Modelspoorexpo 2020 in Leuven

Gestart door Peter, 17 april 2020, 09:30:37 AM

SuSke

#90
Het is een spijtige zaak, zowel voor organisatoren als voor publiek.
De redenen zijn talrijk maar daarom ook niet minder belangrijk.

We kijken met volle moed naar de organisatie voor de volgende editie van de 10³ de Grote Modelspoorexpo in 2024 en hopen dat die in voorspoedige omstandigheden mag voorbereid worden en doorgang kan vinden.

Ondertussen blijven we rustig verder werken aan de dagelijkse beslommeringen van een club en een modelbaan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alberke

Citaat van: Ronald op 22 april 2022, 13:27:14 PM
Citaat van: stoomlokje op 22 april 2022, 11:00:09 AM
ik lees hier zojuist het slechte nieuws. zodus dit jaar niet en volgend jaar ook al niet. :(
Dat is nu al 3 jaar.
ik vindt het eigenaardig dat al die festivals met 10-duizenden feestvierders wel kunnen doorgaan , maar dat van ons niet, het enige wat ik heb als hobby,wordt hier gewoon de dieperik in gestuurd.
We worden asmaar ouder en minder mobiel. straks gaat het gewoon niet meer.
Ik vindt dat we ons beter aan de hoogst balk kunnen ophangen, want we zijn alleen nog goed om de rijksten nog rijker te maken
Dit is géén leven meer. voor mij hoeft het niet meer.
En die Corona zijn stilletjesaan allemaal smoesjes aan't worden, ik geloof er NIET meer in.
Saskia

Wat een godsonmogelijke zure reactie weer..... Verdiep u in de ware redenen zoals de kosten en voorbereidingen die zo'n evenement kost. Aan mensen zoals u zit onze hobby dus echt niet meer te wachten. Misschien is postzegel verzamelen een goede alternatieve optie voor u? ::)
Die beurs is in elk geval doorgegaan in AnwerpXpo    ;D
Als het dus een plaats probleem is, er zijn nog zalen.
Ik begrijp dat het in de staart van de huidige Corona besmetting "gevaarlijk" is om een lange termijn evenement te organiseren. Voor hetzelfde geld zitten we weer in volle pandemie in oktober, en dan is al die moeite voor niets geweest. Dat is nu eenmaal de nieuwe maatstaf waar we moeten mee leren leven, en dat dit bij veel mensen pessimisme veroorzaakt is begrijpelijk. Misschien moeten we het kleinschaliger zien en evenementen op kortere termijn proberen te organiseren; iets voor de clubs.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

rgp

Gerrit,

Je hebt mijn laatste zin dus niet begrepen.
Anders organiseer eens zelf een expo of meld u bij luc aan als vrijwilliger. Ik ben zeker dat hij je dankbaar zal zijn

Roland

Michael

Luc en het ganse team, bedankt voor al jullie inspanning, dat het in 2024 wel mag lukken en dat we er dan een geweldige modelspoor happening van kunnen maken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Dank je wel voor jullie steunbetuigingen.

We hebben echt heel hard ons best gedaan en ik heb van deze beslissing nachten wakker geleden, want geloof me, dit is ook voor mij een zware teleurstelling.
Ik had er veel zin in. We hebben veel inschrijvingen voor de minibaantjes- en dioramawedstrijden en we hadden een mooie 'wenslijst' met modelbanen opgesteld. Een prachtige affiche.
Doch, er waren verschillende zaken die niet goed zaten. En alles tezamen was de handdoek in de ring gooien de enige oplossing.

Maar we beginnen nu al te denken aan 2024. Zeker weten.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Jammer.

Ik begrijp de reacties wel. Beurzen zijn voor mij ook een van de belangrijkste motivatoren om verder te doen. De winkels hier zijn zo sterk gericht op belgisch h0 (met een beetje duits) dat als je iets anders doet je bijna 100% op beurzen en het net aangewezen bent. En dan is een beurs de beste oplossing. Je kan dingen vergelijken, bekijken of het past, stukken vinden om te knutselen, oude tijdschriften en boeken eens doorbladen voor je ze koopt etc.

Sinds de beurzen er niet meer zijn ligt mijn modelbouw (en andere hobby's) zo goed als stil. Hoogstens wat plannen maken. Waar meestal niets van komt.

En het sociale komt er ook wel bij. Ik ben niet iemand die zich goed voelt in een club. En buiten enkel familieleden en mijn collega's heb ik met hoogstens een handvol mensen contact. Dus het is leuk om eens te zien dat er nog anderen met modelbouw bezig zijn. En daar misschien eens over te praten.

