Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Type 12 in metaal ho (Treinshop Olaerts)

Gestart door harzfreak, 20 december 2007, 13:01:33 PM

Jurgen

#30
Hmm, is dat zo'n veel gevraagd model die type 12? Rijden er dan zoveel mensen in TP III op hun baan?
Ik ken de loc enkel van de verschillende musea waar deze locs staan, ik heb ze nooit weten rijden. Mij zegt het dus niet veel. Het enige dat ik tot nu toe in produtie van Olaerts gekocht heb is het museumstel van de reeks 45. Ik ging toen net werken en ik had dus ook wat meer geld om te spenderen dan alleen maar mijn zakgeld. [:D]
Het lijkt mij dat, hoe ouder je bent, hoe meer je ge?nteresseerd bent in oudere locs en dan vooral stoomlocs. Een stoomloc is wel leuk, maar dan wil ik wel een rijdend museumexemplaar. Liefst een die betaalbaar is. [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

#31
De modellen van Guido kennende, alsook de perfektie waarmee die stomers gemaakt zijn, verwacht ik dat de prijs ook weer rond de 1500 euro zal schommelen. Dit is een prijs waar alle kleinserie modellen rond schommelen (Bavaria, Micro-Metakit enz.)
Met vriendelijke groeten
Peter

Drinoow

#32
Als hij onder de 400 EUR blijft dan denk ik toch dat ik een potenti?le koper zal zijn. Dit is gewoon de mooiste stoomloc ooit gemaakt!


MVG
Sandrijn

Peter

#33
Guido heeft me juist goed nieuws gegeven over die type 12, maar ik laat het aan hemzelf over om dat hier op het forum te zetten.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

#34
Als de loc aan een schappelijke prijs is, zal Guido er toch 2 mogen leveren... anders zal ik tevreden zijn met een fotoooke[;)] zoals de andere stomers en den 55[;)][;)]

Peter

#35
Na overleg met Guido vind hij het goed dat ik de prijs vermeld.
Die zal beginnen vanaf 450 euro. Voor die prijs zal je dan wel al een perfekt DC model hebben, zoals gewoonlijk. Extra's zullen dan meer dan waarschijnlijk weer voor AC, DCC of sound versies zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

nohab

#36
Inderdaad, vanaf 450 ?, k'heb juist guido op gsm gehad, wat een verrassing, kerstman guido, bedankt

Gerolf

#37
Dat is h??l interessant. Een ongetwijfeld mooi model aan een redelijke prijs. Mijn verlanglijstje voor 2008 is uitgebreid [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

harzfreak

#38
Wat een prachtige verrasing , en nu sparen.
[:p]
Groetjes Maarten

doomslu

#39
Amaai, dat is een scherpe prijs voor een kleinseriemodel.
Hoed af voor Guido als hij dat voor mekaar krijgt.
Ikzelf heb niet zo'n binding met stoomlocs en zo superjong ben ik nu toch ook weer niet meer. [;)] Ik herinner me zelfs nog stoomlocs van toen ik een klein ventje was.
Ondanks m'n voorliefde voor modern materiaal moet ik bekennen dat die 12 een grote aantrekkingkracht uitoefent. Ik heb de loc vorig jaar in Leuven voor het eerst in levende lijve gezien en het is een machtige machine.
Wordt dit mijn eerste stoomloc ?
Stel dat je die als museumloc op de baan laat rijden, welke rijtuigen gaan we daar achter hangen ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

#40
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Hmm, is dat zo'n veel gevraagd model die type 12? Rijden er dan zoveel mensen in TP III op hun baan?
Een stoomloc is wel leuk, maar dan wil ik wel een rijdend museumexemplaar. Liefst een die betaalbaar is. [}:)]





Hoezo ep III ? De 12.004 was tot midden de jaren negentig een rijdende museumloc. Hier samen met de 29.013 te Leuven open deur zomer 1986. (edit : datum aangepast ![:o)]) Toen kwam er een ernstige panne en is zij (voorlopig) terug buiten dienst gegaan.
Wie zegt dat ze dus niet terug hersteld wordt en weer in dienst komt ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
p.s.: @ Luc (doomslu) : K-rijtuigen lijkt mij het meest logische !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

#41
OK, Rixke, dat wist ik niet. Maar midden jaren 90 was ik ook "slechts" 12 jaar, ik werd toen 13. Op dat ogenblik was ik zeker niet zo verdiept in het grootbedrijf als nu. Zelfs vandaag leer ik nog alle dagen bij. Maar het type 12 heb ik dus nooit weten rijden, of ik moest het vergeten zijn. [:(]
Wat de reparatie van het echte model betreft, dat zal waarschijnlijk weer enkele jaren in beslag nemen. Er is pas een museumloc gerestaureerd, dus het geld is waarschijnlijk op. Spijtige zaak, maar ik zie het niet goed komen.

Btw: ? 450, dat is voor mij te veel. Hij zal er dus bij mij nooit in komen. Natuurlijk, als je het allemaal in verhouding bekijkt is het wel een mooie prijs. Maar zo'n dikke 18000 oude Belgische franken is mij dus toch iets te veel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

factageklerk

#42
citaat:
[
Stel dat je die als museumloc op de baan laat rijden, welke rijtuigen gaan we daar achter hangen ?



Als museumloc heeft men deze ook laten rondrijden met L-rijtuigen (deze laatste zouden naar verluid op dit moment gerestaureerd worden).
@ rixke & doomslu toen jullie vorig jaar ook in Leuven waren had de verantwoordelijke (historisch erfgoed&musea) die ons binnengelaten had laten ontvallen dat men er aan denkt om in het kader van 175 jaar belgische spoorwegen de 12.004 terug in rijvaardige toestand te brengen. Ikzelf vind het een gigantische machine die respect afdwingt , voorlopig kijk ik de kat uit de boom maar de kans dat deze in de collectie komt zou wel eens groot kunnen zijn
 

trainfreak

#43
Als ze de 12.004 tegen 175 jaar spoorwegen rijvaardig willen maken dan zullen ze zich mogen haasten.

Het is slechts een kleine 2.5 jaar verwijderd.
Spoorse groeten
Dimitri

Tom

#44
Het is nog niet zeker dat het de 12.004 wordt, maar ik hoop dat een eventuele restauratie niet zo lang moet duren zoals met de P8.
Tom