Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

krispy

#1050
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

BVB RS-components ?

Begrijp de afkorting niet.



BVB  is bijvoorbeeld

Wat de prijs betreft , inderdaad niet goedkoop , maar werd aangeschaft via het werk als testdoeleinden , vandaar .
De prijs heeft te maken met de LOW static gegevens , mag gebruikt worden op electronisch materiaal ( componenten ) vandaar.

Gewone kleefband is zeer slecht voor electronische componenten ivm zeer hoge statische ladingen wat de levensduur van componenten niet ten goede komt.

andere oplossing is mischien een likje verf op de ledsjes , maar dat werd niet getest.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Michiel

#1051
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd, maar ik gebruik daarvoor een heel klein beetje gele acrylverf op de LED. Lijkt prima te werken, het licht ziet er wat geler uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Binco

#1052
Ik heb mijn varkensneus van 't weekend eens omgenummerd.
De gele banden kwamen er namelijk af![:0]
Dus was dit de ideale kans [;)]
Het is de 829 geworden.


Peter

#1053
Nu het kleine messingwerk bijna gedaan is (nog enkel wat TV antennes en bagagerekken voor op de auto's van Weinert), voel ik me voldoende gemotiveerd op aan aan het grote werk te beginnen, namelijk de grote bekolingskraan van Bochmann & Kochdorfer (nadien Bohemia en nu KHK)
Ik was er een paar jaar geleden al aan begonnen maar na korte tijd mee gestopt. Enkel de kraanbrug en wat katrollen en de grijper waren toen gereed geraakt. En dan nu...aan het werk.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#1054
Het zal voor mij ook verf op de SMD's worden (maar dan oranje ipv geel) [;)]
Wat ik de afgelopen dagen heb gedaan: 80 preiserkes geschilderd. Heel leuk, vooral als het gedaan is [|)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

#1055
Ik ben de laatste dagen bezig geweest met mijn scratchbuild en een klein beetje kitbashed draaischijf.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Havoc

#1056
Dat die tape zo duur is komt omwille van de hoge eisen die eraan gesteld worden:
- bestand tegen hoge temperaturen (tot 260?)
- lijm die niet loslaat bij die temperatuur en toch zonder sporen terug te verwijderen is
- zeer goed isolerend (1 laagje kan to 7000V)
- geen uitgassen dus ook voor ruimtevaart toe te passen.

Dus eigenlijk goedkoop...

Waarom gebruiken jullie eigenlijk geen gele leds?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#1057
Gele leds zijn ietsje "te warm" voor warmwit licht, Johan.
Voor kwikdamplampen zoals er op autosnelwegen staan gaat het nog, maar voor gloeilampen is het licht toch te geel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

#1058
Kwikdamp lampen zijn die witte lampen Gerolf met een groen-blauwe schijn. Ideaal te vervangen door gewone witte leds.

De fel oranje lampen zijn natriumdamp lampen, maar daar heb je eerder oranje/amber leds voor nodig. Gele leds zijn niet zo frequent te vinden maar ze bestaan wel.

Terloops: die nieuwere lampen die een iets rossere schijn geven zijn kaliumdamp lampen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#1059
Natriumdamp lampen, die bedoelde ik [:I] - en die neigen inderdaad naar oranje
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

krispy

#1060
citaat:
Geplaatst door Havoc

Dat die tape zo duur is komt omwille van de hoge eisen die eraan gesteld worden:
- bestand tegen hoge temperaturen (tot 260?)

- geen uitgassen dus ook voor ruimtevaart toe te passen.




Dat is met visie op de toekomst gebruikt [;)]

-de hoge temp voor als ik later naar de hel moet [}:)]

-toelating voor ruimtevaart voor het alsnog de hemel moest worden[:o)]

( zo kan ik mischien alles meenemen en daar verder genieten van deze heerlijke hobby )
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bollen neus

#1061
Bij de V170 1131 de originele verlichting vervangen door LED als proef, wisselend van warm wit/rood. Nu de beurt aan de STRABAG wit/rode letters proberen.[:)]

Dirky

#1062
wat ben ik bezig?



De kolenkraan... een ideaal platform om supervuil te leren vervuilen...[:)]

Steam.N

#1063
Dirky, dit belooft weer [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kees-Jan

#1064
Mooi Dirk!

Ben maar weer eens verder gegaan met de Berlijn baan en de eerste stappen gezet voor een brug. Ieder spoor krijgt z'n eigen brug.



Materiaal (profielen) zijn van de Hornbach waar je voor een grijpstuiver diverse soorten profielen kunt kopen.

Kees-Jan