Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

RUNE

Yep ! De finale afwerking moet nog gebeuren, o.a. de nummering en zo, alsook wat graffiti.  Als nummer denk ik aan 5907 (reed in die kleurstelling en met enkele koplampen) Nu even laten rusten en goed bekijken om dan eventuele onvolmaaktheden nog aan te pakken alvorens af te werken.

Metpetergaathetbeter

laatste 59 met enkele koplampen, trouwens zo uit dienst gegaan, zou museumloc worden om deze redenen helaas was zijn staat al zover gevorderd dat men andere loc's verbouwde....

mahtoska1


Pierre

Groet Pierre.


RUNE

Ze zijn nu al met twee, de volgende in de rij zijn een reeks 60-gers.

IMG_20210820_101826 by rudi nelissen, on Flickr

Alan On Track

Amai, wat een verweertalent. Ik kijk uit naar het volgende
Modelbouw is een kunst

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


RUNE

Interessante foto Peter, nu moet ik op zoek naar een de kap van een afgedankte 62.  Deze past achter de 59 op de baan.
Thanks !!  ;)

rixke rail

Ik ben ook onder de indruk ...  8)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter


RUNE

sjiek filmpje Peter, had ik nog nie gezien  :D

RUNE

Begin augustus 3 prints van 8 nmbs remise-schoorstenen besteld bij Shape-ways en betaald, print van deze door SW stop gezet wegens niet meer mogelijk te printen (fout in program).  Geld teruggestort gekregen.
Ben toen maar zelf aan de slag gegaan en de schouwen zelf gemaakt (we zijn tenslotte modelbouwers!!) van plasticard en papier.  Vandaag de schoorstenen in een kleurtje gespoten. Rest nog het maken van betonnen voeten.

IMG_20210829_144023 (002) by rudi nelissen, on Flickr

Er staan nu weer ondelen klaar voor de baan.

IMG_20210829_144436 (002) by rudi nelissen, on Flickr

RUNE

Voor ik aan de uitwerking van het volgende gebouw begin even de grote lijnen uitgezet van het baantje.
Enkele foto's om een indruk te geven hoe het ongeveer gaat worden. Tijdens het bouwen zal hier nog wel van afgeweken worden maar de grote lijnen blijven.  Inspiratie hiervoor gevonden in Charleroi, Monceau en Aalst om te komen tot een fictieve setup.

IMG_20210921_083629 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20210921_083800 by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20210921_083655 by rudi nelissen, on Flickr

Voor het volgende gebouw dat ik ga tackelen/uitwerken heb ik inspiratie gevonden bij de Parc-site in Aalst, de verlaten site is ondertussen weer opgeknapt/verbouwd/deels verdwenen maar ik heb foto's van een zwaar vervallen gebouw. TOP !!
Het wordt deel van de achtergrond van het baantje.

IMG_20210921_083911 by rudi nelissen, on Flickr