Betaaldiensten van eBay

Gestart door janieburton, 09 juli 2021, 12:06:26 PM

janieburton

Toch verplicht?

Wat als ik me niet inschrijf wanneer ik het bericht ontvang?

Met Betaaldiensten verbetert de koop- en verkoopervaring op eBay. Alle verkopers moeten zich in 2021 inschrijven voor Betaaldiensten van eBay. Wanneer u een bericht van ons ontvangt, kunt u zich het best vóór de deadline inschrijven. Anders wordt uw account mogelijk onderbroken.

U kunt zich met een paar eenvoudige stappen inschrijven, waarbij u onder meer uw gegevens bevestigt. U kunt de inschrijvingsprocedure volgen in de Verkopershub of in Mijn eBay.

Vond de originele posting niet terug daarom heb ik een nieuwe posting gestart.
 

Rangeerduivel

#1
Er bestaat inderdaad al een draadje over dit onderwerp Jani,
Ik krijg de mail van Ebay gemiddeld 2 à 3 maal per week,
gewoon wegklikken, of in spam plaatsen, of er op ingaan, da's jouw eigen keuze.
Er zit niks kwaads achter verborgen, het is gewoon het promoten van hun diensten die beschikbaar zijn...
Voor mij is en blijft PayPal nog steeds de éénvoudigste, veiligste en gemakkelijkste betaalwijze.
Laatst nog een siergrill voor mijn wagen die na anderhalve maand maar niet wilde aankomen...
Geschil gestart met PayPal en twee dagen erna stond de postbode ermee aan de deur!

;)

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 09 juli 2021, 12:16:00 PM

Er bestaat inderdaad al een draadje over dit onderwerp Jani,


Vind het originele draadje niet terug.

Heb nu een mail ontvangen dat al mijn items die te koop staan in mijn account zijn verwijderd   ::) naar de "onverkochte items" en dat ik ze terug kan aanbieden als ik een bankrekening koppel aan mijn ebay account.
 

Johnnytrein

Ik koop regelmatig via ebay en nog nooit dergelijke mail bekomen. Ik werk steeds met paypal
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

Citaat van: Johnnytrein op 02 oktober 2021, 09:32:10 AM
Ik koop regelmatig via ebay en nog nooit dergelijke mail bekomen. Ik werk steeds met paypal
Het gaat erover dat de verkopers verplicht Paypal moeten aanvaarden. Ik dacht dat dit al een lange tijd zo was.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Havoc op 02 oktober 2021, 10:41:32 AM
Citaat van: Johnnytrein op 02 oktober 2021, 09:32:10 AM
Ik koop regelmatig via ebay en nog nooit dergelijke mail bekomen. Ik werk steeds met paypal
Het gaat erover dat de verkopers verplicht Paypal moeten aanvaarden. Ik dacht dat dit al een lange tijd zo was.

Het gaat niet over paypal.

Nu worden verkopers verplicht een bankrekeningnummer bij Ebay te registreren zodat ze nog kunnen verkopen of verder verkopen.

Mijn items zijn door Ebay in de onverkochte rubriek gezet en ik kan ze terug te koop aanbieden als ik een bankrekening registreer.
 

Ronald

Citeer
als ik een bankrekening registreer.

En wat is daar het probleem van?

janieburton

Citaat van: Ronald op 05 oktober 2021, 09:04:44 AM
Citeer
als ik een bankrekening registreer.

En wat is daar het probleem van?

Er kunnen veel problemen zijn.

Om het duidelijk te maken: Roland, kun je me jouw bankrekeningnummer geven?

Ik denk dat je me dat niet zal geven.
 

Ronald

Tja, ik ben dan ook geen professionele dienst..... zie nog steeds niet het probleem, Paypal wil graag weten waar ze het geld (hun geld) vanaf moeten schrijven. Als ik dat nummer niet geef kan ik de dienst niet gebruiken. Zo simpel is het.

Het is allemaal een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen :)

Stieven76

Citaat van: janieburton op 05 oktober 2021, 11:33:27 AM
Citaat van: Ronald op 05 oktober 2021, 09:04:44 AM
Citeer
als ik een bankrekening registreer.

En wat is daar het probleem van?

Er kunnen veel problemen zijn.

Om het duidelijk te maken: Roland, kun je me jouw bankrekeningnummer geven?

Ik denk dat je me dat niet zal geven.

Ik wil je zo mijn bankrekening nummer geven, je mag er dan wat centen op storten  ;D
Met alleen mijn bankrekeningnummer kan jij niets doen.
Als je iets via 2dehands verkoopt geef je toch ook je bankrekeningnummer aan een vreemde?

SuSke

Zolang je geen bestendige opdracht of domiciliëring geeft op het door gegeven bankrekeningnummer, kan men er inderdaad alleen geld op zetten.

Waarschijnlijk is de onderliggende reden dat eBay wil weten of je rekening op een of andere zwarte lijst staat ivm witwaspraktijken of dergelijke. Is dat niet het geval dan moet je je weinig zorgen maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: Ronald op 05 oktober 2021, 14:36:14 PM
Tja, ik ben dan ook geen professionele dienst..... zie nog steeds niet het probleem, Paypal wil graag weten waar ze het geld (hun geld) vanaf moeten schrijven. Als ik dat nummer niet geef kan ik de dienst niet gebruiken. Zo simpel is het.

Het is allemaal een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen :)

De betaaldienst van Ebay heeft niets te maken met Paypal.

Ik versta dat ze de "geldsstroom" zelf willen controleren omdat ze misschien aan Paypal een percentage moeten afstaan als men via Paypal een transactie gebeurt tussen koper en verkoper.

Ik ga op zoek naar een gratis rekening en zal deze rekening opgeven en dan hebben ze hun zin.(ING lion 1,90€ per maand, Argenta gratis maar er zouden andere producten moeten gebruikt worden anders is het niet gratis, Beobank zou ook een gratise rekening hebben maar ben nog niet langs geweest)

Citaat van: SuSke op 05 oktober 2021, 18:50:11 PM
Zolang je geen bestendige opdracht of domiciliëring geeft op het door gegeven bankrekeningnummer, kan men er inderdaad alleen geld op zetten.

Waarschijnlijk is de onderliggende reden dat eBay wil weten of je rekening op een of andere zwarte lijst staat ivm witwaspraktijken of dergelijke. Is dat niet het geval dan moet je je weinig zorgen maken.

Zou kunnen ivm witwaspraktijken of dergelijke, maar zelf begrijp ik het nut niet waarom Ebay dat vraagt buiten het eventueel buiten spel zetten van Paypal.
 

ACFI

Banx (de online bank van Belfius) start met een gratis rekening. Ze blijft gratis als je minstens vijf transacties per maand doet (na enkele maanden).

ACFI

SuSke

Citaat van: janieburton op 05 oktober 2021, 23:33:20 PM
...
De betaaldienst van Ebay heeft niets te maken met Paypal.
...
maar zelf begrijp ik het nut niet waarom Ebay dat vraagt buiten het eventueel buiten spel zetten van Paypal.

Ik dacht zelfs dat Paypal en eBay van dezelfde eigenaar zijn, dus waarom de ene buiten spel zetten ten voordele van de andere?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald