Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

BELANGRIJKE MEDEDELING

Gestart door doomslu, 23 augustus 2012, 08:35:32 AM

doomslu

Beste forumleden, het vernieuwde MSM-forum is een feit!

Aangezien het oude forum plots niet meer bereikbaar was op 14 augustus hebben we van de nood een deugd gemaakt en meteen een totaal nieuwe software geïnstalleerd.
De conversie van het oude naar het nieuwe forum was niet zo eenvoudig. We besparen U de details...

U zult ook merken dat (nog) niet alles perfect werkt. Van de meeste dingen zijn we op de hoogte, doch ik heb een draadje geopend waarin U alle opmerkingen kan plaatsen. We bekijken dan of we hier iets kunnen aan verhelpen.

Om te beginnen iets over de geconverteerde topics.
We zijn er in geslaagd om de alle oude topics en post te bewaren, doch om een tot nog toe onbekende reden kunnen jullie enkel de meest recente berichten zien. We zijn teruggegaan tot begin 2012, dat lijkt ons in het algemeen voldoende te zijn. Bij de babbelhoek en de seintjes zijn we zelfs nog iets minder verd in de tijd teruggekeerd.
Echter, via de zoekfunctie (die, in tegenstelling tot het oude forum, wel behoorlijk werkt) kunnen alle oude topics terug doorgezocht worden. Niets is dus verloren!

Alle oude topic zitten verscholen achter rubrieken waarvan de naam met 'Archief(' begint. Ze staan achteraan, en voor uw gemak kunnen ze makkelijk dichtgeklapt worden (klik hiertoe op het '-' teken rechts in de donkerblauwe band waarin de titel staat).

Indien U wenst te reageren op een topic dat al 200 dagen of meer niet-actief is krijgt U een boodschap dat het beter is een nieuw draadje te openen. We raden U dat dan ook aan. Op deze wijze hebben we over een paar maanden een opgefrist forum.

Mag ik U verzoeken even uw profiel te bekijken en aan te passen. De geboortedata zijn door de conversie verdwenen en ook sommige handtekeningen zijn niet correct overgezet.

We zijn ons bewust dat er problemen zijn met accenten op de letters. We bekijken of we hier nog iets kunnen corrigeren. Sommige topic-titels zijn hierdoor verminkt. De auteur van het topic kan dit manueel wijzigen.

Sommige emoticons doen het ook niet. Ook dat bekijken we.

Geef gerust feedback en stel vragen, we proberen de komende dagen (weken) alles op te lossen. Mensen met ervaring met deze software mogen zich ook melden.

Veel plezier!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Hoe moet ik dat zien Luc, krijg eigenlijk wel de structuur te zien maar er wil nog geen sub board openen. Kom telkens weer op de start pagina. Valt er nog nie veel rond te kijken.....werk met Chrome...

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Ik ben voorlopig nog aan 't knoeien met de oude topics en posts.
Het is normaal dat je nog geen inhoud ziet....
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

UPDATE

Ik ben momenteel de conversie aan het afronden.
Waarschijnlijk vandaag nog zal het meeste toegankelijk zijn.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gert1

Hier lijkt het nu allemaal wel te werken.
Succes!

mvg,
Gert

conducteur

Nog niet alle boards zijn te openen... Maar dat komt zeker goed!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Jaja, het komt goed  :) :) :)
Knap werk aan het verrichten, Luc!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

Begint er heel goed uit te zien. Zie ik nu vele 'groepen' dubbel of ligt dit aan mij  :-\
Hiervan kan ik de ene mooi openen, de andere springen naar de hoofdpagina bovenaan.
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

Citaat van: Paulogic op 25 augustus 2012, 22:56:31 PM
Begint er heel goed uit te zien. Zie ik nu vele 'groepen' dubbel of ligt dit aan mij  :-\
Hiervan kan ik de ene mooi openen, de andere springen naar de hoofdpagina bovenaan.
De reden dat je groepen dubbel ziet is omdat je weer aan de wijn hebt gesnoept!  ;D

Neen, alle gekheid op een stokje: De categorieën met hoofdletters zijn de oude, maar om een tot nog toe ongekende reden kan je bij deze de topics niet zien (al zijn ze wel aanwezig).
Dus ben ik begonnen met alles te ontdubbelen en de recentste topics over te hevelen naar de nieuwe categorieën (geschreven met hoofd- en kleine letters), want dan kan je ze wel lezen en ook op reageren.
Eens dit zondag achter de rug zal zijn kunnen we weer forummen.

Alles wat dateert van voor 2012 zal je (voorlopig?) niet meer zien, tenzij je de zoekfunctie gebruikt. Want die werkt weer!

Als het rond is post ik wel wat instructies voor iedereen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

CiteerWe zijn er in geslaagd om de alle oude topics en post te bewaren, doch om een tot nog toe onbekende reden kunnen jullie enkel de meest recente berichten zien. We zijn teruggegaan tot begin 2012, dat lijkt ons in het algemeen voldoende te zijn. Bij de babbelhoek en de seintjes zijn we zelfs nog iets minder verd in de tijd teruggekeerd.
Echter, via de zoekfunctie (die, in tegenstelling tot het oude forum, wel behoorlijk werkt) kunnen alle oude topics terug doorgezocht worden. Niets is dus verloren!
[knip]
Indien U wenst te reageren op een topic dat al 200 dagen of meer niet-actief is krijgt U een boodschap dat het beter is een nieuw draadje te openen. We raden U dat dan ook aan. Op deze wijze hebben we over een paar maanden een opgefrist forum.

Luc, mijn draadje over die electro-stoom dinges is zo'n geval dat "weg" is. Nu zou ik dat kunnen opnieuw beginnen of verder gaan in een nieuwe draad en dan de oude eraan linken. Zijn die links naar de oude draden "vast" of komt daar nog verandering in naar mate er meer ervaring van de nieuwe software komt?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Johan, ik zou voorlopig nog niet linken naar het archief, want ik hoop nog steeds een meer elegante oplossing te vinden...

Als je mij een goede zoekterm geeft kan ik 'm wel nog tot de levenden wekken...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Als je zoekt op "electro-stoom" vind je het. Die zou ik graag terug hebben. Het zal wel niet sneller gaan dan voorheen maar ik ga daar toch af en toe nog eens iets aanvullen. Er is geen haast bij, er is nog niets nieuws. :)

Ik heb wel iets opgemerkt: als je de archief-forums "inklapt" dan zoekt de zoekfunctie NIET in de archieven! Alhoewel, de tweede keer deed ie het wel... Nog even wennen zeker?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 26 augustus 2012, 17:26:23 PM
Als je zoekt op "electro-stoom" vind je het. Die zou ik graag terug hebben. Het zal wel niet sneller gaan dan voorheen maar ik ga daar toch af en toe nog eens iets aanvullen. Er is geen haast bij, er is nog niets nieuws. :)

Ik heb wel iets opgemerkt: als je de archief-forums "inklapt" dan zoekt de zoekfunctie NIET in de archieven! Alhoewel, de tweede keer deed ie het wel... Nog even wennen zeker?
Hij staat er terug. Is snel gefikst.

Die zoekfunctie zoekt wel in de archieven hoor, maar weet je wat het is? Je moet op de beginpagina staan om overal te zoeken. Anders zoekt hij enkel in de onderwerpen waar je je bevindt (allez, dat meen ik toch ondervonden te hebben). Het is... een beetje zoeken hé.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *