Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

frustraties

Gestart door Dirky, 27 maart 2022, 19:52:18 PM

ERVIN

Ik denk dat het de hoogste tijd gaat worden om hier een slotje op te hangen of zelfs helemaal te verwijderen , want dit gaat helemaal de verkeerde kant op.  >:(

Andress24

Ook uit dit draadje heb ik iets positiefs gehaald: met sneuneus heb ik een woord geleerd waarmee ik nu eindelijk bepaalde mensen precieser kan beschrijven. Heb dank!
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

oebr

zitten jullie hier nu echt ruzie te maken over zoiets onnozels als een internetforum ?

Het lijkt me nochtans simpel op te lossen. Geef wie een draadje start de moderatierechten voor dat draadje. Kunnen niets terzake doende posts door de starter verwijderd worden om het draadje relevant te houden.

Het is inderdaad wat vervelend dat een (technisch) draadje soms overwoekerd wordt, als een starter tevens de moderator is kan hij/zij dan zonder discussies als deze hieronder de kwaliteit beheren.

En wie wel graag beuzelt kan dan nog altijd een toogdraadje opzetten over hetzelfde topic.
Het is dan uiteraard niet meer mogelijk om te surfen op de bijval die een technische draad geniet, maar indien er echt zoveel mensen hier graag zomaar wat rondhangen gaan die toch massaal het toogdraadje opzoeken eerder dan het originele nerd-draadje, of niet ? 

Enfin, tot zover deze nota aan Luc.  Uieraard zeer off topic, maar voorlopig kan dat nog he  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

evan

Citaat van: ERVIN op 29 maart 2022, 22:15:51 PM
Ik denk dat het de hoogste tijd gaat worden om hier een slotje op te hangen of zelfs helemaal te verwijderen , want dit gaat helemaal de verkeerde kant op.  >:(

Graag !

En de nota van OEBR is een goed idee dat we trouwens nog al eens hebben voorgesteld.  En als ik me niet vergis was destijds HAVOC de eerste die er tegen was.  Hij zei toen iets van in de trend:  "Dan wordt het hier enkel alleen maar voor de elite".   En eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat het hier dan voornamelijk over modelspoor gaat en niet veel anders.  ::)    (Ik heb namelijk een olifantengeheugen   ;D )

Fijne avond of ochtend gewenst ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Citaat van: Havoc op 29 maart 2022, 21:56:26 PM
Je schrijft zoals een manager. Onverstaanbaar in  de hoop van superieur over te komen. Net zoals die anderen die van het forum hun exclusieve territorium willen maken.

Eerlijk gezegd proef ik erg veel frustratie in alles wat je zegt, maar dan wel hoofdzakelijk van iemand die niet in staat is om de hand in eigen boezem te steken en zijn frustraties en onkunde af gaat reageren op mensen die dingen beter kunnen dan dat je hetzelfde kan.
Ik heb geen enkele intentie superieur over te komen omdat ik al weet dat ik op veel vlakken iets meer in de vingers heb dan de meeste mensen die zich bezig houden met deze hobby.
Maar net als bij Evan wordt dat door bepaalde types niet gewaardeerd, dus gaan ze zich maar af reageren en af zetten in plaats van de kennis die wij delen tot zich te nemen en er profijt van te hebben. Met als gevolg dat de mensen met kennis steeds minder zin krijgen het te delen waardoor de mensen die wel deze kennis tot zich willen nemen door deze zure gasten benadeeld worden.
Ik merk dat ik steeds minder zin krijg om dingen te posten die ik doe en adviezen te geven. En blijkbaar zijn er nog wat bouwers die dat hebben.

Op zich vind ik sneuneus nog een aardige understatement.

vanmiegroet

Een sessie bij een relatietherapeut verdwijnt in het niks vergeleken met dit draadje en hoe sommigen met elkaar omgaan. Dat iemand nen slechte dag heeft en eens een minder beleefd antwoord placeert, dat kan gebeuren. Ik heb me er ook al schuldig aan gemaakt, wat niet per sé de bedoeling was.

