Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

swarol

#1650
mmmmmmmmmmmm die gottwald heeft wel mijn intresse [;)]

heb de eerste nog in werking zien komen aan de haven...
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

conducteur

#1651
citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
Aan de 78xx had ik gedacht, maar daarvoor moet ik speciaal naar Brugge, en de 3055 en de rest had ik nog liggen...
De tijd en energie die je steekt in het "discreet" bouwen van een gestabiliseerde, kortsluitvaste,... voeding, ... [|)]
Dan ben je al lang "even naar Brugge" geweest, of heb je een 7812 besteld via internet, of ... [;)]


IK moet toch alrijd moeilijk doen... Dat wist je toch al?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#1652
citaat:
Geplaatst door Bert Ossevoort


Hier is de bovenleiding weer kompleet ,niet dat er stroom door gaat ,maar de stroomafnemers kunnen weer op,





Boeiende contructie Bert!  Ferm dat je het aandurft om de bovenleiding te plaatsen en dan nog wel in een station.  Chapeau!

Als je de realiteit van belang zou vinden, pas dan even op met je gekruiste pendules.  Te zien op de foto met de reeks 20 vlak voor de lok.  Waar je rijdraad kruist, ga je de pendules van de ene rijdraad kruisen met die van de andere.  Dat is af te raden in de realiteit.
Maar het is maar een detail want de opzet is geslaagd! [:)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#1653
citaat:
Geplaatst door evan
pas dan even op met je gekruiste pendules.  Te zien op de foto met de reeks 20 vlak voor de lok... Dat is af te raden in de realiteit.
Het is te merken dat je in het vak zit [:D] Ik had het in elk geval niet gezien [:I]
... en ik denk dat het bij onze schaalmodellen ook problemen kan geven [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#1654
Maar ... hoe moet het dan wel ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#1655
Niet kruisen en gewoon recht penduleren van de draagkabel naar de rijdraad er recht onder.
De rijdraden van de bovenleiding zijn geregeld.  Dit wil zeggen dat deze constant op een mechanische spanning worden gehouden.
Als men dan pendules van de ene bovenleiding gaat kruisen/mengen met de andere dan zullen deze elkaar gaan tegen werken met een incident tot gevolg.

Nu das allemaal theoretisch he de impressie van Bert komt goed over[:)]


Vlug een Schetsje gemaakt:


Groeten,[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

#1656
@ModelspoorfaN,

De LM78XX reeks heeft ook een 5A versie die ondergebracht is in een T03 behuizing. Deze moet wel goed gekoeld worden.

@Conducteur,

Mijn oplossing is natuurlijk de gemakkelijkheidsoplossing. Het is wel eens tof om op een alternatieve wijze een voeding in elkaar te steken. Veel succes met je bouwprojectje.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Frank_N

#1657
At Koen,

Dat is me bekend, die dingen zijn errug goed (en hebben weinig extra componenten extra nodig, behalve een stevige koeling) maar eigenlijk best wel prijzig!

Conducteur werkt blijkbaar op ongeveer dezelfde manier dan ik: Eerst gebruiken wat je hebt voordat we naar de winkel gaan!
Groet van Frank

Klaas Zondervan

#1658
citaat:
Geplaatst door evan

....pas dan even op met je gekruiste pendules.  
Even een taalvraagje. Het is mij duidelijk wat met pendules bedoeld wordt. Maar is dit in Belgi? ook de offici?le benaming?
In Nederland heten die dingen hangdraden.

Gerolf

#1659
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN
Eerst gebruiken wat je hebt voordat we naar de winkel gaan!
Mooi principe, en ik ben ook graag creatief, en met wat ik hier allemaal heb aan onderdelen zou ik waarschijnlijk "gelijk wat" kunnen bouwen, maar toch ... [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#1660
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door evan

....pas dan even op met je gekruiste pendules.  
Even een taalvraagje. Het is mij duidelijk wat met pendules bedoeld wordt. Maar is dit in Belgi? ook de offici?le benaming?
In Nederland heten die dingen hangdraden.



Pendules is hier de correcte naam.  Afgeleid van penduleren.
[:)] maar wij verstaan ook wat je met hangdraden bedoeld[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kees-Jan

#1661
Tussen de berdijven door de laatste zaken voor ontraxs aan het doen.

Voor de autoverkoper alvast wat prijzen op de ruiten van de okkazies geplakt:



Re rest is in Utrecht te zien.

Baai baai tot dan

Kees-Jan

tufken

#1662
Is dat nog in Gulden?
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


doomslu

#1663
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door evan

....pas dan even op met je gekruiste pendules.  
Even een taalvraagje. Het is mij duidelijk wat met pendules bedoeld wordt. Maar is dit in Belgi? ook de offici?le benaming?
In Nederland heten die dingen hangdraden.

Coorect Nederlands is het niet. Een pendule is een staande klok. Hangdraad is echter ook geen correct Nederlands.

Doch bij de spoorwegen wordt een ander taaltje gebruikt, jargon dus. In Belgi? zit daar veel Frans tussen.
Voor onzen Evan, die vakman is, is pendule dus correct. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

#1664
citaat:
Geplaatst door evan

[:)] maar wij verstaan ook wat je met hangdraden bedoeld[:D]

Mooi dat we elkaar begrijpen, ondanks de "taalbarri?re".[8D]
citaat:
Geplaatst door doomslu

Hangdraad is echter ook geen correct Nederlands.
Toch wel. Bij de spoorwegen in Nederland is dit de enige correcte benaming.