Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

railtravelmanager

#1320
citaat:
Geplaatst door bollen neus

@ Railtravelmanager, van uit de lucht is het nog mooier, een hele verbetering is dit wel, veel beter dan jou eerste gedacht.

Laatste hand aan het leggen aan de vervuiling van de PBS MY1110 "EuroRail" dan zijn de vier modellen allemaal klaar, zowel den "tripel" als het model apart.[:)]



dag Eric, dank voor jouw fijne reactie, tja het zal nog beter worden hoor ! tijdens de winter zullen we nog eens een luchtfoto maken [:)]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

bollen neus

#1321
citaat:
Geplaatst door railtravelmanager

CiteerGeplaatst door bollen neus

@ Railtravelmanager, van uit de lucht is het nog mooier, een hele verbetering is dit wel, veel beter dan jou eerste gedacht.


dag Eric, dank voor jouw fijne reactie, tja het zal nog beter worden hoor ! tijdens de winter zullen we nog eens een luchtfoto maken [:)]



Veel succes met de verdere werken en hou ons maar op de hoogte.[:)]

B-Modelbouw

#1322
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Nog even wat werk afmaken en dan gaan  zo met het duister baantje verder.

Kees-Jan

NB Vanmiddag werd ik opgehouden door onverwacht maar leuk bezoek[;)]



Foei, mensen van hun werk houden ... [}:)]  Gelukkig hebben ze in 't noorden ook een fijn ontvangst [^]

Michael

#1323
Bezig om mijn schaduw station af te maken, lissy sensoren ingebouwd, nu nog alle ontvangers aansluiten en daarna.... programmeren???!!!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

#1324
Wat zijn lissy sensoren ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

#1325
Lissy is een systeem van Uhlenbrock waarbij je via infrarood loks kan aansturen, zie http://www.uhlenbrock.de/intern/index.htm
even doorklikken naar produkte en daarna schalten mit Lissy
Nederlandstalige handleiding is te vinden op de site van hobbytime.
http://www.hobbytime.nl/downloads/

Ik was op zoek naar een systeem wat niet iedereen had, dus geen koploper of iets dergelijks. Ik ben toen uitgekomen bij Lissy en wil dit systeem gebruiken om mijn schaduwstations volledig automatisch te laten verlopen. Uiteindelijk zal zowel het in- als uitrijden geregeld worden door Lissy, maar voor het zover is moet alles ingebouwd worden, moeten alle loks voorzien zijn van een lissy infrarood zender.
Nog een heel lange weg te gaan, maar wel iets voor komende winter.
Op het aansluiten na van de lissy sensoren zijn beide schaduwstations klaar, en daarna kan ik gaan beginnen met het zichtbare deel van mijn baan.
Daarom komt de workshop van Evan als geroepen.( Oh ja had ik zelf geregeld...oeps[:D][:D][:D][:D][:D][:D])


Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

#1326
Thanks, Michael.
Veel plezier met de workshop!  Met Evan en Eric heb je de hoofdvogels !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

#1327


Een spoor 1 projectje gelijklopend met de H0 restauratie...

bollen neus

#1328
Tripel combinatie is volledig klaar, nu info verzamelen voor het volgende model te verbouwen.[:)]

adrievans

#1329
Even herplaatst in goede rubriek.
Bezig met een muurtje als afscheiding tussen station en openbare weg.

By adrie1965 at 2011-09-17

rixke rail

#1330
Ik had in mijn bakken met oude speelgoedtreintjes nog een stokoud piko-stoomlokje liggen.
DIT, maar dan in het grijs.
Dit werd +/- 50 jaar door mijn vader gekocht. Ik besloot ook dit even op de baan te zetten, en raad eens ... het schoot als een raket vooruit. Beter dan veel recentere locs.
Een upgrade was echter nodig. 
De voorkant werd voorzien van een koplamp ...




De leidingen werden met een koperverfstift wat  bijgekleurd, ook de zilverkleurige collega werd gebruikt.




Ik noemde de lok "Roza", naar mijn moeder, ze was er wel blij mee ...




Achteraan waren er aangegoten  sluitlichten, ik had er nog wat in de rommeldozen zitten ...
Ook de trapjes werden vervangen door enkele mooiere exemplaren ...




De andere zijkant ook hier werden de leidingen koperkleurig  ...
De originele compressor was ook aangegoten, die is vervangen door een mooier exemplaar uit de rommeldoos.







Trapjes voor de machinist vervangen door filigrane exemplaren ...



Op de bufferplaat traanplaat-imitatie (pillenfolie) aangebracht ...


Van deze eveneens Piko wagon uit dezelfde periode maakte ik een overgangswagon met aan de ene kant een beugelkoppeling en aan de andere een kortkoppeling.
Deze wagon had oorspronkelijk al mooi in lijn met de wielen staande remblokken, toen een rariteit toch wel.




Het is een wagon met extra kolen voor langere reizen ...
[:o)]
Modelspoorse groeten,
Eric.

<u>Edit :</u> foto's van de afwerking bijgevoegd.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jean

#1331
Vandaag is er verder gewerkt aan het schaduwstation...



groeten Jean

Kees-Jan

#1332
Mooi Jaen. Je kunt straks toch mog wel bij de rechtse sporen? Hou genoeg hoogte om met je arm er bij te kunnen.

Kees-Jan

conducteur

#1333
Mijn minibaantje heeft sindskort een nieuwe straat en enkele huizen:






Het is nog lang niet af, maar er is toch veel vooruitgang gemaakt dit weekend. Ik zou de straat nog wat vuiler en ouder willen, maar weet niet hoe daar aan te beginnen. De verf is grijze straatverf van heki, de voegen zijn met potlood getekend, en met dikke zwarte stift enkele wegreparaties gemaakt op een 4mm dikke multiplex strook.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

gardevil

#1334
Werken ff stilgelegd wegens koffers pakken voor twee weekjes verlof. [:D][:D]
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?