Is er Vraag naar oude NeuheitenFolder/Nieuwhedenfolders uit jaren 1980 tot 2010?

Gestart door Hollandserhbfan, 07 september 2022, 14:15:28 PM

Hollandserhbfan

Hallo Allemaal,

Mijn vader (Ysbeer) heeft jarenlang Modelbaan-jaarnieuwhedenfolders verzameld in de veronderstelling dat ze (veel) geld waar zouden zijn. Weten jullie of er belangstelling voor is in de Modelbaanwereld? Op een Duist Forum kreeg ik weinig hoopgevende antwoorden. Begrijp me goed ik hoef er geen geld mee te verdienen, maar Ysbeer is overtuigd van een (zekere) waarde ;D. En als dat zo is wil de enorme stapel best sorteren op merk en jaartal. Ik hoor graag de reactie.

Groet Aad   

Metpetergaathetbeter

buiten die van Marklin zal er helaas nauwelijks iets van waarde tsszitten, dan maar hopen dat die er tsszitten......tja het is natuurlijk altijd waard wat de gek er wil voor geven 

dani

Wie weet is er wel één of andere club die deze allemaal ineens wil  om een leuk archiefje aan te leggen of te vervolledigen.
Of er veel monetaire waarde gaat tegenover staan, betwijfel ik inderdaad...  De meesten zullen zeggen  "het is maar papier".
Voor echte verzamelaars zal er misschien wel wat waarde aan zitten mar dan vooral "om de reeks compleet te maken"

Maar de voldoening om iemand blij te maken met net dat ontbrekende foldertje of die reeks ....   Priceless :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Een paar jaar terug heb ik er gratis weggegeven. Als ik me niet vergis heeft factageklerk er een aantal overgenomen.

De rest ging de vuilbak in verhuizen, maar dat is er tot nu toe nog niet van gekomen.  ;D Door mijn verhuis een paar jaar geleden moet ik eens terug uitzoeken wat er weg mag en wat ik wil houden. Maar ze liggen niet in de weg, dus blijven ze nog even liggen.
En nee, ook na een mailtje van leden die interesse hebben ga ik niet zoeken! Geduld is een schone deugd en als het zo ver is, dan plaats ik wel een bericht op het forum.


Maar bon, waarde? Volgens mij niets. Tenzij wanneer er absoluut geen wc-papier meer beschikbaar is en je hebt ongelofelijke diarree, dan kan het wel wat waard worden...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

en je vervolgens de dokter gaat kunnen consulteren als er inkt afgaat ! ;D ;)

SuSke

Hebben op de club net een bibliotheek uitgezuiverd van dat spul.

Enkel de echte oude werden bij gehouden, de rest is de oud papier stapel op gegaan.
Zelf toen we op de club een namiddag internationale tijdschriften gratis weg gaven , is er amper iets verdwenen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Geert

Ik heb ze al eens ergens online gevonden ingescant op pdf formaat,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

svvander

Ik heb ze jaren meegenomen naar alle rommelmarkten waar we stonden om te verkopen... ik heb er toen enkele verkocht voor €0,10 het stuk. De rest heb ik gewoon gehouden en ik heb er onlangs een pak bijgekregen. Gaan binnenkort ook allemaal naar onze club.
Dus waarde: niet heel veel. Interesse: quasi geen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Hollandserhbfan

Hallo Allemaal,

Iedereen heeft een beetje dezelfde gedachte die ik ook had, leuk, maar geen geld waard. Ik zal eens kijken of er echte "unieke" exemplaren bij zitten en anders gaan ze in de groene kliko.
Je kunt nu eenmaal niet alles bewaren, toch.
Dank allemaal voor jullie reactie.

Groet Aad

ERVIN

Hoe is het trouwens met je vader ( ysbeer) hij was hier vroeger heel actief.

Hollandserhbfan

Dag Erwin,

Het gaat matig met "Ysbeer". Hij heeft geen energie en zin meer in de hobby, ik vrees dat hij niet meer weet hoe hij de PC moet bedienen, om bijvoorbeeld het forum nog te bezoeken. Zijn treintjeshobby ligt stil. Vanwege zijn fysieke toestand kan hij ook niet meer de trap op naar de zolder. Kortom, het is erg matig, maar desondanks is hij nog wel goed aanspreekbaar en ook op zijn tijd nog wel "vrolijk". Vooral zijn korte termijn geheugen is zwaar aangetast. Hij berust in zijn ouderdom (85).
Ik kan het niet mooier maken, maar oud worden is leuk, mar oud zijn niet altijd leuk. Ik hoop met mijn kleine modelbaantje toch nog wat te kunnen bijdragen aan het forum. Zie Tiefengraben. Maar bijdragen zoals van "Ysbeer" zitten er minder in, hij was al gepensioneerd ;D Dank voor de interesse.

Met vriendelijk Groet, Aad