Zo, het stel is al enkele dagen terug bij de eigenaar, Johan.
Met zijn goedvinden publiceer ik hier zijn testrapport.
Inmiddels heb ik de verbeterde Jocadis AM66 al intensief ‘ingezet’ in de reguliere treindienst. Maar… bent u wel zeker dat u het juiste exemplaar hebt toegezonden?
Dit stel heeft werkelijk niets herkenbaar (op de vorm na) van het ding dat ik u toestuurde. Dit stel rijdt vlot, soepel en doet niet meer werkonwillig in bochten (weliswaar de ruimere soort, maar dat is geen probleem).
Schitterend werk! Er zal wel een goede ziel’ opduiken om enkele gekleurde draadjes zwart te schilderen… Die ziel zal dan meteen ook eens bekijken of de front- c.q. sluitlichten zo ook wat zwart kunnen geverfd worden in de stuurstanden (langs de binnen zijde schijnen die wat door). Laat duidelijk zijn: die laatste opmerking is absoluut geen ‘kritische’ noot, maar eerder iets wat meer voorkomt, net zoals de gekleurde draden tussen de twee delen van het stel.
Hier gaan we nog plezier aan beleven. Of liever: eindelijk gaan we dat beleven. Zoals dat gaat in bewaarplaatsen: soms wordt een uitgerangeerde locomotief of treinstel weer terug rijvaardigheid gemaakt. Deze 606 is eindelijk rijvaardigheid geworden. Dank!
We zijn dus op de goede weg.
Verder zal ik binnen afzienbare tijd een tweede Jocadis AM66 ombouwen. Waar ik bij de eerste vooral zocht naar oplossingen, zal ik bij de tweede vooral naar efficiëntie kijken. Afhankelijk van de resultaten bepaal ik de vorm en inhoud van een mogelijke bouwkit.
Mvg, Erik.