Werken aan een Jocadis AM66 : het motorstel.

Gestart door eve, 10 augustus 2022, 21:59:40 PM

eve


eve

Zo, het stel is al enkele dagen terug bij de eigenaar, Johan.
Met zijn goedvinden publiceer ik hier zijn testrapport.

Inmiddels heb ik de verbeterde Jocadis AM66 al intensief 'ingezet' in de reguliere treindienst. Maar... bent u wel zeker dat u het juiste exemplaar hebt toegezonden?

Dit stel heeft werkelijk niets herkenbaar (op de vorm na) van het ding dat ik u toestuurde. Dit stel rijdt vlot, soepel en doet niet meer werkonwillig in  bochten (weliswaar de ruimere soort, maar dat is geen probleem).

Schitterend werk! Er zal wel een goede ziel' opduiken om enkele gekleurde draadjes zwart te schilderen... Die ziel zal dan meteen ook eens bekijken of de front- c.q. sluitlichten zo ook wat zwart kunnen geverfd worden in de stuurstanden (langs de binnen zijde schijnen die wat door). Laat duidelijk zijn: die laatste opmerking is absoluut geen 'kritische' noot, maar eerder iets wat meer voorkomt, net zoals de gekleurde draden tussen de twee delen van het stel.

Hier gaan we nog plezier aan beleven. Of liever: eindelijk gaan we dat beleven. Zoals dat gaat in bewaarplaatsen: soms wordt een uitgerangeerde locomotief of treinstel weer terug rijvaardigheid gemaakt. Deze 606 is eindelijk rijvaardigheid geworden. Dank!


We zijn dus op de goede weg.
Verder zal ik binnen afzienbare tijd een tweede Jocadis AM66 ombouwen. Waar ik bij de eerste vooral zocht naar oplossingen, zal ik bij de tweede vooral naar efficiƫntie kijken. Afhankelijk van de resultaten bepaal ik de vorm en inhoud van een mogelijke bouwkit.

Mvg, Erik.

T13 rules

TOP! Heel aangenaam als men zo tevreden is van een dienst/product.
Ik kijk er alleszins naar uit om ook hieruit mee te leren.
Als je ooit beslist een kit uit te brengen, ben ik zeker kandidaat!
 

edemul


stoomlokje


RoDY

Ja man! Met zo'n feedback zijn we zeker hongerig naar een eventueel kitje. Deze twee wachten hier met veel geduld  ;)!


eve

***********************************

Iedereen die belangstelling heeft in de aankoop van een ombouwkit voor de Jocadis AM66 met Tenshodo motorbogies
kunnen zich melden met het gewenste aantal bij

erik . verleysen @ gmail . com (spaties verwijderen).

Op basis van die gegevens kan ik een prijs bepalen, waarna u definitief kunt beslissen.

Met dank, Erik.

*********************************************************

eve

LED's

Eerst dacht ik dat het hergebruiken van de Jocadis-print voor de verlichting een goed idee was.
Echter ben ik niet tevreden over de kleur van het witte licht : te geel. Zodanig dat het moest gecompenseerd worden met een laagje blauw.
Dat laagje moet egaal aangebracht worden anders krijg je blauwe vlekken. Niet mooi.
En je moet dan ook de juiste verf in huis hebben en meestal in huis halen.
De gebruikte LED's moeten dan nog voorzien worden van een laagje zwarte verf. De gaatjes in de print moeten uitgeboord worden als ze vol soldeer zitten enz.

Daarom heb ik beslist om een nieuw printplaatje voor de front- en sluitverlichting te ontwerpen. Dat zal komaf maken met alle genoemde problemen. En de montage gaat voor de gebruiker veel sneller.

Ontwerpen zal volgende week gebeuren.

Zoals u ziet werk ik verder aan goede oplossingen voor de komende eve-AM66-kit.

Mvg, Erik.

eve

Mini-baantje (24 x 52 cm) gemaakt om de motordraaistellen te testen :

(op het beeld klikken en dan kun je de video afspelen)

20230213173039 by
by Erik Verleysen
, on Flickr

Mvg, Erik.

SuSke

Dat is goed gevonden.

De kleinste straal is daar om en bij de 8cm (centerlijn spoor  ;))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RoDY


eve

Ik ben volop handleidingen aan het schrijven...

Mvg, Erik.

ACFI

EVE, topdokter voor hopeloze treingevallen.  :)

ACFI