Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Henckens seinen

Gestart door tonycabus, 04 februari 2005, 13:33:30 PM

ERVIN

Dat is nog eens goed nieuws van Henckens,ik ben van plan om mij daar een paar dozijn seinen van gaan aan te schaffen.
Nog even wachten dus tot ze in de winkels verkrijgbaar zijn.[:p]

Johnnytrein

Ervin, misschien kun jij als grootafnemer rechtstreeks bij Henckens kopen? Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ERVIN

Ja Johnnytrein,als dat zou kunnen,ik ben al twee dagen aan het kijken geweest hoeveel seinen ik ongeveer nodig zal hebben,ik kom aan het ronde getal van 100!![:0]

Ik kan mss toch maar eens beter contact opnemen met de mensen van Henckens zelf.[:I]

Tom

100 seinen! [:0]
En hoeveel kosten die eigenlijk per stuk?.
Je kan maar beter mischien bij de producent direct bestellen, mischien doen ze er dan een paar procentjes korting bij. [;)]
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Tom
En hoeveel kosten die eigenlijk per stuk?.
Zo'n 25 heb ik ooit betaald ... maal honderd ... [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

25x100= heel veel [;)]

Een andere optie is ze zelf maken.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

25x100= heel veel [;)]

Een andere optie is ze zelf maken.




Ja,dat is heel veel geld,ik kan ze voorlopig krijgen aan 23,95?,of als Gerolf zich geroepen voelt??[:I]
Hij mag ze voor mij ook altijd maken hoor.[:o)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN
Ja,dat is heel veel geld,ik kan ze voorlopig krijgen aan 23,95?,of als Gerolf zich geroepen voelt??[:I]
Hij mag ze voor mij ook altijd maken hoor.[:o)]
Ik kan je leren hoe je ze kan maken voor 5 Euro ... en 'wat' extra hobby-tijd van jezelf [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

25 x 100 = 2500 = heel veel = [:0]
Ervin, ik denk als je je seinen wil kopen dat je enkele locs full option zal moeten laten liggen.

Hoeveel kosten die van Jocadis eigenljk?
Tom

renstimpie

dan zou ik toch kiezen voor Gerolf zijn manier,  misschien in het begin even sukkelen, maar nadien de voldoening (en prijsbesparing) dat je alles zelf hebt gemaakt.

Greetz

Tim

5*100 = 100 seinen en enkele nieuwe lok's (full option [:D]-

Ik blijf het zeggen,  Bangelijke baan, Erwin!
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

ERVIN

t'Ja,mss moet ik dan maar eens naar Gerolf gaan en kijken hoe hij zijn seinen zelf maakt,en idd Maxim,er moeten op termijn ook nog bloksystemen ingevoerd worden.[:p]

@renstimpie,bedankt maat.[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN
t'Ja,mss moet ik dan maar eens naar Gerolf gaan en kijken hoe hij zijn seinen zelf maakt
Stuur me maar een mailtje om iets af te spreken ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hpmhenckens

HENCKENS Modelspoortoebehoren te Overloon (Nederland) deelt de NMBS modelspoorders mede dat ons gehele assortiment NMBS seinen en toebe-horen vanaf 01 november 2006 DIREKT vanuit Overloon aan Belgische af-nemers(particulieren)geleverd gaan worden. Wij zijn op dit moment doende een website te ontwerpen en zodra deze gereed is zal ze te vinden zijn op www.hpmhenckens.nl De prijzen die vanaf dat moment ge-hanteerd worden zullen U meevallen. Stuurt U ons een mailtje met Uw postadres en U krijgt met enkele dagen een katalogusje thuisgestuurd met een prijslijstje. Ons E-mailadres is: hpmhenckens@home.nl
Wij hopen U tot onze klanten te mogen rekenen en zien Uw berichtje met belangstelling tegemoet.
Henckens Modelbouw, Gildetrom 10, NL 5825 CT, te OVERLOON.
(Schrijven voor een katalogusje kan natuurlijk ook.)
Vriendelijke Groeten  H.P.M. Henckens. Tel. 0031 (0) 478 641 702

Peter

Nu we het toch over seinen hebben, ik heb er nog steeds 5 te koop staan van Henckens, nl. telkens 1 van de nrs. 3014,3024,3034,3044 en 3124. Nieuw en in orig. verpakking. Staan ook op "te koop"
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

@Ervin,

Misschien kan je de seinen in onderdelen aankopen. Ik heb destijds een 80-tal seinen bij FBM aangekocht. Helaas is deze persoon met de productie gestopt en overgestapt naar het vervaardigen van model vrachtwagens maar misschien is de firma Henckens bereid om niet geassembleerde seinen te leveren.
Mijn seinen zijn vervaardigd in messing. De palen zijn voorgemonteerd, de rest dien je zelf te doen. Als je alles gemonteerd hebt, dien je ze nog te spuiten. Ok, er dient veel tijd ingestoken te worden maar langs de andere kant bespaar je toch ongeveer de helft van de prijs.
Nooit te oud om te leren