Brusselse bouwsels: Zwanzebeek

Gestart door Alan On Track, 05 januari 2019, 19:36:01 PM

Val-Rikard

Prachtig werk Alan, mooi vorm gegeven!

sdz1976

Amaai wat een bowthempo alweer 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Metpetergaathetbeter

volleerd bouwmeester, prachtig het is weinige gegeven zo geloofwaardig te (modelhuizen)bouwen ! ;) Nog niet gecontacteerd door Artitec ? Want die bouwen toch ook van dat fraais

Pierre

Ik vind het geweldig wat je daar maakt. Top man! ;)
Groet Pierre.


Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

Knap, knap, knap en artisanaal handwerk.  :P Hoedje af. :D

Erik

SuSke

Ik kijk er naar uit om dat in real life te zijn schitteren op een baan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rgp

Alan,

Als geboren brusselaar, heb ik maar 1 vraag: waar en wanneer kunnen we het zien.

Roland

Steam.N

Alan,  schitterence gebouwen.
Knappe bouwsels  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Citaat van: rgp op 23 augustus 2021, 09:59:46 AM
Alan,

Als geboren brusselaar, heb ik maar 1 vraag: waar en wanneer kunnen we het zien.

Roland

Als alles goed gaat, en daar rekenen we op, staat Alan met Zwanzebeek op onze tentoonstelling in Edegem op 23&24 oktober 2021.

Even wat druk op de jongeman zijn schouders leggen  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: SuSke op 23 augustus 2021, 14:44:37 PMAls alles goed gaat, en daar rekenen we op, staat Alan met Zwanzebeek op onze tentoonstelling in Edegem op 23&24 oktober 2021.

Fantastisch nieuws  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

kenonne, je hakt wel lekker door zeg!

Alan On Track

Citaat van: SuSke op 23 augustus 2021, 14:44:37 PM


Als alles goed gaat, en daar rekenen we op, staat Alan met Zwanzebeek op onze tentoonstelling in Edegem op 23&24 oktober 2021.

Even wat druk op de jongeman zijn schouders leggen  ;D ;D

Ik kijk alvast enorm uit naar de tentoonstelling. Het zal vooral wat uitdokteren worden hoe ik het praktisch ga aanpakken wat de verplaatsing betreft, gezien dit voor mijn verhuis nu al wat uitdagingen met zich mee gebracht heeft, maar het moet lukken. Ik wil er ook voor zorgen dat tegen dan de treinen rijden de trams zullen echter nog een andere uitdaging worden.

Het verhuizen van Zwanzebeek is tot nu toe een beetje ingewikkeld geweest. De modules en gebouwen durfden we nog niet samen met de rest van mijn inboedel verhuizen uit angst voor beschadigingen. Enkel een paar huisjes hebben de oversteek al gemaakt.

Ik heb in tussentijd nog één geveltje gebouwd: het enige huisje dat tot nu een rechtstreekse replica van een bestaand gebouw is. Het leek me namelijk toepasselijk om het pand waar ik nu exact vijf jaar op kot gezeten heb een plaatsje te geven in Zwanzebeek.  :D Het is een relatief eenvoudige gevel, en de afmetingen kon ik gewoon zelf gaan opmeten.

IMG_20210822_150639343 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210822_173605846 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210824_103029165 by Alan Jockmans, on Flickr

Ik moet het gebouw nog verder afwerken, met de verhuis was dit nu een beetje moeilijk. Het dak moet nog komen, en dat is belangrijk, want daar zat mijn kot onder  ;D.

De meeste gebouwen van Zwanzebeek bevinden zich intussen al thuis. Door alle geveltjes achter elkaar te zetten krijg je wel alvast een indrukwekkend straatje. Op de achtergrond alvast een sneak-peak van de toekomstige locatie van de baan. Het leuke is dat ik eindelijk genoeg plaats ga hebben om de sporen rond te laten gaan, en ik ook met treinen zal kunnen rijden.

IMG_20210825_171655983 by Alan Jockmans, on Flickr

En tot slot. Het hoekgebouw heeft een eerste laag verf gekregen, maar er is nog wat werk aan. Dit is helaas ook de allerlaatste dakraamfoto die ik met jullie kan delen. De laatste stukken verhuizen dra naar het ouderlijke huis en dan trek ik na vijf mooie jaren de deur achter me dicht in Brussel. De bedoeling is dat ik over minder dan een jaar, zodra mijn thesis af is en ik aan het werk ben, terugkeer naar de hoofdstad - om er te blijven. Voor nu zal het toch wel even wennen worden om op het platteland te wonen, al heb ik dankzij Zwanzebeek altijd wel een stukje Brussel nabij.   

IMG_20210827_081020842 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

DFS


Jappy

Dat begint al een goed gevuld en schitterend straatje te worden. Dat café vind ik erg leuk gedaan!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn