Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

ysbeer

Zelf heb ik hem al maar wie graag rangeert is dit echt een aanbeveling.
Is zeer goed afgewerkt.
En rijdt nog perfect ook,met decoder en special programmaatje in de lok voor het ontkoppelen.

http://www.modellbahn-ecke.de/modellbahnen/modellbahn-spur-h0-1/lokomotiven-gleichstrom/diesellokomotiven/lenz-30100-diesellokomotive-v36-413-der-db.html

wim

Michiel

citaat:
Geplaatst door ysbeer

CiteerOnze hele hobby bestaat uit een groot compromis,dus een verhaal voor de inzet van een CFL machine.
Ingeleend in 1966 wegens tractie te kort in belgie.
Zo, en wie bewijst dat het niet waar is.
En dan nog wie knoopt jou op,als je rijdt met wat je mooi vind.

Hoi Wim,
op zich heb je gelijk: alles kan, alles mag zolang we maar plezier hebben met de hobby. Zo zou ik ook een Japans supersnel elektro-treinstel kunnen inzetten, of een Amerikaanse mega-stomer. Maar binnen het kader van het thema is dat niet meer te verklaren, en gaat bij mij het plezier er vanaf.

Maar zolang er een plausibele verklaring is, dat "had gekund", dan ben ik tevreden. Als jou verhaal van leenloc opgaat, dan blijft ie dus CFL-rood. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Je kan altijd iets "evenement-achtigs"-bedenken (museumrit, expo en demonstratie van materieel, ...)
... naar aanleiding van XXX jaar spoorwegen in Lier, of verbroedering met Diekirch, ... [;)]
Of een "couponnekestrein" voor de Lierse middenklasse [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Michiel
Zo zou ik ook een Japans supersnel elektro-treinstel kunnen inzetten, of een Amerikaanse mega-stomer.



Ja dat vind ik ook, zo ik rij enkel diesel want ELOC zonder bovenleiding vind ik niet aanvaardbaar.
Maar in 2012 kan (voor diesels)bijna alles,ik zag in duitsland een lok van de wiener lokalbahn.
wim

PeterC

citaat:
Geplaatst door ysbeer

...want ELOC zonder bovenleiding vind ik niet aanvaardbaar...



Ik ben nogal 'zot' van een E94 en ben niet van plan om een bovenleiding te leggen.  Die E94 (en nog enkele andere E-loks komen er!) en die worden dan in mijn geval met neergelaten panto's door een diesel (eventueel een dummy 'diesel' of 'stomer') gesleept om...  ...diverse redenen...

Hobby blijft een hobby en 'veel' kan...  ...Alhoewel een hogesnelheidstrein op een 'slingerende' zijbaan geen zicht zou zijn [^][^][^]...

[Edit] Als je tegenwoordig eens op het NMBS netwerk kijkt, zie je regelmatig eens een diesel met een elok als sleep passeren [:0][:0][:0]...

Groetjes, Peter


Peter

citaat:
Hobby blijft een hobby en 'veel' kan... ...Alhoewel een hogesnelheidstrein op een 'slingerende' zijbaan geen zicht zou zijn ...



Dat zou ik niet te vlug zeggen. Tussen Mittenwald en Garmisch- Partenkirchen (Karwendelbahn en Mittenwaldbahn) moet de ICE van Innsbr?ck naar M?nchen meer slalom rijden dan wat anders, en ongeveer aan een tiental kleine overwegen fluiten zoals een kleine lokaalbaanlok. Ook het nieuwe Oostenrijkse treinstel, de Railjet, en zelfs de TGV moeten deze 'vernedering' ondergaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Ondertussen heb ik mijn bestelde vitrine in ontvangst mogen nemen (licht beschadigd tijdens transport [V] ). Modelletjes erin gezet, en 'k merk nu dat ik mag stoppen met kopen, en beginnen met ombouwen. Nu heb ik ten minste een overzicht van wat ik heb, maar nog niet de helft van wat ik heb, heeft een plaatje kunnen vinden. Wat vervelend nu toch. [:D]

Ook nog 2 boeken van Fran?ois overgekocht. [:p]



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Misschien maar een tweede vitrine aanschaffen en stoppen met kopen anders dien je nog een derde aan te schaffen !

