Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

frustraties

Gestart door Dirky, 27 maart 2022, 19:52:18 PM

Metpetergaathetbeter

#90
misschien de bedenking maken dat iedereen wel ((een (heel) beetje-)) gelijk heeft en eigenlijk de discussie al lang genoeg geduurd heeft en uiteindelijk met verder te graven en ondergraven naar niks leidt en dat ook niet gaat doen hoelang er ook nog doorgegaan wordt

Ik denk niet dat dat de bedoeling was van degene die het draadje op heeft gestart.

Ondertss vielen al een aantal suggesties die misschien nu WEL en vroeger niet  zouden kunnen. De opstarter kan een beetje regelen wat WEL en Niet in het draadje kan. Is men daar niet mee akkoord dat start de benadeelde een draadje  waar bepaalde dingen wel kunnen en dan kan je nog kiezen voor welk draadje je gaat kiezen als lezer

Misschien moet Dirky als statement stellen ; het draadje te sluiten want beschuldigen/verwijten/schelden is niet meteen de reden waarvoor dit draadje werd opgestart en heeft enkel nog voor meer frustraties geleid

SuSke

Wel Hugo, ik weet het ook niet meer maar het is een duidelijk voorbeeld van een compleet ontspoord draadje.

Maar als je alles filleert, gaat het er om dat, zoals Michiel ook al schreef en bevestigd wordt door velen, dat het oeverloos lullen over naast de kwestie zijnde zaken in draadjes eigenlijk door de meerderheid niet echt gewaardeerd wordt en straal genegeerd wordt door anderen.

Mijn idee:
Zeveren en zagen , daar is de babbelhoek voor, en maak daar voor mijn part nog 100 andere draadjes aan. Wil je dat niet lezen dan laat je dat gewoon links liggen. Zoek je virtueel sociaal contact, dan ga je daar je ding halen.

Modelspoor in al zijn facetten en niveau's kan in de juiste draadjes. Off-topics worden door de moderatoren verwijdert op vraag van de topic starter en systematisch verplaatst naar een 'off-topic'-babbelhoekdraadje. En zet voor mijn part dan een melding in het modelspoordraadje om dit aan te geven.

Zo krijgen we hopelijk terug een forum waar:
a) je kan lullen en zeveren, je frustraties de vrije loop kan laten, mekaar de kop inslaan of wonden gaan liggen likken
b) je op een fatsoenijke en snelle manier aan degelijke modelspoorinformatie kan geraken en anderen je verder op weg helpen wanneer je met een aantal MODELBOUWproblemen zit
c) de mensen terug met liefde hun bouwsels of probeersels zullen plaatsen in de hoop van OPBOUWENDE kritiek te krijgen (zonder al de oohhh's en aaahhh's want die zijn echt niet nodig.
d) hopelijk de sfeer een pak minder zuur is.

En al de anderen die met zichzelf in de knoop zitten, er is professionele hulp beschikbaar in de echte grote mensenmaatschappij, maar daar moet je jezelf eerst ook voor open stellen. Zoek geen oplossingen hier bij niet opgeleide medehobbyisten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

C.B.

Ik wil ook eens even reageren, terwijl dit draadje jammer genoeg helemaal de verkeerde kant opgaat.
Ik blijf toch hier posten op het forum  , omdat er misschien anderen zijn die er iets van kunnen opsteken , ook ik leer nog van verschillende onderwerpen die hier worden geplaatst.

Alleen vind ik het een beetje jammer dat de babbelhoek op sommige dagen belangerijker is geworden dan de de verschillende (model) spoor topics.

Misschien moeten de moderatoren eens eerder ingrijpen  ;) ... want als ik ook op andere fora's zit , gaat het wel iets anders aan toe. :)

Groetjes.
Claudio.

GvbuuH

Terwijl ik zelf ook hier meelees én reageer, vind ik eigenlijk dat alleen het eerste bericht zou moeten blijven staan. Het is namelijk een statement, de mededeling: "ik kom even zeggen dat ik niet meer kom. En dus ook niet in dit draadje verder meepraat."

Topicstarter Dirk leest wel mee - neem ik aan, gezien de recente online status -, maar kan / mag van zichzelf / wil niet meer reageren. Jammer, want deze kan zichzelf ook niet meer verdedigen, mocht die aangevallen worden > een stuurloos draadje.

Ikzelf lees hier ook wel mee en de vele bouwdraadjes volg ik met groot genoegen, met bewondering meestal. Sporadisch een opmerking en verder mooi met rust laten.

In de babbelhoek alhier mag men los. Maar wat ik hier en in meer draadjes mis, is een gespreksleider, een bemiddelaar. In dit geval zou Dirk een goeie zijn, had diens punt kunnen verduidelijken en het draadje in goede banen kunnen leiden. Hetgeen nu overduidelijk niet het geval is.

Wat zou het zijn om dus al de reacties te verwijderen? En alleen Dirk zijn mededeling laten staan? 8) ;)

dani

#94
https://www.vertalen.nu/vertaal/la/nl/forum     
( voor diegenen die geen zin hebben om door te klikken  naaar vertaling uit Latijn :   forum =   "markt", "kermis" , "jaarbeurs")
( vrije interpretatie : een ruimte waar mensen hun mening kunnen delen en in duscussie gaan over uiteenlopende onderwerpen)

Voor de aandachtige  (en neutrale of onbevooroordeelde ) lezer :  WIE is nu eigenlijk WIE  aan het verwijten, uitschelden en beschuldigen ?
Misschien toch eens een aantal posts van "de schriftgeleerden" gebaseerd op suggestie, speculatie en assumpties  anders bekijken.

