Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

voorstel msm loc 2021

Gestart door Metpetergaathetbeter, 04 april 2021, 11:48:24 AM

Metpetergaathetbeter

die van afgelopen (JAAR???)Voor de muggenzifters VERLEDEN jaar maar aangezien hij er nog niet is kan afgelopen evengoed is er weliswaar nog niet maar misschien eens denken aan een volgende editie 2021

ik had zo in het gedachte de 6219 van Infrabel, laat eens weten...........

wel om volgende redenen uniek exemplaar,  de enigste omgeschilderde mooie groene loc van Infrabel  en bovendien een loc die ook in model bewezen heeft dat je ook kwaliteit kunt brengen voor een aangename prijs ....

Geert

Zeer goed voorstel die 6219, zeer mooie lok. Kan ik hem al reserveren....


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

bellejt

mss een idee om hem ook als dummy aan te bieden zodat we een makkelijke dubbeltractie kunnen maken zonder veel poespas

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Johnnytrein

Ben ook fan voorkeur voor dummy maar mag ook volledige rijdbaar model zijn voor wat mij betreft.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

Citaat van: bellejt op 04 april 2021, 12:42:05 PM
mss een idee om hem ook als dummy aan te bieden zodat we een makkelijke dubbeltractie kunnen maken zonder veel poespas
Geert dat vond ik nog een beter idee !

T13 rules

Beste kenners, en zij die nog niet op de hoogte zijn van wat VBV reeds op de markt gebracht heeft : de 6219 werd in 2015 reeds geproduceerd... in het groen natuurlijk
 

Metpetergaathetbeter

#8
Citaat van: T13 rules op 04 april 2021, 20:06:46 PM
Beste kenners, en zij die nog niet op de hoogte zijn van wat VBV reeds op de markt gebracht heeft : de 6219 werd in 2015 reeds geproduceerd... in het groen natuurlijk
en de kenners die het niet goed lazen wat ik  voorstelde ik de 6219 met het logo van Infrabel  en die was tot op heden nog niet geproduceerd (zijnde herschilderde 6219 met Infrabel logo)

uitvoering rond 2014 https://interessante-bilder.startbilder.de/bild/bahnverkehr~belgien~was-es-bald-nicht-mehr-gibt/355197/zugpersonal-mit-nmbs-diesellok-6219-und.html ondertss werd hij in 2015 in een nieuwer groen gestoken met eventueel kleine wijzigingen. Reed een TSP rit in 2014 voor TSP rond misschien later ook ? Sicco? Anderen ?

trouwens werd die dan zonder antennes geproduceerd en ook bij de NMBS een van"de laatste groene" NMBS loc(s)rondreed

Metpetergaathetbeter

#9
een voordelige uit te voeren versie enkel de bedrukking moet iets aangepast worden en die antennes toegevoegd(en zo worden ze voor VBV ook al gebouwd) worden, tot nu toe de uniekste Infrabel loc. Misschien eens opnieuw een dummy in het verleden was het een 55

Aangezien MSM loc steeds een bijzondere (loc met afwijkingen in bouw, heeft die als afwijking groen(laatste NMBS in dat kleur ?) te zijn naast de vele herschilderde Blauwe loc's en de stilaan roestkleurige gele loc's van Infrabel

Metpetergaathetbeter

Iemand een recentere foto dan die uit 2014. in 2015 herschilderd in Merelbeke?

Metpetergaathetbeter

https://www.flickr.com/photos/105944666@N05/44572661912/ bij de herschildering lijkt het Infabel-logo verdwenen te zijn ?

PeterVG



Metpetergaathetbeter

https://mmfl58.be/RollendMaterieel/HLD/Reeks62_63/Reeks%2062.html  twee versies(kleurstelling, de groene unieke blijft nog te maken en wel in versie voor 2015 en versie erna (met grootste verschil het al dan niet aanwezig zijn van het INFRABEL-logo