Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

heeeeeeele mooie bomen, zouden het met dat gras eronder prima op een Frans baantje doen ;D ;D ;D ;D ;D

ze blijven top Jos!

PeterVG


Jos, je doet me alweer watertanden met deze fotos.
Waar ik zeer benieuwd naar ben is hoe je de struiken zo mooi kon maken.
Alle takjes van de struiken lijken mooi naar buiten te groeien en dat maakt de struik net zo realistisch.
Hoe heb je het skelet gemaakt om dit te verkrijgen.
Ik zie heel wat verbeteringsmogelijkheden voor mijn meidoornstruiken vandaar dat ik zo benieuwd ben.


Kautenbach

ik wordt hier heel hebberig van vooral Peter, ik ben het stadium voorbij van hoe doe je dat, ik kwijl slechts en denk:

hebbe hebbe hebbe die dingen, allemaal!!!!!!

grove den

#589
Dank jullie wel voor de complimenten maar.....deze struiken zijn  heel makkelijk te maken...
#Bundeltje blauwe ( de stugge)vezels uit de zak met vezels plukken en deze - de sjag rokers zijn nu eens een keer wel in het voordeel-, alsof je een sigaretje gaat rollen, vormen.
#Dan in het midden van het "bundeltje" met vezels een draad wikkelen. Stevig wikkelen, 3-4 maal en dan een drupje sec lijm.
#Dan- zoals een volleerde coiffeur( wij modelbouwers zijn van alle markten thuis nietwaar!) de vezels als een ragebol met de vingers "touperen" zodat ze allen naar buiten wijzen.
#merendeels  een beetje uitdunnen en in model knippen .
#basiskleur met spuitbus( grijsgroen?)
# vezeltjes 6 mm en daarna de 2 mm...of alleen de 2....zelf ontdekken wat het mooiste is . De 6 mm kan met de elektrostaat...hoeft niet
naar tevredenheid alles "bevezelt"dan weer
#de spuitbus met een donkere( olijfgroen) kleur voor over het geraamte van het struikje en
#tenslotte de vlokjes/blaadjes....Voor de houdbaarheid 2x matte lak o.i.d. en klaar is ie!













met vezeltjes van 2 mm zonder blaadjes



Als je de 12 of de 6 mm vezeltje elektrostatisch opbrengt dan krijg je ongeveer een resultaat gelijkend de afbeelding van de voltooide struik.


Jos

PeterVG

Bedankt voor de zeer heldere uitleg Jos.
Alweer veel inspiratie om mee aan de slag te gaan.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roel G.

Jos

Petje af.... Godverdikke zeg  :o Der zijn bomen die ik zo een plaatsje zou kunnen geven op een 1/35ste diorama van me :-X
Had ik dat goed gelezen geef je ergens een demo?? Zo ja is dat besloten groep of zou ne leek dat ook Mogen komen volgen?

Mvg Roel

grove den

Hallo Roel,

allereerst dankjewel ...maar naar ik meen is de demo al "volgeboekt"....
kan me vergissen anders hoor/lees je/ ik het wel hier zo via Peter?

Jos

grove den

lariksen....'n voltooide twee-stammige en eentje- nog zonder loof- die op grotere hoogte groeit en meer vatbaar door "wind en weder" is:

en enkele schaal 0 "zilversparren" ( Abies)


Jos

grove den

de lariksen met herfstloof:

heb de foto met "flits"moeten maken bij gebrek aan echt zonlicht...niet zo mooi maar allez ..kan er net mee door.;-)

Jos

Martin Welberg

Statiefke Jos en langere sluitertijden..

grove den

tja...mijn zoon had het "statiefke" mee Martin :(  en uit de hand- fototoestel ene hand- met langere sluitertijden en in de andere hand het stuk piepschuim met grasbedekking en de bomen....kan bij mij nooit goed gaan..;-)
Maar zal een dezer dagen "deftige"foto's maken met statief met of zonder direkt zonlicht.( sowieso voor m'n eigen archief )

Jos

grove den

#598
Enkele lariksen en een spar.


Plus enkele indrukken van afgelopen weekend van een modelbaan in Bad Driburg met vééél bomen. ;-)












Jos

loebaske

Knappe realisatie Jos en de baan mag gezien worden...