Groeten Peter[;)]

Michiel

...maar als ik dan weer zo'n oud modelletje zie staan tegen 20 euro of zo, dat zo graag nog 1 keer vertroetelt wilt worden, om zo een tweede leven te krijgen, hoe kan ik daar aan weerstaan?!

... het wordt eerder een nieuwe vitrine, vrees ik... [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Michiel

...maar als ik dan weer zo'n oud modelletje zie staan tegen 20 euro of zo, dat zo graag nog 1 keer vertroetelt wilt worden, om zo een tweede leven te krijgen, hoe kan ik daar aan weerstaan?!

... het wordt eerder een nieuwe vitrine, vrees ik... [:D]




Jezelf opsluiten in je huis afgesloten van alle mogelijke communicatiemiddelen? Op die manier kan je niet in verleiding komen om naar een beurs te gaan en daar modelletjes van 20 euro ofzo tegen te komen die nog graag 1 keer vertroeteld willen worden. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

citaat:
Geplaatst door Michiel

... Ook nog 2 boeken van Fran?ois overgekocht.  ...


Dus j?j was me net voor ...
Veel leesgenot.  
Mocht iemand anders zijn exemplaar van de hand doen ...

Erg mooie vitrine.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bollen neus

Een Heljan rijtuig bordeaus van de DSB nummer 6027 tijdperk 3, rijtuignummer  B 51 86 20-84 088-5. Ik heb geen ervaring met dit merk maar ze zijn zwaar van bouw en zien er zeer mooi uit, dit is het eerste en wellicht gaan er nog wel volgen denk ik? [:)]

railtravelmanager

Hallo,

het jaar is nog niet in de helft en toch kwamen er al 2 modellen in dienst op mijn baan (die nog steeds niet af is[:D]

de laatste tijd ga ik nog enkel voor Roco wisselstroom diesel zesassers modellen die toch fijner afgewerkt zijn dan andere merken[:I]

kort na mijn verjaardag arriveerde mijn lievelingstype lok een Nohab ex DSB MY 1142 in kleuren van Strabag bouwfirma van de priv?firma Eicholz in Duitsland (ondertussen is deze lok in werkelijkheid haar logo verloren en reeds overschilderd in nieuwe kleurstelling)



en vorige week vanuit Wuppertal (Ruhrgebiet) aangekomen een zoveelste diesel zesasser voormalige Oost-Duitse dieselpower type V300 een Ludmilla van de firma Rail4chem in blauw wit hernummerd in DE 300.02 (voormalige Ludmilla van Deutsche Reichsbahn DR 132 057 bij DB als 232 057)

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door Michiel

citaat:
Geplaatst door Peter

Michiel,
ik zou hem in de CFL kleuren laten. Veel mooier (vind ik)

Ik vind deze ook wel mooi, maar hoe verklaar ik deze Luxemburgse Bolle Neus tijdens de jaren '60 diep in Belgi?? vb ergens op de lijn Antwerpen-Lier-Herentals?

dag Michiel deze AFB locs reden toch Belgi? binnen via de Noordlijn tot in Li?ge-Guillemins met passagierstreinen Luxembourg-Luik als ik me niet vergis ?

CFL kleur vindt ik het mooiste maar ieders zijn smaak, wel vreemd model met zwaailichten op het dak had ik nog nooit gezien [:)]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Michiel

citaat:
Geplaatst door Peter

Michiel,
ik zou hem in de CFL kleuren laten. Veel mooier (vind ik)

Ik vind deze ook wel mooi, maar hoe verklaar ik deze Luxemburgse Bolle Neus tijdens de jaren '60 diep in Belgi?? vb ergens op de lijn Antwerpen-Lier-Herentals?


Is Oostende ook goed?
In de speciale uitgave van En Lignes (Op de Baan)"Les Locomotives S?rie 1600" van TSP/PFT vond ik onderstaande foto:

Volgens mij is je probleem hiermee opgelost en hoef je de loc niet over te spuiten, je moet er wel een tweede bij kopen[:D]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk