Hallo Allen,
Er wordt niet alleen aan het landschap gebouwd, ook wordt er af en toe gereden. En toevallig trof ik een goederentrein. Deze trein haalde twee met hout gevulde goederenwagens op, en diende een lege houtwagen te plaatsen. Veel rangeerwerk dus, ook omdat de volle houtwagens meegaan tot Gams. Dit omdat er niet kan worden kopgemaakt in Tiefengraben. Volg hier dit uitgebreide rangeerwerk. Op dit soort momenten bruist Tiefengraben even van activiteiten, om daarna weer in de ruststand te glijden.

Deze goederentrein trof ik tijdens het begroenen in Tiefengraben.

Allereerst dienden de twee belade houtwagens te worden weggehaald.

De houtwagens worden tegen de op het hoofdspoor wachtende gesloten goederenwagen gerangeerd.

Uiteindelijk wordt dan de nog lege houtwagen op het laadspoor gerangeerd.

Na al dit gerangeer staat de goederentrein in haar nieuwe samenstelling gereed voor vertrek naar Gams. Met de houtwagens met hout, welke straks weer terugrijden via Tiefengraben naar Grossreifling.
Ik hoop dat jullie een beetje inzicht hebben gekregen in het spoorvervoer op dit door de ÖBB liefst stil te leggen smalspoorbaantje. Maar dat zal voorlopig niet gebeuren, de directie der ÖBB heeft zelfs vanmorgen laten weten dat men zo spoedig mogelijk een tweede lok naar Grossreifling dirigeert, een diesellok 2095. Via Lippe Modellbahnshop komt deze zsm naar hier

Groet Aad