Ik geef inderdaad toe, mijn eerste aanzet kan verkeerd geïnterpreteerd worden als een verwijt naar Dirk, waarvoor mijn excuses aan ZIJN adres.   
Maar de daarop volgende verwijten van een aantal heren zijn zeker niet mis !   Evan en Martin : hand in eigen boezem steken kan nooit kwaad.
Ikzelf heb door jullie diepzinnige opmerkingen en  absoluut filosofische inzichten en vooral verwijten in dit topic mezelf weer wat beter leren kennen   (NOT)  maar vooral jullie leren zien voor wat jullie echt zijn en doen.  Merk op dat ik jullie hiervoor zelfs al enkele keren bedankt heb, in plaats van modder terug te gooien. 
(behalve op 1 punt met het woord "heikneuter" als respons op de tot dan toe opgestapelde verwijten)

Wie vanuit een  neutraal standpunt de verrschillende rechstreekse aanvallen en verwijten als zijnde gefrustreerde ouwe man, kleuter en dergelijke gaat herlezen, zal toegeven dat mijn reakties daarop nog vrij kalm en meestal zelfs niet eens even beledigend zijn, eerder lakoniek.     
Heb ik nu een slachtoffer muts op ?   NEEN HOOR ...     Ik stel nu vast dat degenen die "ons" beschuldigen , zich erger misdragen door persoonlijke aanvallen op een openbaar forum.   


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mag ik voor deze heren even citeren uit de forumregels/suggesties   
(die ik helaas zelf ook regelmatig overtreed, mea culpa ik geef het zelf toe, so shoot me...)
   Absoluut niet toelaatbaar zijn :
   1) Persoonlijke aanvallen tegen andere forumleden.

.... en er zijn nog wel enkele andere puntjes die misschien moeten worden herzien of bijgewerkt in huidige context.
Uiteindelijk dateert deze tekst van 2005  en ga ik er van uit dat deze nog van de  "founding fathers" afkomstig is, voordat de social media ontploften.

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,848.0.html


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


.... en voor mij is deze dicussie nu even gepauzeerd, benieuwd naar wat gaat komen en of er ooit een oplossing komt ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Martin Welberg

Past het slachtoffer kleedje goed?

RobVille

Jongens, jongens, toch !



:-[
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

dani

Citaat van: Martin Welberg op 30 maart 2022, 12:10:59 PM
Past het slachtoffer kleedje goed?
Niet zo goed als dat van jou ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

blijkbaar willen moderatoren de zaken laten uitrazen( wat ook niet direkt het vriendelijk met elkaar omgaan zal bevorderen) want men wil schijnbaar niet ingrijpen.......ofwel de zet zoals eerder aan Dirk laten ?


dani

Ja Peter dit is een mooie gelegenheid voor hen.....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: RobVille op 30 maart 2022, 12:16:20 PM
Jongens, jongens, toch !

:-[
Even mee surfen op de hype golf om je naam op t lijstje te krijgen ?.   Maar het kan enkel met prentjes....
Misschien heb je gelijk en kom je uit een omgeving waar ze anders je punt niet begrijpen ? Maar daar ga ik niet over speculeren.    Pass.....

Of is het humor ?   Goeike hoor.....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

adrievans

Het wordt meer romeins, verdeel en heers.
Jammer er zijn toch aardige suggestie langsgekomen waar deze bij mij eruit springt.(hoewel het mij ook niet altijd lukt)

En, inderdaad, dit forum biedt volop kansen om andere, minder relevante onderwerpen te bespreken in het "zeg maar Off-topic"  ;) Misschien vergt dit enige discipline  ;D

Rob
[/quote]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Martin Welberg

Citaat van: dani op 30 maart 2022, 12:21:28 PM
Citaat van: Martin Welberg op 30 maart 2022, 12:10:59 PM
Past het slachtoffer kleedje goed?
Niet zo goed als dat van jou ....

Goede zo jongen, briljant gevonden.
Sorry, maar ik heb het niet nodig dingen te verdraaien en mezelf in de slachtofferrol te manoeuvreren. Ik weet wat ik gezegd heb en waar ik achter sta.
Het is ook niet zo dat ik me dingen erg persoonlijk aantrek en me beledigd ga voelen, dus je mag van mij roepen wat je wilt.

rgp

Dani,

Je laatste reactie staat in schril contrast met je voorlaatste !

Als het is om veel posts te hebben met geen inhoud zijn er hier andere kampioenen ! 🤭

Deze discussie is een openbaring omdat sommigen hun masker is afgevallen, en we nu ook weten hoe de verhoudingen modeltreinliefhebber / forum / (belgische) producent verkoper is.

Roland

Floris

Citaat van: rgp op 30 maart 2022, 12:49:32 PM
Deze discussie is een openbaring omdat sommigen hun masker is afgevallen, en we nu ook weten hoe de verhoudingen modeltreinliefhebber / forum / (belgische) producent verkoper is.

Roland
leg eens uit aub?