Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

jacques timmermans

Een lang gekoesterde droom is eindelijk realiteit geworden. Na lang zoeken gevonden: een spoor nul model van de Beierse Glaskast van Micro-Metakit, de PtL 2/2 met "blinde as".

Jacques Timmermans


Gerolf

[:0] Prachtig machientje, Jacques [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Hey, Jacques:
super mooi locje.  Ik heb het in N-schaal, maar dit heeft in O-schaal meer detaillering.  Super !  Geniet er van.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

jacques timmermans

Hier blijkt maar weer eens temeer dat je in de grotere sporen modellen bijna compromisloos, vanaf spoor I zonder compromissen, kunt bouwen. Dit geldt niet alleen voor locomotieven maar ook alles wat daar omheen hangt. Bekijk het met kasseien bestraatte laadplatform van Evan maar eens, je zou suggereren dat het . . .

Jacques Timmermans

Steam.N

Jacques,

wat de modellen betreft heb je gelijk.  
Het compromis komt in de grootte (kleinheid) van de baan: thuis krijg ik NOOIT de ruimte om een compromis-loze schaal-1 baan te bouwen [;)]
Met mijn schaal N balanceer ik op een ideale manier graad van detaillering, benodigde plaats, en mogelijkheid om zelf elementen te bouwen.  En dat vind ik dan ook leuk.

Evan zijn laadplatform: je hebt alweer gelijk: ik had inderdaad gezworen dat hij in zijn verslag per ongeluk een foto van een echte kasseibaan had tussengefoefeld.  Maar neen: Evan en Patrick zijn cracken, en leggen de lat op ongekende hoogtes [;)]


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

jacques timmermans

Jean,

in principe kan je in elke schaal, dus zowel in N als ook in 1 compromisloos bouwen, echter moet je je dan de nodige beperkingen opleggen. Vertaald naar de praktijk: op een bepaalde oppervlakte kan je in N een klein stedelijk station bouwen, terwijl je op dezelfde oppervlakte met leed en moeite een klein Eindstation in H0 gepland krijgt.

Bij voorbeeld kun je het (eind) station Nordhalben in 1 compromislos nabouwen op een lengte van ca. 10 m en een breedte van ca. 2,5 tot 2,8 m. Zou je het zelfde project in H0 bouwen, heb je maar een breedte van ca. 1 m nodig terwijl je op dezelfde lengte nog eens ca. 5 ? 6 m traject extra kunt verleggen. Het is maar wat je wilt!

Jacques Timmermans

Peter

Prachtige Glaskasten Jacques. Maar ja, van Micro Metakit is ook niets anders te verwachten dan perfekte modellen. Het zal wel een prachtig zicht zijn het model langzaam op je baan te zien rijden.
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Knap lokje[:p]

Wetende dat er van KM1 ook een versie, maar dan op 1/32 is aangekondigd...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

Ik vind dit een van de meest toonaangevende stoomlokjes uit Duitsland. Schaal maakt dan niks meer uit.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

bollen neus

Preiser geschilderde personen met fluo oranje pakjes aan en helmen voor op de rangeerplateaus eventueel te plaatsen bij NOHAB modellen, betreft de nummers 10347 en 10420.[:)]

Kees-Jan

Een Husa gefabriekt voor mezelf uit een Piko CFL:



Moet zeggen dat me de kwaliteit van de Piko lok absoluut mee valt (ook het sloop werk er van [:D]).

Kees-Jan

Peter

Mijn nieuwste aanwinst van hedenmorgen: het VT12 treinstel van Roco met sound.[:D] Heb het nog niet kunnen testen want we hebben/hadden heeld e dag bezoek. Tot overmaat van ramp heeft mijn computer de gesst gegeven. Waarschijnlijk de voeding, of erger, het moederbord.
Dus voorlopig geen foto's en enkel het hoogstnodige op dit "vijf stuivers" computertje van mijn echtgenote.:
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Mijn nieuwste aanwinst is een locje 37977, hij is nog ondwe dus geen foto alleen een link naar ebay. Ik betaalde 269,00 excl verzenden.
http://cgi.ebay.de/Marklin-37977-Dampflokomotive-Reihe-B-VI-mfx-Sound-Neu-/320709975585?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item4aabcdde21
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ERVIN

Net terug uit Vlaardingen , bedoeling was om een hele sleep van onderstaande wagons te kopen , maar helaas , ze hadden nog maar 2 sets, de overige 3 sets zijn besteld , ook zullen de Railion wagons ( hetzelfde type en kleur) hier binnenkort gaan verschijnen in Mol-Cargo.[:p]




Metpetergaathetbeter

Ervin,

5x dezelfde set ? Piko ?

Fraaie wagens maar ik had eigenlijk de indruk dt het hier gaat om niet zo'n goedkope wagons van Piko, of heb ik het verkeerd ?

Alvast een fraai zicht zo'n sleep (worden ze vervuild ?)

Groeten Peter