Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Type 12 in metaal ho (Treinshop Olaerts)

Gestart door harzfreak, 20 december 2007, 13:01:33 PM

dgrr57

#60
citaat:
Geplaatst door eric

citaat:
Geplaatst door Peter

Na overleg met Guido vind hij het goed dat ik de prijs vermeld.
Die zal beginnen vanaf 450 euro. Voor die prijs zal je dan wel al een perfekt DC model hebben, zoals gewoonlijk. Extra's zullen dan meer dan waarschijnlijk weer voor AC, DCC of sound versies zijn.



Dan gaat deze persoon toch wel even in zijn eigen vloeken.

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=110206396432&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=001

Is deze week van de hand gegaan op ebay.
(de eerste uitgave van deze loc door Guido)



Waarom zou deze persoon vloeken. Het gaat over 2 verschillende uitvoeringen [:)]

dgrr57

#61
citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door rixke rail

p.s. : @ Jurgen - mijn commentaar was niet kwaad bedoeld hoor. [;)]


Weet ik wel, maar ik wou er toch even op reageren. Dan begrijpt meteen iedereen waarom ik die allereerste reactie gaf. [;)]

Ik vind het trouwens ook een gigantische loc. Het grootste wiel is geloof ik meer dan 2 meter in diameter. Zelfs als ik mijn handen omhoog houd kan ik er nog niet aan. [}:)] Ik heb hier een foto waarbij ik naast zo'n wiel sta in het museum van Treignes, helaas geen digitale. Toen moet ik zo'n 16-17 jaar geweest zijn denk ik. Dat is me altijd bijgebleven. [:)]
Dat doet me eraan denken dat ik dringend nog eens moet terug gaan naar Mariembourg. [:D]

@ Janjozef: bedoel je nu "Treinshop Olaerts, want je bent het waard"? [:D][:p] Pff, flauwe grap. [xx(]



De type 12 heeft wielen van 2,1 meter diameter en de type 1 heeft wielen van 1,98 meter diameter.

In Treignes staat de type 1, terwijl de type 12 in de loods van Leuven staat (zie link in een van mijn vorige reacties.

dgrr57

#62
Ik was nog iets vergeten [:)]
Op de site van de Pijl staat dat er 12 type 12 waren. Nee dus. Er waren er 6.
Er zijn wel 12 locs van reeks 12 [:D]

ronny-vdv

#63
Hoi,

Blijkbaar wordt een bestaand chassis gebruikt ? Van welke lok zou dit kunnen zijn ?

Ronny[8)][8)][:)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

rixke rail

#64
citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Hoi,

Blijkbaar wordt een bestaand chassis gebruikt ? Van welke lok zou dit kunnen zijn ?

Ronny[8)][8)][:)][:)][:)]



De originele van zijn type 12 ?
Van vele jaren geleden, wel, maar wat anders ?
modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dgrr57

#65
citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door ronny-vdv

Hoi,

Blijkbaar wordt een bestaand chassis gebruikt ? Van welke lok zou dit kunnen zijn ?

Ronny[8)][8)][:)][:)][:)]



De originele van zijn type 12 ?
Van vele jaren geleden, wel, maar wat anders ?
modelspoorse groeten,
Eric.



HIER staat er wat te lezen [;)]

Rochevalien

#66
Laatste nieuws van de site van de pijl :het gaat om een volledig nieuw ontwerp en ook een nieuw onderstel.Men spreekt hier dus zijn eigen berichtgeving (van ??n dag eerder)tegen.[?][?][?]
Ik weet ook niet waar men deze info haalde,en vermeldt het hier maar een keer.
SCHIET MIJ DUS NIET AF ALS ER IETS FOUT IN STAAT!!!!!!!!!

Gerrit

26/12/07
Treinshop Olaerts - Type 12
Het nieuwe model van Treinshop Olaerts dat in de loop van 2008 wordt uitgebracht zal in een basisuitvoering verkocht worden aan een intekenprijs van 450 euro. Andere versies met decoder en speciale uitvoeringen met afwijkende sturingsmechenisme (12.005 en 12.006)  zullen meer kosten. Het nieuwe type 12 is een compleet nieuw ontwikkeld model. Het onderstel zal niet afgeleid worden van een bestaand voorbeeld, maar is eveneens ontworpen aan de tekentafel en afgestemd op de bovenbouw dat volledig in metaal (geen messing) zal zijn.

ronny-vdv

#67
Ik heb het bericht, dat het een volledig ontwerp is, volledig bevestigd gekregen van Olaerts zelf.

Ik ben benieuwd naar het eerste ontwerp.

gr.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Kedeng Kedeng

#68
Ha tof een type 12 [8D], & dat toch voor een "redelijke prijs" zal wel ? 500? zijn voor een AC model,
maar goed, dan maar geen nieuw velgen & een WII voor volgend jaar.

Anarchy

#69
Tussen de 450-550? afhankelijk van de versie? Nee dank u, daarmee koop ik wel wat anders.

boke

#70
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Tussen de 450-550? afhankelijk van de versie? Nee dank u, daarmee koop ik wel wat anders.


Zo denk ik er ook over, Jeroen! [;)]

amibo

#71
Voor wie bewegende beelden wil zien van het type 12:
http://www.youtube.com/watch?v=1UuHDc-0EFI
De stoomlocomotief show tijdens NS 150 in 1989
http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=3660215071740915453&hl=nl
Iets langere Google versie.
Ik heb de type 12 dus zien rijden [:)]

rgp

#72
Dag,

Alhoewel ik nooit een type 12 zal kopen (ik vind hem gewoon lelijk), onafhankelijk van de prijs, is dit een zeer goed initiatief van Guido.
Hopelijk zijn de rijeigenschappen goed (niet evident bij zo'n loc)
Wat de prijs betreft, vergelijk eens met andere merken en dan zie je dat dit voor een veel kleinere markt een zeer democratische prijs is.
(Kijk eens naar de insidermodellen van M?, de TEE van Roco, ....)
Ik hoop dat er nog meer modellen zullen volgen; in een type 10 aan die prijs ben ik zeer ge?nteresseerd (Bestel er direct 2).

Als 't goed is mag het ook gezegd worden [;)]

Roland

Anarchy

#73
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Alhoewel ik nooit een type 12 zal kopen (ik vind hem gewoon lelijk), onafhankelijk van de prijs, is dit een zeer goed initiatief van Guido.
Hopelijk zijn de rijeigenschappen goed (niet evident bij zo'n loc)
Wat de prijs betreft, vergelijk eens met andere merken en dan zie je dat dit voor een veel kleinere markt een zeer democratische prijs is.
(Kijk eens naar de insidermodellen van M?, de TEE van Roco, ....)
Ik hoop dat er nog meer modellen zullen volgen; in een type 10 aan die prijs ben ik zeer ge?nteresseerd (Bestel er direct 2).

Als 't goed is mag het ook gezegd worden [;)]

Roland



Roland,

Ik zeg niet dat de prijs t.o.v. de kleine afzetmarkt hoog is he. Ik bekijk het gewoon als 450-550? voor een loc. En dat op zich voor ??n machine is veel geld. Ongeacht of dit massaproductie of kleinserie is. Ik vind die type 12 ook niet zo super trouwens.

loebaske

#74
Mogen toch fier zijn op onze stomer type 12, want die heeft in die tijd de blauwe wimper gewonnen als snelste stoomloc [:)]