Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

TrainManager software

Gestart door Stieven76, 05 mei 2021, 17:33:17 PM

janieburton

Citaat van: ACFI op 03 oktober 2021, 09:50:25 AM
Hallo,

Even de voeten op de grond.

De Silver optie kost je 1 eurocent per dag, de Gold optie kost je 2 eurocent per dag.

Als je een verzameling hebt waar je de silver of gold versie voor nodig hebt, dan kunnen die paar centjes er toch van af?

ACFI

PS. Ik heb geen enkele verbinding met de website of de persoon/bedrijf dat het runt. Enkel hangt mijn loon af van wat mensen voor de software die ik mee ontwikkel, willen betalen.

Dat is niet het punt van die centjes, het punt is dat je de software huurt. Zoals ik schreef ik kan gerust een paar centjes of zelfs tientallen € betalen voor de aankoop van een software die ik op mijn pc plaats.
Er kan veel gebeuren zodat je vergeet om je jaarlijkse bijdrage te betalen voor de "gebruikershuur" van de software en dan ben je alles kwijt; als je het op de pc hebt staan en er is een back up dan kan er weinig kwaad.

We wijken af terug naar de topic.

Het programma dat Stieven76 maak ziet er zeer goed uit en als Stieven76 het aanbied tegen betaling zal ik niet aarzelen om het aan te kopen.
 

OlivierV

Citaat van: Stieven76 op 02 oktober 2021, 22:36:30 PM
Bedankt Michael.
Dit is inderdaad deels ook hobby. Ik gebruik dit ook om wat nieuwe dingen te leren of op te frissen voor mijn werk.

Ivm de taal, dat is hieronder al voer voor gesprek geweest. Staat momenteel bij mij in het Engels omdat ik dit zo gewoon ben om te developen.
Ik ga ook hierin wel bv NL-EN van taal voorzien.

Ik ben de desktop(Windows) versie beginnen bouwen omdat vele blijkbaar toch liever hebben dat hun data bij hun lokaal op de pc blijft. Zo kan er idd niets verloren gaan, ook al beslis ik om er niets meer aan te ontwikkelen.
Voor een (windows) webhosting moet je ook wel wat betalen. Als je in deze app foto's of documenten gaat uploaden gaan die ergens in een folder op je pc terechtkomen en niet ergens op het web.
Diskspace op een server kost een pak geld.

Stieven, ik denk aan zomaar iets.
Kan je bij herinstallatie of nieuwe pc makkelijk overzetten. Dus bv de databankfile importeren in de software? Of leuker nog, deze op een gedeelde netwerkshare plaatsen (NAS/miniservertje thuis) zodanig dat die vanaf elke (windows-)pc te benaderen valt?

Lijkt me wel handig. Want ik zou er tegenop zien om bij herinstallatie van mijn pc alles opnieuw te moeten ingeven. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Citaat van: OlivierV op 15 oktober 2021, 08:04:59 AM
Stieven, ik denk aan zomaar iets.
Kan je bij herinstallatie of nieuwe pc makkelijk overzetten. Dus bv de databankfile importeren in de software? Of leuker nog, deze op een gedeelde netwerkshare plaatsen (NAS/miniservertje thuis) zodanig dat die vanaf elke (windows-)pc te benaderen valt?

Lijkt me wel handig. Want ik zou er tegenop zien om bij herinstallatie van mijn pc alles opnieuw te moeten ingeven. ;)

Merci voor de tip. Ik had al wel zo iets in gedachten, een settings pagina waar je kan instellen waar je bepaalde dingen wil bewaren, oa de db file, afbeeldingen en documenten die je toegevoegd hebt.
Momenteel om te ontwikken staat het standaard ingesteld naar de users special folder, die settings pagina voeg ik daarna wel toe. Eventueel ook met een optie om alles te exporteren in het geval van een herinstallatie ofzo.

Het is hier de laatste weken weer drukker met de verbouwing dus het ontwikkelen gaat weer een beetje trager.

i_m_johny

#63
Zelf ben ik sinds een paar weken, gebruiker van TrainDB.nl.


Leuke ontwikkeling



perk

als het simpel ook mag, gewoon Microsoft OneNotes, de gratis versie, lukt ook.   Wel limiet van 5Gb data voor die gratis versie.
Een pagina per loc, je kan zelf tabellen invoegen en handleidingen (vb in PDF) gewoon 'drag en drop' erin gooien.
Ondertussen heb je dan ook Onedrive voor bestanden in te zetten.

Vergelijk het met een simpele versie van Word gemixt met een notitieboek. 

We gebruiken dit voor onze beperkte verzameling bij te houden, maar ook om een lijstje van de verfjes, gebruikte mengelingen, hoe ik bepaalde zaken heb gedaan ....
Eigenlijk gewoon een digitale notitieboekje dat je vanaf PC, smartphone, tablet kan gebruiken.


Michael

Citaat van: Koen op 03 oktober 2021, 17:13:37 PM
Citaat van: Michael op 03 oktober 2021, 11:56:30 AM
Citaat van: Stieven76 op 03 oktober 2021, 00:42:51 AM
Dan gebruik jij wss de gratis versie, beperkt tot 100 items?
Als je meer wil opslaan + extra opties moet je betalen.
https://www.traindb.nl/upgrade

Je kan wss ook geen afbeelding opslaan?

Ik heb 273 items er in staan en kan foto's plaatsen en alle velden invoeren zelfs zelf items toevoegen mochten deze niet in het lijstje staan zo heb ik voor mezelf een aantal fabrikanten toegevoegd en type wagons heb ik ook aangepast.

Dag Michaël,

Heb jij foto's vanuit Flickr geïmporteerd?

Mvg
Koen

Koen, nee dat heb ik niet ik heb de foto's die ik geupload heb gewoon op de harde schijf staan. Flickr maak ik geen gebruik van, wel google en eigen website voor foto's.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154