Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bouw Railbus type 608 (schaal N, kit AGP)

Gestart door Michiel, 05 februari 2022, 12:55:29 PM

Michiel

Het wordt geen bouwverslag, maar een reeks momentopnames van de toestand van de bouw van deze kit van AGP. De onderdelen zijn in 3D-printmateriaal, maar vraag me niet welk, want ik ken er geen barst van. Belangrijkste is dat het een leuk project is, en dat het eindresultaat een beetje overtuigt op de baan.

De eerste stap is om een rijdend onderstel te maken. AGP heeft een chassis bijgeleverd waar de onderdelen (motor, draaistellen,...) van een Tomytec chassis in passen. Ik start met het Tomytec chassis model TM-07R, en hoop dat het een beetje zal lukken.





groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Floris


steamdriven

Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

Hier ook, Michiel. Die behoren tot mijn favoriete motorwagens ...  :)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Het chassis is alvast rijklaar. De ruimte voor de draaistellen was te krap, en heb ik moet verruimen. De motor heb ik een 2-tal millimeter lager geplaatst zodat de aandrijfstangen meer in lijn komen met de draaistel-koppelstukken. Dat zou minder trillen en dus rustige rijgedrag moeten geven. Dit is dus het mormel, en het rijdt...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jappy

Maakt AGP nog dingen? Al lang niets meer gehoord van hen...

Maar mooi projectje alvast! Ik kijk uit naar het vervolg.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris


Michiel

AGP heeft z'n productiemethode omgegooid, aangepast, verbeterd. Een aantal producten zullen geüpgrade worden naar fijner en beter, zoals dit type 608 dat binnenkort als verbeterde versie 2 zal uitkomen. Modellen waar ik weet van heb  dat ze door AGP werden/worden gemaakt zijn:


  • HLE 13
  • HLD 55
  • AR 608
  • rijtuigen K1 en K2
  • AR 41
  • AM 86 (Duikbril)
  • AR 551 (Brossel)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Het chassis werd gedigitaliseerd, en de kap werd passend gemaakt op het onderstel. Binnenin is het nog een rommeltje, maar dat zal later beter weggewerkt worden.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

Ziet er al prachtig uit Michiel
Doe zo verder en ik volg aandachtig dit draadje
Met vriendelijke groeten
Peter