Maar spijtig genoeg is een beurs van zo'n omvang organiseren niet eenvoudig en niet goedkoop. Kan ik voglen dat als het risico te groot is dat een kleine onderneming waar MSM deel van uitmaakt dat risico niet neemt.

Ik ga me niet ophangen voor een beurs. Ik heb genoeg andere redenen die beter zijn. En ophangen... er zijn betere methodes.

En wat Dipro betreft... Ja die beurs in Expo is doorgegaan. Maar eerlijk gezegd "het was gene vette". Ik had een mondmasker mee voor als het druk zou zijn maar het was geen probleem om 2m afstand te houden. De goedkoopste beurs ooit die ik bezocht heb. Als er nog zo een paar zijn dan stopen die beurzen ook vrees ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Het enige "probleem" dat ik momenteel heb door het afgelasten van alle expo's is dat ik geen verzamelmappen meer aangekocht heb om mijn MSM's in te bewaren. Ondertussen zijn er toch al zo'n 3 jaargangen die los in mijn kast liggen, de 4de zal eind dit jaar starten.

En ja, ik kan ze bestellen en laten verzenden, maar dan zitten er verzendkosten bij en dat is gewoon weggesmeten geld. En ook ja, een beurs kost ook geld aan inkom en vervoer ernaartoe, maar dat vind ik geen weggesmeten geld.

Dus ja, 2023 hopelijk, tijdens Euromodelbouw in Genk. Voorzie maar genoeg verzamelmappen hé, Luc!  ;D ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

Spijtig. Dit is een evenement waar ik elke keer naar uitkijk.
Maar we kijken uit naar 2024 en duimen dat het lukt!

Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

Tothebeach

Echt jammer. ik was graag langsgekomen. Maar wel begrijpelijk.
Hopelijk over twee jaar dan weer, misschien dan met een demootje of baantje :)
Succes met de voorbereidingen!

Groet,
michel

marctje

Hallo iedereen
Einde mei gaat de eerste US convention door in Aalten, Nederland.
Dit zijn uitsluitend Amerikaanse baantjes, maar zal toch de moeite zijn.

flyer hieronder

usa convention by Marc De Groulard, on Flickr
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

PeterVG

Alternatief: Een open dag organiseren waarop enkele mensen met een vaste baan opendeur houden. De Amerikaanse manier van werken zeg maar. Geen grote organisatierompslomp en op korte termijn te organiseren. Zo valt er toch modelspoor te ontdekken dewelke je anders nooit te zien krijgt.
Ik weet het, hier in Europa is er weinig animo voor deze manier van werken. Ik kan alvast wat leuks te kijk aanbieden in mijn kelder. Als er nog enkelen mee op de kar springen zijn we vertrokken ;)

SuSke

Dat is een initiatief dat al bij de clubs zit met hun kleinschaligere tentoonstellingen en open-deur dagen.

Ronald geeft hier de 1ste Dutch US Convention aan, en begin juni is er de tentoonstelling van MSKK, oktober proberen wij bij MTD er toch ook weer te staan,...
En dan zwijg ik nog van alle geplande open-deur-dagen.

En vaste banen openstellen voor het (beperkt) publiek, het zou een bijkomende aanvulling kunnen zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Citaat van: SuSke op 22 april 2022, 20:26:11 PM

Ronald geeft hier de 1ste Dutch US Convention aan, en begin juni is er de tentoonstelling van MSKK, oktober proberen wij bij MTD er toch ook weer te staan,...

Dit keer de honeurs aan Marc, he? ;) Maar ik ben blij met zijn steun. Ja, ook ik heb het 2x uit moeten stellen en alle lichten staan nu op groen voor de "3e keer is scheepsrecht" editie van onze eerste Amerikaanse conventie. Het was en is veel werk en ik ben heel blij dat het nu echt door kan gaan. En ofschoon alleen Amerikaans kan het misschien jullie honger naar een leuke tentoonstelling stillen dus ik zeg; wees van harte welkom in de gastvrije Achterhoek en kom naar Aalten!  ;) :)

Kijk op www.dutchusconv.nl voor meer details!

janieburton

Citaat van: doomslu op 22 april 2022, 15:37:35 PM

Maar we beginnen nu al te denken aan 2024. Zeker weten.  ;)


Luc,

Waarom moet het in een even jaar zijn?

Een vraagje: waarom zou het niet in november 2023 kunnen?
 

Metpetergaathetbeter