Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

#1755
@ Eric: Er is een waarschijnlijk een reden waarom je niet graag afbeeldingen laat zien, maar alleen je uitleg is niet echt stimulerend voor ons.
Toch maar wat beeldjes ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#1756
Nog een prototypke in aanbouw... Ditmaal niet lasergesneden maar uit overschotten gezaagd.




evan

#1757
Knap Ontwerp Dirky.  Eenvoudig maar toch veelzijdig.[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

#1758
Zier er goed uit. Zijn wel groot die gebouwen hoor[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Steam.N

#1759
Goed bezig !
Alleen inderdaad wat groot voor mijn N-baantje [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#1760
Knap "gebouwtje", Dirik. Met binneninrichting/kamerindeling op het gelijkvloers?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#1761
thx!

kamer indeling is er in eerste instantie om het dak te ondersteunen/bevestigen. Het laat dan meteen ook toe 3 ruimtes apart te voorzien van "licht in de duisternis"... [:)]

bollen neus

#1762
citaat:
Geplaatst door Gerolf

@ Eric: Er is een waarschijnlijk een reden waarom je niet graag afbeeldingen laat zien, maar alleen je uitleg is niet echt stimulerend voor ons.
Toch maar wat beeldjes ? [;)]



Reden, omdat het veel te moeilijk is om die beeldjes te plaatsen, op andere fora is het maar 2 muisknipjes werk en dat scheelt een pakje werk. En "indien" er echt zoveel belangstelling moest zijn in foto's van al deze verbouwingen aan NOHAB en AFB NMBS materiaal Gerolf dan had ik hier in de mailbox bij mij wel al een heleboel mailtjes moeten ontvangen hebben h? en dat is ook niet het geval.Gewoon melden vind ik goed al? als dat nog goed is (?) want van mij moet er ook echt niets snap je?[:)]

conducteur

#1763
Met de hedendaagse technologie?n zou het toch simpeler moeten kunnen om een voorwerp op de gevoelige plaat vast te leggen en hier te posten. Als je bekijkt wat je allemaal moet doen om hier een beeld te tonen:

1)foto nemen
2)uploaden naar pc
3)comprimeren/bijsnijden
4)uploaden ergens naar internet (flickr, photobucket, webruimte, etc)
5)de correcte link zoeken...
6) hier plaatsen...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

#1764
Zeker dat het tegenwoordig handiger zou kunnen, maar dat is hier niet van toepassing. Ik heb de indruk dat het forum van MSM bij Thinkmedia niet meteen een prioriteit is. En de komende jaaaren lijkt daar geen verandering in te komen.

Dus, hoe mooi het anders zou kunnen zijn, we moeten het nu eenmaal hier doen met wat we hebben, geen keus. Foto's ergens dumpen, en de link hier plaatsen is nu ook niet echt veel werk extra. Op een minuutje is het gepiept! (piep-piep)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

#1765
Een probleem is wel dat je met deze methode (die ook op heel wat andere fora toegepast wordt), regelmatig 'gaten' krijgt, nadat photobucket & Co weer eens grote kuis gehouden hebben. En dat doen ze soms heel snel. [:(]

doomslu

#1766
We gaan eigenlijk off-topic, maar allez, voor ??n keertje... [;)]

Stel dat je de foto's rechtstreeks kon uploaden, welke stappen zou je dan minder hebben??? 5 en 6 denk ik, ongeveer 5 seconden werk. [:D]

Voor wie MSM niet leest: ThinkMedia is verleden tijd.
Dat neemt niet weg dat we nu eerst de belangrijkste zaken willen in orde brengen en daarna komt wellicht het forum aan de orde. [;)]
Wie gaat het doen? Ikke zeker? Met de hulp van Gerolf en Erwin...

Een belangrijk pijnpunt bij foto's is de opslagruimte, die echt veel geld kost. Photobucket en andere gratis diensten zijn niet te versmaden. Ik geloof dat we hier een tijdje geleden eens de berekening gemaakt hebben, maar ik weet niet zo meteen in welk draadje dat was. [:(]

Ikzelf ben trouwens nog nooit een foto op Photobucket kwijtgeraakt... [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bollen neus

#1767
citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Een probleem is wel dat je met deze methode (die ook op heel wat andere fora toegepast wordt), regelmatig 'gaten' krijgt, nadat photobucket & Co weer eens grote kuis gehouden hebben. En dat doen ze soms heel snel. [:(]



Ook ??n van de redenen dat ik er geen plaats want dan brengt het toch niets op ge ziet dan ook niets (en das evenveel als nu [;)] ). Maar al bij al we dwalen af van denkpistes "waar zijn we nu mee bezig".[:)]

conducteur

#1768
Niemand slim genoeg om het smartphototoestel uit te vinden waar stappen  (woordspeling op smartphone) stappen 2-4 wegvallen?[:o)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterC

#1769
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">citaat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Geplaatst door bollen neus</i>

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">citaat:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Geplaatst door Gerolf</i>

@ Eric: Er is een waarschijnlijk een reden waarom je niet graag afbeeldingen laat zien, maar alleen je uitleg is niet echt stimulerend voor ons.
Toch maar wat beeldjes ? [;)]
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Reden, omdat het veel te moeilijk is om die beeldjes te plaatsen...
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Zoveel moeite is dit nu toch ook niet h?...
Ik ben zoals velen een visueel ingesteld iemand (1 foto verduidelijkt veel meer dan 1000 woorden) en wanneer ik een (al dan niet nieuw) draadje begin te lezen en op de eerste pagina nog steeds geen foto/tekening tegen kom, gaat het vlug vervelen en lees ik meestal zelfs niet door...  PhotoBucket wits niets als je regelmatig inlogt en upload.  Eigen webruimte?  Iedere Inet provider geeft webruimte (ftp-upload is niet moeilijker dan dit forum lezen).  Een eigen domeinnaam geeft natuurlijk alle gemak en vrijheid...

...Maar we wijken af van dit topic...

Groetjes, Peter