Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Belgische modellen in N

Gestart door dwizeno, 27 januari 2005, 12:10:59 PM

Michiel

#240
Achter een Belgische Vectron kan je zonder probleem een reeks M4 ,(P-trein) of M6 (IC) rijtuigen hangen. Nu een producent vinden om deze rijtuigen te produceren in N.

Ik vraag me af: wordt een HLE18² ook in de goederendienst gebruikt?

(edit: lees ik net dat de opschriften op het CIWL goederenwagonnetje in het Spaans zijn. Dat wordt lastig te motiveren dat deze wagon ooit tot in België is geraakt, gezien de afwijkende spoorbreedte in Spanje)  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Redskin

#241
Heb met Google even gezocht op 'Reeks 18' en 'HLE 18'. De afbeeldingen die ik vond, laten inderdaad louter personentreinen zien met dit type loc. Als de benodigde rijtuigen niet geproduceerd worden, is het al snel niet zo interessant meer, vrees ik. Aan de andere kant maakt Kato/Hobbytrain ook dubbeldeks-rijtuigen. Dat zijn keurige mini-kopieën van volgens mij Bombardier, zoals de Duitse DoSto's, ook verschillende Zwitserse uitvoeringen. 't Zou dan niet zo'n moeite moeten zijn om de Belgische varianten er van uit te kunnen brengen. Wie weet: ik ga alvast voor de liefhebbers duimen. :P :D

Overigens blijkt er ook een reeks 19 te zijn; een aangepaste versie van de 18-reeks voor ICE-treinen, met een speciale koppeling. Klik HIER voor foto's (en voor sowieso fraaie beelden!) van Maarten Schoubben en Peter Barzeele.


Bron: spoorwegnieuws.blogspot.nl  Foto: Maarten Schoubben
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Michiel

Waren er nieuwe Belgische schaal-N modellen aangekondigd of te zien op de expo in Mechelen? Wie heeft er iets gezien?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Niet op gelet ...
Heb meer mijn ogen  uitgekeken op de baantjes ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Volgens een nieuwsbericht op 1zu160.eu zou onze HLE18² nu geleverd worden... als ik de Duitse tekst goed begrijp. De typisch Belgische details (zoals het zijraampje, luchtroosters vooraan, ...) werden er via decals en schildering aangebracht.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bjornbockstal


Michiel

Ik had 'm ook al een paar dagen zien staan. Het is niet mijn tijdperk.

En voor wie wel interesse heeft, bij gebrek aan een passende sleep in schaal N, blijft deze loc toch ook een beetje eenzaam op een Belgische baan. Maar wel een mooi initiatief van Arnold/Hornby/Hobbytrain/Kato/... wie maakt dit model nu eigenlijk?  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Niet alleen gebrek aan een passende sleep. Een passende bovenleiding in N is ook een probleem.


bjornbockstal

je kan er de dubbeldeksrijtuigen achter hangen  ;)

Michiel

Hoe bedoelje, de 1:1 versie?  :o (grapje) 

Bestaan er Belgische M5- of M6-rijtuigen in schaal N? Of bedoel je zelf bijvoorbeeld Zwitserse dubbeldekkers zelf omschilderen naar Belgische voorbeeld?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bjornbockstal

de omgeschilderde versie ja  :'(

loco

Kennen jullie MFTrain?
Dit kwam ik vandaag toevallig tegen.

MFTrain 288-33013 SNCB Coiltransportwagen B-Cargo Ep.5/6
Art.Nr.: 288-33013
Beperkte oplage van 200 stuks voor Frankrijk
http://www.menzels-lokschuppen.de/Modellbahn/MF-Train/Spur-N/Gueterwagen/MFTrain-288-33013-SNCB-Coiltransportwagen-B-Cargo-Ep-5-6.html

Dit is het adres van de firma: http://www.mftrain.com

railrunner

Kom juist terug van 7th International N-Gauge Convention in Stuttgart...  Wederom een gigantisch succes.
Heb daar met verantwoordelijken van Hobbytrain gesproken.  Van deze type HLE 18 zijn er maar 350 stuks uitgebracht = minimum oplage van een kleurvariant van een reeds bestaand model.   Afhankelijk van het succes van de verkoop van deze locomotief (voorverkoop slaagt al reeds tegen! - op de beurs zijn er wel 25 stuks verkocht, waarvan 11 door ons) en de volgende locomotief die ze misschien gaan uitbrengen (ofwel in 2013 of 2014), kunnen er nog Belgische modellen volgen.  We hebben zelfs gevraagd om een andere, voor ons meer interessante type, namelijk reeks 62/63, uit te brengen in verschillende kleurvarianten en met verschillende nummering.  In ieder geval mogen we een volledige dossier opsturen.  Alle hulp is dus welkom!  Dus, nu we een fabrikant hebben die Belgische modellen wil uitbrengen, is het nu aan ons, Belgische N-rijders, om deze fabrikant niet teleur te stellen.  En de prijs in Duitsland op de beurs, namelijk 110€ was zeker niet overdreven!

celtjan

De mijne 1814 is net voor het weekeinde aangekomen.
Ik betaalde er €119 + verzendingskosten voor.
Mooi model, handig 6p decoder voorbereid!