Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Droevige verjaardag 9 jaar geleden

Gestart door Peter, 10 februari 2022, 10:57:52 AM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bundesbahnfreak

Klopt, ik heb hier vroeger ook al mijn geboortestad Mechelen vernoemd. In mijn schooltijd ( jaren 80) ; 5 winkels.  Nu een rond getal: nul.  Ook in de grootwarenhuizen waren toen treintjes  verkrijgbaar. Nu niks nada.  Ik woon nu in Limburg op 3 km van een winkel waar ik regelmatig te gast ben en daar ben ik blij over aangezien  ik niet ver moet rijden.  Doch als ik eens in Mechelen rondloop mijmer ik ook al over vroeger, ik word blijkbaar oud  :D  Grtn Rudy

Bundesbahnfreak

Jocadis zelf ben ik spijtig genoeg nooit geweest, wel destijds online besteld en inderdaad goede service.  Och ja zagen over het heden kunnen we altijd zeker, maar hebben we echt reden om te klagen?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 16 februari 2022, 18:40:39 PM
Als ik zie hoeveel modelspoor winkels en winkels waar ze diverse speelgoed en modeltrein verkochten, dan is Antwerpen ver achteruit gegaan.
En dan spreek ik nog niet over de bv. Grand Bazar, Innovation enz. waar niet enkel tegen de feestdagen een baantje stond opgesteld van bv. Märklin Lima enz.
Wat is het hier toch een tristige zaak geworden :'( :'( :'(
eigenlijk hoeven we niet te klagen bestellen in Duitsland en elders heeft dat proces in gang gezet en vervolgens versnelt, nu klagen is wat laat ......

Boemeltrein

En dan zijn er de dag vandaag nog altijd Belgische importeurs die enkel willen leveren als je over een fysieke winkel beschikt, als je ondertussen ziet hoe schraal dit aanbod is geworden, als je als Belgische handelaar enkel via een online-winkel wil verkopen wordt je geboycot door onze eigen importeurs en ondertussen gaat de Belg lustig over de landgrenzen heen online-shoppen...tot grote vreugde van de buitenlandse winkels en we hoeven geen namen te noemen als je ondertussen weet dat deze 3/4 van hun omzet draaien via hun webshop....onze importeurs worden zo binnenkort overbodig. En denk echt niet dat een online-shop simpel en goedkoop is als je het goed wil doen, met kosten als; als hosting, allerlei applicaties, security -als je niet wil dat je shop gehackt wordt met gijzelingssoftware-, een betaalprovider, constant updaten, backups, productfotografie, e-mail-marketing....enz

Metpetergaathetbeter

vaak in winkels gestaan, een gesprek noodgedwongen moeten (mee)horen en daarna eens ik aan de beurt was, een sneer van de winkelier : "Al hunne brol naar Duitsland gaan kopen en 's anderdaags staan ze hier met hun kloterijen ! " ;D
Een stukje levenswijsheid van een handelaar die al tijden gestopt is

rgp

Peter,

Heeft hij ook gezegd waarom ze hunnen brol in brol in Duitsland gingen kopen ? ::)

Als ik moet kiezen tussen een winkel waar de verkoper weet waarover hij spreekt en een Belgische enkel het referentienummer en u zo snel als mogelijk buiten wilt, ja dan is de keuze snel gemaakt, he  En dan hebben we het nog niet over de prijs !

Roland

janieburton

#22
Citaat van: rgp op 16 februari 2022, 22:21:56 PM
Peter,

Heeft hij ook gezegd waarom ze hunnen brol in brol in Duitsland gingen kopen ? ::)

Als ik moet kiezen tussen een winkel waar de verkoper weet waarover hij spreekt en een Belgische enkel het referentienummer en u zo snel als mogelijk buiten wilt, ja dan is de keuze snel gemaakt, he  En dan hebben we het nog niet over de prijs !

Roland


Toen het Trix model van de Type 1 (25480) bijna ging uitgeleverd worden wou ik nog er nog één bestellen; heb het gevraagd aan 2 winkels en beide zeiden me dat ze er geen meer konden bestellen omdat het aantal stuks die voorradig zouden zijn al allemaal waren gereserveerd. Toen de loc werd uitgeleverd heb ik de vraag terug aan één van de twee winkeliers gesteld en het mailtje dat ik daarop kreeg was kort en bot(men had het misschien iets anders kunnen formuleren): "niet meer verkrijgbaar".