Maar je kan niet eeuwig gefrustreerd zijn of eeuwige slechte dagen hebben. Als het wel zo is raad ik degenen aan die daar last van hebben: neem een pauze, ga eens wandelen. Er zijn zo veel leukere dingen te doen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

Citaat van: oebr op 29 maart 2022, 22:22:53 PM
Geef wie een draadje start de moderatierechten voor dat draadje. Kunnen niets terzake doende posts door de starter verwijderd worden om het draadje re
zat ik ook al een tijdje te denken en geeft anderen de mogelijkheid om (bij aanvang) te beslissen of ze het draadje wel willen volgen.

janieburton

Citaat van: Havoc op 29 maart 2022, 20:34:06 PM

Het is omwille van al de super modelbouwers die als het niet hun goesting en stijl is dat ik hier niets meer dat met treinen heeft post. Dat zijn ook de eersten die beginnen zeiken als er iets anders gepost wordt als wat zij willen lezen. En dat is alleen "oh" en "ah" op xat ze posten. De azijnpissers die enkel over hun versie van modelbouw willen lezen. Dezelfde die alles waar niet hun versie van modeltreinen verheerlijkt wordt direct op slot willen of verwijderd willen.

Weet je... dit is de kleine minderheid die met treinen bezig is. De rest wil iets gezellig waar ze met anderen die een gezamenlijke interesse hebben over "van alles en nog wat" keuvelen.

Maar dat mag niet van de super modelbouwers want aan hun behoort het enige ware geloof.

+1

Citaat van: oebr op 29 maart 2022, 22:22:53 PM

En wie wel graag beuzelt kan dan nog altijd een toogdraadje opzetten over hetzelfde topic.
Het is dan uiteraard niet meer mogelijk om te surfen op de bijval die een technische draad geniet, maar indien er echt zoveel mensen hier graag zomaar wat rondhangen gaan die toch massaal het toogdraadje opzoeken eerder dan het originele nerd-draadje, of niet ? 

Wordt er in de clubs ook niet gebeuzeld aan de clubtoog of clubtafel na 2 of 3 pinten of zware bieren? Waar is dan het verschil?

Kan men een  forum dan niet beschouwen als een virtuele club?

Citaat van: oebr op 29 maart 2022, 22:22:53 PM

Het is inderdaad wat vervelend dat een (technisch) draadje soms overwoekerd wordt   

Daarin kan ik je begrijpen

Citaat van: oebr op 29 maart 2022, 22:22:53 PM

Het lijkt me nochtans simpel op te lossen. Geef wie een draadje start de moderatierechten voor dat draadje. Kunnen niets terzake doende posts door de starter verwijderd worden om het draadje relevant te houden.

Dit kan soms in bepaalde gevallen een vorm van censuur worden.

Citaat van: evan op 29 maart 2022, 23:12:41 PM
En de nota van OEBR is een goed idee dat we trouwens nog al eens hebben voorgesteld. 

En als ik me niet vergis was destijds HAVOC de eerste die er tegen was.  Hij zei toen iets van in de trend:  "Dan wordt het hier enkel alleen maar voor de elite". 

En misschien legt HAVOC wel de vinger op de zere plek


 

evan

#68
Citaat van: janieburton op 30 maart 2022, 01:44:29 AM


Wordt er in de clubs ook niet gebeuzeld aan de clubtoog of clubtafel na 2 of 3 pinten of zware bieren? Waar is dan het verschil?
Kan men een  forum dan niet beschouwen als een virtuele club?





Wel Janie om even te antwoorden op jouw handige fantastische voorbeeld:

Als iemand op een club een gezellig en constructief gesprek heeft over een modelspoor onderwerp en er komen er één of twee met al wat pinten op zeveren over iets anders.  Wel dan krijg je het zelfde...  het gaat niet meer over het onderwerp en de goesting is over en we stappen op.
Op den duur zitten er alleen nog die zeveraars en die zijn dan op de tenen getrapt en zeggen: Oh amai ziet ne keer hier de elite is niet content.  Allez Julia schenkt er nog ene in.

