleuren 6005 en 1021 gespoten en van beschrifting voorzien [afwrijf ,div fabrikanten ] vernis veroudering, e voila,


en nog even op ooghoogte,

Verder had ik al een jaar een nohab lok van ...land van heljan staan ,nu maar eens aangepast naar de tsp versie die heden nog rijdt ,
zal niet 100% zijn maar heb de brandstof tank in vorm aangepast ,schortplaat terhoogte van de accu bak aangepast en het derde fronsein verwijderd,wat kleurtjes er overheen en het lijkt voor mij wel geslaagd ,

zo nu weer op naar een nieuwe uitdaging ......
Bert.

ERVIN

#1773
Schitterende foto's van al even schitterende locs Bert , knap werk geleverd.[;)]

Binco

#1774
Amai Bert,
knap gedaan!
Je zou haast zeggen dat het originele Roco's zijn [;)]

@ Erwin: je hebt nog PM ...

[:)][;)]

ERVIN

#1775
Koepel ( kopstation) heeft een volledig nieuw kleurtje gekregen , rails onder de koepel zijn allemaal vervangen door beton-look sporen , er gaat een perron-uitbreiding komen in het kopstation , wisselstraat gaat volledig heraangelegd worden , betere doorstroom van goederentreinen , die volledig een eigen deel gaan krijgen zodat de reizigerstreinen niet gehindert worden om het kopstation binnen of uit te rijden.
Er gaat bovenleiding komen , en de tunnel die onder het kopstation loopt ( goederensporen) gaat een hedendaagse look krijgen.[:p]

@Binco , mail niet ontvangen.[:I]

PeterC

#1776
Er(v)(w)in,
Laten zien!
Groetjes, Peter


Steam.N

#1777
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Koepel ( kopstation) heeft een volledig nieuw kleurtje gekregen , rails onder de koepel zijn allemaal vervangen door beton-look sporen , er gaat een perron-uitbreiding komen in het kopstation , wisselstraat gaat volledig heraangelegd worden , betere doorstroom van goederentreinen , die volledig een eigen deel gaan krijgen zodat de reizigerstreinen niet gehindert worden om het kopstation binnen of uit te rijden.
Er gaat bovenleiding komen , en de tunnel die onder het kopstation loopt ( goederensporen) gaat een hedendaagse look krijgen.[:p]


Serieuze uitdaging, precies.
Kun je fotos laten zien van huidige situatie, en latere aanpassingen?
Interesseert me wel !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#1778
Ervin,

dan toch bovenleiding, van idee verandert ?
Groeten Peter[;)]

Bert,

mooie verbouwingen (herschilderingen) van je loc's, had de NMBS trouwens geen 62-63's met een derde (losse) lamp ?

Groeten Peter[;)]

bollen neus

#1779
@ERVIN, ook al menige mails verzonden naar jou maar geen reactie op gekregen, komen ze wel aan?[:)]

Michiel

#1780
Vroeger werden in het kopstation van Brussel-Noord een aantal locomotieven samen gekoppeld om terug naar het depot te rijden. Dat bespaart kostbare "tijd-slots" over de wisselstraten en sporenbundels.

(beeld uit een film van Ton Pruisen)

Dit inspireerde mij om een aantal afdankertjes samen te gaan groeperen tot 1 vaste loctrein: 1 loc met motor en 2 dummies. Gedigitaliseerd met wisseling van front- en sluitseinen, met stekkers doorgevoerd naar de uiterste eenheden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

#1781
Mooi Bert! Erg mooi.

Vanmiddag maar eens crea bezig geweest en deze wagentjes gemaakt voor de VEB Fleischerei Kombinat:








(zo waren de grijze wagetjes eerst:geel met rood).

Kees-Jan

railman56

#1782
hier zijn er weer enkele goe bezig. proficiat mannen[:p]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

C.B.

#1783
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Er gaat bovenleiding komen , en de tunnel die onder het kopstation loopt ( goederensporen) gaat een hedendaagse look krijgen.[:p]



Dat lees ik nu graag ze ne.[:)]
En , Belgische bovenleiding plaatsen is volgens mij net iets simpelder dan Zwitsere in mijn geval ... [:D]
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

#1784
@Claudio , merci , maar eer we aan de bovenleiding gaan beginnen zal er nog v??l water naar zee moeten stromen , momenteel de vernieuwde wisselstraat richting kopstation eens aan het leggen ( bij wijze van test).