Heb dit ook toen ergens in een posting beschreven en een forumlid vertelde mij dat hij een type 1 in een welbekende online winkel (MBSL) in Duitsland had besteld en had ontvangen, zelfs goedkoper dan de verkoopprijs hier in België; ik heb die Type 1 dan maar besteld bij de shop met een zeer mooie website, zelfs die website is ook beschikbaar in het Nederlands en daarbij geeft deze shop automatisch bonuspunten die men kan inwisselen bij een volgende aankoop en de verzending gebeurt snel en goed.

Ondertussen heb ik bij die online winkel nog 4 x besteld na de bestelling van de Type 1( in totaal voor een kleine 2000€) en telkens was het perfect en snel afgeleverd. Spijtig voor de Belgische winkels maar ik heb mijn zuur verdiende centen in het buitenland gespendeerd.

Ga ik nu nog naar die 2 Belgische winkels? In eentje ben ik al terug geweest om iets te kopen( ik was daar in de buurt) in de 2de winkel (van het kort mailtje) zal ik denkelijk niet meer gaan maar dat ligt dan meer aan het feit dat de winkel niet echt op een plaats is waar ik regelmatig kom.

Schieten Belgische winkeliers misschien in hun eigen voet? Hier moet ik spijtig "ja" op antwoorden. ( en dat geldt niet alleen voor de treinwinkels maar evengoed voor andere winkels)

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 februari 2022, 21:47:54 PM
vaak in winkels gestaan, een gesprek noodgedwongen moeten (mee)horen en daarna eens ik aan de beurt was, een sneer van de winkelier : "Al hunne brol naar Duitsland gaan kopen en 's anderdaags staan ze hier met hun kloterijen ! " ;D
Een stukje levenswijsheid van een handelaar die al tijden gestopt is

Raar dat die winkelier dezelfde producten die hij verkoopt als die men in Duitsland verkoopt "kloterij" noemt  :o (dan verkocht hij ook diezelfde "kloterij"  :D :D :D )
     
 

Metpetergaathetbeter

kloterijen is al het begint te mankeren, maar je had wellicht niet begrepen dat dat proces als meer dan 20 jaar begonnen was niet met die Trix

Boemeltrein

Hetzelfde met Peco-rails, toen ik enkele jaren gelden herbegon met onze mooie hobby koos ik voor de Peco-rails code 75, amper te vinden in Belgiëlandje en als er een handelaar er had was het dubbel zo duur als een bekende winkel in Groot-Britannië en dan moest die handelaar het meeste ook nog bestellen. Ik heb het ze uiteindelijk besteld voor een honderden euro's bij die gekende Britse winkel en drie dagen later had ik de ganse bestelling netjes geleverd. Als men zich als handelaar voorstelt als verkoper van een bepaald merk zie dan dat je wat voorraad hebt want bestellen kunnen we ook zelf. ;)

Herwig

#25
     
     Is dit niet wat men noemt  "in herhaling vallen"              ::)

     https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17570.msg210222.html#msg210222    ( bij voorbeeld ... )

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 februari 2022, 02:45:54 AM
kloterijen is al het begint te mankeren, maar je had wellicht niet begrepen dat dat proces als meer dan 20 jaar begonnen was niet met die Trix
Peter, je zou jezelf moeten verbieden om midden in de nacht iets te posten, want ik kan met de beste wil van de wereld niet snappen wat je wil zeggen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: Herwig op 17 februari 2022, 10:01:51 AM
     
     Is dit niet wat men noemt  "in herhaling vallen"              ::)

     https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17570.msg210222.html#msg210222    ( bij voorbeeld ... )
Klopt. Opgewarmde kost...  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Citaat van: doomslu op 17 februari 2022, 14:02:14 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 februari 2022, 02:45:54 AM
kloterijen is al het begint te mankeren, maar je had wellicht niet begrepen dat dat proces als meer dan 20 jaar begonnen was niet met die Trix
Peter, je zou jezelf moeten verbieden om midden in de nacht iets te posten, want ik kan met de beste wil van de wereld niet snappen wat je wil zeggen.

Dat heb ik al meer dan eens gehad met zijn posts, soms snap ik er niets van  ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Stieven76 op 17 februari 2022, 14:20:49 PM
Citaat van: doomslu op 17 februari 2022, 14:02:14 PM
ik kan met de beste wil van de wereld niet snappen wat je wil zeggen.
Dat heb ik al meer dan eens gehad met zijn posts, soms snap ik er niets van  ;D

Da's nu toch niet zo moeilijk hé jongens.......de brave man schrijft gewoon in het Gents! ;D ;D ;D

;)