Dus het kan dan wel nuttig zijn om te vragen, kunnen jullie aub opstaan en ergens anders gaan palaveren, dan kunnen we ons gesprek voortzetten.  Ik geloof dat dit zelfs met beleefdheid te maken heeft.  Ook iets wat moeilijk is voor sommigen en zeker als er wat extra pinten inzitten. 

Probeer hier maar ns over na te denken want er zit best wel wat meer boodschap in dan je denkt...



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

hou de bal in de lucht jongens, de match is nog lang niet over.

Dus als ik het goed begrijp zijn mensen die de hobby als hobby bekijken en geen hoogstaande bouwsels maken,  maar gewoon wat plezier willen beleven,  dus de zuiplappen van het forum en die moeten maar ergens anders gaan lullen, Evan  ??

Johan :  Ik volg je helemaal
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

evan

Citaat van: dani op 30 maart 2022, 07:55:55 AM

  dus de zuiplappen van het forum en die moeten maar ergens anders gaan lullen, Evan  ??

Johan :  Ik volg je helemaal


Ja alstublieft...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

Citaat van: evan op 30 maart 2022, 08:14:55 AM
Citaat van: dani op 30 maart 2022, 07:55:55 AM
dus de zuiplappen van het forum en die moeten maar ergens anders gaan lullen, Evan  ??
Johan :  Ik volg je helemaal

Ja alstublieft...

Het leven is een aaneensluiting van teleurstellingen, jongen...  Dat zal je nog wel leren.
Je krijgt niet altijd je zin.    Misschien eens proberen in Nederland .... ?


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: janieburton op 30 maart 2022, 01:44:29 AM
En misschien legt HAVOC wel de vinger op de zere plek

Niet "misschien"....     Helemaal !
Maar dat mag niet gezegd worden
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

evan

Citaat van: dani op 30 maart 2022, 08:30:37 AM
Citaat van: evan op 30 maart 2022, 08:14:55 AM
Citaat van: dani op 30 maart 2022, 07:55:55 AM
dus de zuiplappen van het forum en die moeten maar ergens anders gaan lullen, Evan  ??
Johan :  Ik volg je helemaal

Ja alstublieft...

Het leven is een aaneensluiting van teleurstellingen, jongen...  Dat zal je nog wel leren.
Je krijgt niet altijd je zin.    Misschien eens proberen in Nederland ....

Je onderbouwt nu nu heel mooi m'n punt. 

En de reden dat je me hier in het harnas hebt gekregen is, is omdat Jij en Johan direct Dirky aanvielen en de Mods hier bleven stilletjes.
En ik beleef hier echt geen plezier aan, maar jullie genieten hier met volle teugen blijkbaar. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dani

Haha,  "in het harnas".    Ook niet veel gewend zeker ?
Zolang alles  "ooohhhh"  en  "aaahhhhh"   en  "hoe mooi" is, gaat het goed, toch ?
Maar bij deminste geringste tegenwind  gaat het harnas aan.


Man,  man,  man,....  dit is beter dan het slechtste stationsromannetje, ik lig hier al 3 dagen gewoon dubbel van het lachen hoe jullie je overal over druk maken.
En er zit nog flink wat olie in mijn kannetje....   


Dat de mods stilletjes zijn verwondert me niets.   De persoonlijke berichtjes die ik al gekregen heb zeggen genoeg.
Volgens mij hopen die dat het vanzelf zal over gaan .  En waarschijnlijk is dat ook zo en gaat de wind straks liggen.

De meest zinnige opmerking  so far is die van Michiel.   
Van mij is algemeen geweten dat ik een zeikerd ben en veel en graag zever en ambiance maak.   
Dus ik leg al dat gedoe ook heel makkelijk naast me neer.  Wel heb ik al enkele mensen "anders" leren kennen nu. 
En niet allemaal even positief, Evan.    Maar van een paar anderen ben ik ook aangenaam verrast geweest. 


En zullen we dan nu gewoon verder ruzie maken of toch niet ?     Misschien dit topic klasseren onder  "Als jullie er ook goeie hebben" en dan verder bekijken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.