TL lampen op H0 groote.

Gestart door Peter, 06 september 2023, 11:55:18 AM

Peter

bestaan er ongeveer op schaal grote in H0 van TL (buislampen met led-verlichting)) voor onder
bv. een afdak of perron overkappingen te hangen. De meeste die ik gezien heb bij diverse
merken zijn veel te groot.

Bedankt voor jullie hulp.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Als je ze klaar gemaakt wil kopen, moet je eerder bij N of zelfs Z materiaal gaan zoeken.
Viessmann heeft TL lamparmaturen voor gevelopbouw in zijn gamma, maar daar moet je zeker naar N gaan.
Vragen nog wel om een beetje 'verbouwing' als je ze onder een perronkap wil hangen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Citaat van: Peter op 06 september 2023, 11:55:18 AMDe meeste die ik gezien heb bij diverse merken zijn veel te groot.
Welke heb je gezien bij welke merken? En hoe groot is veel te groot?

Peter

de kleinste die gevonden had is redelijk, maar nog wat grof
de Viessmann 6337
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Peter,

Een smdledje achter een klein stukje plexiglas, die je wat opschuurt. Geeft een heel mooi effect en kan heel klein.
Anders mss EL-wire, maar die geven in daglicht niet zo'n goed effect.
mvg,
Paul(ogic)

T13 rules

Op Ebay koop ik regelmatig balkvormige SMD led's van ong 4x2x2 mm met draadjes. deze vind ik altijd bij Ledbaron.
vergeef mij, maar de SMD-bouwvorm ontgaat mij.
ik gebruik ze met een likje verf als TL verlichting...
 

Stieven76

Citaat van: T13 rules op 06 september 2023, 17:59:26 PMOp Ebay koop ik regelmatig balkvormige SMD led's van ong 4x2x2 mm met draadjes. deze vind ik altijd bij Ledbaron.
vergeef mij, maar de SMD-bouwvorm ontgaat mij.
ik gebruik ze met een likje verf als TL verlichting...

Heb je een linkje of typenummer of iets dergelijks?  ;D

Thommy

Citaat van: T13 rules op 06 september 2023, 17:59:26 PMOp Ebay koop ik regelmatig balkvormige SMD led's van ong 4x2x2 mm met draadjes. deze vind ik altijd bij Ledbaron.
vergeef mij, maar de SMD-bouwvorm ontgaat mij.
ik gebruik ze met een likje verf als TL verlichting...

ik koop meestal bedrade smd-ledjes. ze zelf gaan solderen zie ik niet zo zitten
Greetz

Thommy